AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch radi na hidrauličnom hibridnom motoru za putnička vozila

Bosch radi na hidrauličnom hibridnom motoru za putnička vozila

Nakon uspešnog uvođenja Bosch-ovog hibridnog motora sa električnom „axle-split” osovinom (varijanta pogona, gde jedna osovina ima konvencionalni, a druga električni pogon) u vozila na dizel-pogon grupe PSA Peugeot Citroën, ove dve kompanije sada planiraju da zajednički razviju hidrauličnu hibridnu pogonsku grupu za putnička vozila.

U suštini, ovaj hidraulični sistem sastoji se od dve hidraulične jedinice i njihovih akumulatora pritiska. Koncept odvojenog napajanja omogućava vožnju na tri različita pogona: na konvencionalan, mehanički pogon, hidraulični ili kombinaciju ova dva načina. Samim tim, u slučaju niskog opterećenja, motor sa unutrašnjim sagorevanjem može imati ekonomičniji učinak. Dalje, kinetička energija, koja se obično utroši tokom kočenja, sada se može sačuvati jer se toplota pretvara u hidrauličnu energiju i čuva u akumulatoru pritiska. Ova energija se potom može iskoristiti tokom vožnje. Pored toga, vozilo se može pokrenuti samo uz pomoć hidrauličnog pogona i mogu se prelaziti kraće udaljenosti bez emisija gasova. Rezultat je potencijalno prosečno smanjenje emisije CO2 od 30% po Novom evropskom ciklusu vožnje i čak 45% po striktno gradskom ciklusu vožnje.

Ekonomična hibridna pogonska grupa za kompaktnu klasu

U suštini, ova tehnologija može se kombinovati sa bilo kojim konvencionalnim pogonom. U početnoj fazi, treba je koristiti u segmentu kompaktnih automobila, ali je takođe pogodna za ostale segmente
putničkih automobila i laka dostavna vozila u gradskom saobraćaju. Krajnji rezultat ovog hidraulično-mehaničkog pogonskog sistema je hibridna pogonska grupa koja je ekonomičnija, robusnija i pogodnija za upotrebu. Sem toga, ne zahteva neku posebnu infrastrukturu i može se upotrebiti širom sveta.

Kombinacija Bosch-ove stručnosti u oblasti automobilske tehnologije i industrijske hidraulike
Ova tehnologija funkcioniše po istim principima hidraulične pogonske grupe na koje se oslanja i Bosch Rexroth u svom poslovanju širom sveta. Bosch i PSA vide veliki potencijal u prilagođavanju ove tehnologije putničkim vozilima.

Bliska saradnja između PSA Peugeot Citroën i Bosch-a započela je inženjerskim partnerstvom osnovanim 2008. godine. Kao ishod ovog partnerstva, Peugeot je 2011. godine lansirao 3008 HYbrid4, koji je bio prvi putnički automobil u serijskoj proizvodnji sa dizel-motorom i axle-split pogonskom grupom. U bliskoj saradnji sa Bosch-om, PSA Peugeot Citroën razvio je električne komponente (električni motor, energetsku elektroniku i visokonaponski generator), kao i specijalni tehnički dizajn ESP® programa elektronske stabilnosti koji je bio zahtevan u hibridnim vozilima. Ovaj koncept pogonske grupe danas je takođe primenjen u PSA-ovom automobilu Pežo 508 (i u varijanti karavana RXN i limuzine HYbrid4) i Citroenovom DS5 HYbrid4 modelu. Bosch obezbeđuje komponente za električnu pogonsku grupu i za ove modele.

Bosch

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje