TagAZ Aquila: Ruski sportista po ceni Logana

Prve informacije o automobilu TagAZ Aquila, pojavile su se u junu mesecu prošle godine. Tada je nosio ime Akvella, a kasnije je naziv diskretno promenjen. Automobil izgleda kao dvosed kupe sa motorom ispred zadnje osovine, ali se radi o četvorovatnom sedanu sa motorom napred...

Pokreće ga 4-cilindarski agregat 1.6 litara poreklom iz Mitsubishija, koji razvija maksimalnu snagu od 107 KS pri 6.000 o/min. Petostepeni manuelni menjač prenosi maksimalni obrtni moment od 138 Nm pri 3.000 o/min na prednje točkove. TagAZ ističe, da će verzija sa snažnijim motorom (150 KS) ubrzo biti dostupna, kao i mogućnost ugradnje automatizovanog menjača.
Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.750 mm, a napred je oslanjanje tipa McPherson i stabilizator, a kočioni sistem ima diskove na svim točkovima. Auto meri dužinu od 4.683 mm, širinu od 1.824 mm i visinu od 1.388 mm. Dimenzije automobila odgovaraju modelima niže srednje i srednje klase. Masa automobila iznosi 1.410 kg.

Proizvodnja ovog automobila je trebala početi još prošle godine, ali se fabrika u Taganrogu, koja se nalazi nedaleko od ukrajinske granice, suočila se finanijskim problemima. 13. januara je počela test proizvodnja, a serijskja proizvodnja počinje u martu mesecu ove godine. TagAZ će cenom od 10.000 evra, konkurisati domaćoj Ladi, ali i Daciji Logan.

U opremu spadaju vazdušni jastuci, klimatizacija, ABS, centralno zaključavanje, alarm, grejanje retrovizora, radio, sportska kožna sedišta i felne prečnika 18 inča.
TagAZ je firma osnovana 1998. godine, a između ostalog se bavi i montiranjem automobila kineskih marki BYD, Chery i JAC.
Automagazin.rs