Renault Master: Nova generacija stiže u aprilu

Renault je objavio prve informacije o novoj generaciji lakog komercijalnog modela Master. Automobil će biti predstavljen u aprilu mesecu, kada će, posle 12 godina, zameniti drugu generaciju modela Master. Novi Master će biti opremljen štedljivijim motorima, a koncept samonoseće karoserije ostaje nepromenjen...
Podsetimo, Renault Master se proizvodi od 1981. godine. Aktuelna, druga po redu generacija, je na tržištu od 1998. godine, a 2003. godine stigao je odličan facelift. Potpuno nova generacija na tržište će biti plasirana u toku ove godine. Na spoljašnjosti nove generacije modela Renault Master uočavamo dizajnerske detalje "pozajmljene" od putničkih automobila. Na visoka prednja svetla nastavlja se plastični branik, izražena maska hladnjaka i mirno proširene bokove blatobrana. U zanimljiva dizajnerska rešenja spada i asimetričan dizajn prozora na zadnjim vratima, kao i trougaono centralno kočiono svetlo.

Kabina je dizajnirana sa najvećom pažnjom na aspekt ergonomije. U unutrašnjosti nalazimo i dva inovativna rešenja: na centralnoj tabli je instaliran držač za dokumenta, koji će povećati komfor vozača, prilikom isporučivanja robe. Kada se sklopi srednje sedište, dobija se prostor dimenzionisan za notebook. Među zanimljive detalje spadaju i držači za novčiće i mobilni, u vrata se može staviti flaša zapremine 1,5 litra, a na vratima se nalazi i regulator tahografa. Ne nedostaje ni automatska klimatizacija, kao ni navigacija Carminat TomTom IQ Routes.

Novi motor 2,3 dCi Pod haubom se nalazi novi 4-cilindrični turbodizel 2,3 dCi (tip M9T), koji je razvijen na bazi dvolitarskog M9R. I pored manje zapremine od dosadašnjeg 2,5 dCi (G9U), novi motor postiže 30 Nm više, a pored toga je i štedljiviji. Motor će u ponudi biti u tri verzije: dCi 100, dCi 125 a dCi 150, koji razvijaju 74, 92 ili 110 kW. Kombinovana potrošnja u verziji sa pogonom na prednje točkove, u proseku će pasti za 1 L/100 km. Osnovna verzija beleži potrošnju od 7,1 L/100 km, što je dovoljno za autonomiju od 1400 km, za 200 km više od prethodnika. Potrošnja goriva u verziji sa pogonom na zadnje točkove, biće smanjena za 2,7 L/100 km. Servisni interval je produžen za 30 000 km godišnje, odnosno za 40.000 km za dve godine. Interval zamene tečnosti za hlađenje produžena je sa 120 na 160 hiljada kilometara. Renault navodi da je interval zamene kočionih elemenata produžen za 20 %.

U ponudi će biti 40 različitih karoserijskih varijanti. Renault nudi 4 različite dužine međuosovinskog rastojanja, tri različite visine karoserije i četiri različita opterećenja. Ukupna masa 2,8 i 3,3 tone odnosi se na van i putničku verziju. Pored vana, proizvodiće se i šasija sa kratkom i dugom kabinom, sa prostorom za smeštaj robe od 8 do 17 m3. Proizvodnja novog modela realizovaće se samo u francuskoj fabrici SOVAB u Batilly.

Automagzin.rs