Bosch radi na hidrauličnom hibridnom motoru za putnička vozila

Nakon uspešnog uvođenja Bosch-ovog hibridnog motora sa električnom „axle-split” osovinom (varijanta pogona, gde jedna osovina ima konvencionalni, a druga električni pogon) u vozila na dizel-pogon grupe PSA Peugeot Citroën, ove dve kompanije sada planiraju da zajednički razviju hidrauličnu hibridnu pogonsku grupu za putnička vozila.
U suštini, ovaj hidraulični sistem sastoji se od dve hidraulične jedinice i njihovih akumulatora pritiska. Koncept odvojenog napajanja omogućava vožnju na tri različita pogona: na konvencionalan, mehanički pogon, hidraulični ili kombinaciju ova dva načina. Samim tim, u slučaju niskog opterećenja, motor sa unutrašnjim sagorevanjem može imati ekonomičniji učinak. Dalje, kinetička energija, koja se obično utroši tokom kočenja, sada se može sačuvati jer se toplota pretvara u hidrauličnu energiju i čuva u akumulatoru pritiska. Ova energija se potom može iskoristiti tokom vožnje. Pored toga, vozilo se može pokrenuti samo uz pomoć hidrauličnog pogona i mogu se prelaziti kraće udaljenosti bez emisija gasova. Rezultat je potencijalno prosečno smanjenje emisije CO2 od 30% po Novom evropskom ciklusu vožnje i čak 45% po striktno gradskom ciklusu vožnje.
Ekonomična hibridna pogonska grupa za kompaktnu klasu
U suštini, ova tehnologija može se kombinovati sa bilo kojim konvencionalnim pogonom. U početnoj fazi, treba je koristiti u segmentu kompaktnih automobila, ali je takođe pogodna za ostale segmente
putničkih automobila i laka dostavna vozila u gradskom saobraćaju. Krajnji rezultat ovog hidraulično-mehaničkog pogonskog sistema je hibridna pogonska grupa koja je ekonomičnija, robusnija i pogodnija za upotrebu. Sem toga, ne zahteva neku posebnu infrastrukturu i može se upotrebiti širom sveta.
Kombinacija Bosch-ove stručnosti u oblasti automobilske tehnologije i industrijske hidraulike
Ova tehnologija funkcioniše po istim principima hidraulične pogonske grupe na koje se oslanja i Bosch Rexroth u svom poslovanju širom sveta. Bosch i PSA vide veliki potencijal u prilagođavanju ove tehnologije putničkim vozilima.
Bliska saradnja između PSA Peugeot Citroën i Bosch-a započela je inženjerskim partnerstvom osnovanim 2008. godine. Kao ishod ovog partnerstva, Peugeot je 2011. godine lansirao 3008 HYbrid4, koji je bio prvi putnički automobil u serijskoj proizvodnji sa dizel-motorom i axle-split pogonskom grupom. U bliskoj saradnji sa Bosch-om, PSA Peugeot Citroën razvio je električne komponente (električni motor, energetsku elektroniku i visokonaponski generator), kao i specijalni tehnički dizajn ESP® programa elektronske stabilnosti koji je bio zahtevan u hibridnim vozilima. Ovaj koncept pogonske grupe danas je takođe primenjen u PSA-ovom automobilu Pežo 508 (i u varijanti karavana RXN i limuzine HYbrid4) i Citroenovom DS5 HYbrid4 modelu. Bosch obezbeđuje komponente za električnu pogonsku grupu i za ove modele.
Bosch