Alijansa Renault-Nissan prošle godine prodala 6,1 milion vozila

Francusko japanska grupacija Renault-Nissan prošle godine u celom svetu je prodala 6 085 058 vozila, što predstavlja neznatan međugodišnji pad prodaje od 0,09 %. Zanimljivo je da je veći pad prodaje "sprečila" marka Lada, čiji veliki deo je u vlašništvu francuske kompanije...
Renault je prošle godine prodao 2 309 188 vozila, a japanski Nissan 3 358 413 vozila. To je međugodišnji pad prodaje od 3,1 %, odnosno 9,4 %. Renault je u zapadnoj Evropi u 2009. godini prodao 1 445 879 vozila, što je međugodišnje povećanje prodaje od 2,7%, a Nissan je na istim tržištima prodao 382 438 vozila (+ 0,4 %). U centralnoj i istočnoj Evropi obe marke su zabeležile značajan pad prodaje. Prodaja Renaulta u ovom regionu smanjena je za 19,9 %, na 404 417 vozila, a Nissan je zabeležio pad od čak 49,1 %, na 107 048 vozila. Prodaja Nissan-a smanjena je i na domaćem japanskom tržištu, gde je japanski proizvođač prodao 11,6 % vozila manje. U USA je Nissan zabeležio pad prodaje od 17,9 %, na 599 396 vozila. Obe kompanije mogu biti zadovoljne prodajom u Aziji, gde je Renault povećao svoju prodaju za 16,3 %, na 156 462 vozila, a Nissan za 25 %, na 949 646 vozila. U Kini prodaja Nissana porasla za čak 38,7 %. Najveću zaslugu za to ima model Teana, čija prodaja je, u odnosu na 2008. godinu, povećana za 149,2 %. Automagazin.rs