Novi Volkswagen Touareg - prve zvanične fotografije i informacije

Novi Volkswagen Touareg je za 208 kg lakši i za 20 % ekonomičniji, a u ponudi će biti i hibridna verzija. Umesto desetocilindričnog turbodizela, pod haubom će disati Audijev osmocilindrični 4.2 TDI agregat. Pripremljeni su i sistemi pogona na sve točkove, 4Motion i 4XMotion. Prodaja počinje u aprilu mesecu. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK...

Eksterijer druge generacije modela Volkswagen Touareg kombinuje linije prethodnika sa aktuelnim dizajnerskim smerom ove nemačke kompanije. Unapređeni dizajn krije veoma zanimljiva tehnička rešenja, koja rezultiraju nižom potrošnjom goriva. Osnovna verzija je lakša za 208 kilograma od prethodnika, pri čemu je karoserija novog Touarega za 5 % čvršća. Nova generacija ima dužinu od 4,8 metra, širinu 1,93 m i visinu 1,71 m. Dužina međuosovinskog rastojanja iznosi 2,9 metara. Novi Touareg je od starog duži za 4 cm, niži 2 cm (širina je ostala ista), ima 4 cm duže međuosovinsko rastojanje, dok je zapremina prtljažnika porasla na 580 litara.

U težnji da smanji gubitke, inženjeri Volkswagena su smanjili aerodinamički otpor karoserije i ugradili osmostepeni automatski menjač. Touareg Hybrid Novi Touareg je prvi automobil marke Volkswagen, koji će u ponudi biti i kao hibrid. Među ključne komponente pogonskog sklopa modela Touareg Hybrid, spadaju visokonaponski akumulatori, turbo-benzinski motor 3.0 V6 TSI (245 kW), sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, osmostepeni menjač i hibridni modul, koji je integrisan između konvencionalnog motora i menjača. Ovaj kompaktni modul, uključujući i kvačilo, težak je 55 kilograma. Iza motora V6 TSI, u zajedničkom kućištu, smešteno je kvačilo i elektromotor (34 kW). Zajednička snaga pogonskog sklopa iznosi 279 kW, a maksimalni obrtni moment je 580 Nm. Volkswagen je u Touareg ugradio tzv. paralelni hibridni sistem, koji će dobro funkcionisati, kako na asfaltu, tako i u terenskoj vožnji. Maksimalna brzina hibridnog Touarega iznosi 240 km/h, a iz mesta do 100 km/h stiže za samo 6,5 sekundi.

Potrošnju benzina, koja u kombinovanom ciklusu vožnje iznosi 8,2 l/100 km, smanjuje električni pogon (do 50 km/h). Do ove brzine, ne samo da se benzinski motor gasi, već dolazi do odvajanja kvačila od osmostepenog menjača, što radikalno smanjuje mehaničke gubitke. Do gašenja V6 TSI motora dolazi i kada vozač skine nogu sa papučice gasa. Ova operacija funkcioniše čak i pri visokim brzinama (160 km/h), što značajno smanjuje potrošnju goriva, jer NE koči motor. Tokom kočenja, veliku funkciju ima elektromotor, koji radi kao generator, jer pretvara kinetičku energiju u električnu, i "skladišti" je u visokonaponske akumulatore NiMH.

Konvencionalni sistem pogona Novi Touareg pogonjen konvencionalnim motorima, može se pohvaliti smanjenjem potrošnje goriva, čemu značajno doprinosi sistem "Start-Stop". Benzinski motor 2.6 V6 FSI (206 kW, 360 Nm) u kombinovanom režimu vožnje, troši 9,9 l/100 km (za 2,5 l manje nego u dosadašnjem modelu). Osnovni redni petocilindrični motor je izbačen iz ponude, ali zanimljiva motorizacija sigurno e 3.0 V6 TDI (176 kW, 550 Nm), koji prosečno troši 7,4 l/100 km (za 1,9 l/100 km manje od dosadašnjeg modela). Apsolutna novina u ponudi je Touareg 4.2 V8 TDI (250 kW, 800 Nm), koji prosečno troši 9,1 l/100 km. Benzinski osmocilindrični 4.2 FSI više nije u ponudi, jer je zamenjen sa hibridnom verzijom. 4Motion i 4XMotion Standard u novom Touaregu biće pogon na sve točkove 4Motion, sa središnjim diferencijalom Torsen. Najbolje terenske sposobnosti pružiće Touareg V6 TDI u kombinaciji sa sistemom 4XMotion. Iza ove oznake se skriva konvencionalni centralni diferencijal, sa mogućnošću 100 % blokade. Touareg 4XMotion može savladati uzlazni ugao od čak 45°...

Automagazin.rs