Opel Flextreme GT/E koncept - Oblik stvari koje će doći

Opel će predstaviti svoj Flextreme GT/E koncept automobil na 80. Sajmu automobila u Ženevi (od 4. do 14. marta), time potvrđujući svoj kredibilitet vodeće kompanije u zelenim tehnologijama, nudeći izražajan dizajn sa efikasnim ekološkom učinkom – i sa nemačkom preciznošću u izvedbi...
Električna energija igra glavnu ulogu u Opelovoj strategiji za ostvarivanje veće nezavisnosti od fosilnih goriva. 4,7-metara dug Flextreme GT/E koncept ilustracija je kako tehnologija električnih vozila povećanog dometa (E-REV) može da se smesti u velika ili vozila srednje veličine, kao i u kompaktna vozila, kao što je dolazeća Ampera. Opel ovu strategiju naziva e-mobility unlimited (neograničena pokretljivost na električni pogon): Prilagođavanje visoko efikasnog E-REV pogonskog sistema – koji otklanja ograničenja pogona samo na akumulatore, na vozilima svih segmenata. Flextreme GT/E koncept dokazuje da veličina nije bitna da bi se ostvarila nulta emisija ugljendioksida u Opelovom stilu. Svrsishodan dizajn istovremeno omogućava da Flextreme GT/E dostigne projektovani koeficijent otpora strujanju vazduha od svega 0,22 zahvaljujući čemu dostiže najveću brzinu od više od 200 km/h dok se istovremeno štedi energija i povećava domet vožnje. Istaknute vizuelne crte uključuju širok i nizak stav, prednja i zadnja svetla u obliku krila, istaknut nos i rešetku, plutajuće C-stubove i mišićavu, izvajanu karoseriju.

“Flextreme GT/E koncept pokazuje oblik stvari koje će doći iz Opela,” ističe Frank Weber, potpredsednik odeljenja Korporativnog i proizvodnog planiranja. “Smeo, izražajan i visoko efikasan, on predstavlja proizvodnu strategiju koju ćemo primeniti na sva naša buduća vozila, velika i mala, u svim segmentima tržišta.” Izvedba spoljašnjosti: izraz efikasnosti sa emocijom Male proporcije modela Flextreme GT/E, nalik onima kod kupea, istražuju potencijal evolucije Opelovog novog dizajnerskog jezika – spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti – u sklopu optimizovanom za aerodinamičku efikasnost. Čiste stilske crte u prednjem delu, niska linija haube i produžen nosni deo, koji je obgrljen krilovitim LED farovima u vidu potpisa. Ovi elementi su duboko utisnuti u prednje blatobrane i preko linije krova. Nova trapezoidna izvedba rešetke je vitka ali smelog oblika. Istaknuta krilovita hromirana šipka, nosi veliki Opelov amblem, koji ima dvostruku ulogu – t.j. služi i kao utičnica za punjenje Flextreme GT/E’s akumulatora.

Gornji deo rešetke se koristi za prijem vazduha za hlađenje, dok je donji deo pokriven prozračnom pločom. Odsustvo dodatnih ulaza za vazduh omogućava nizak prednji deo radi aerodinamiče efikasnosti a ujedno i omogućava usklađivanje modela Flextreme GT/E sa budućim zahtevima zaštite pešaka. Izvajana hauba, sa utisnutom središnjom potpisnom linijom Opela, poseduje uzane uzdužne ispuste za ispust vazduha iz odeljka motora. Mišićavi blatobrani i lukovi točkova završavaju se nazad u karoseriji. U profilu, Flextreme GT/E poseduje naglašene, inovativne, zabijene C-stubove. Ovaj tečan dizajn omogućava produženje staklenog dela unazad ispod lučne krovne linije, ističući tečne linije bočnog dela karoserije. Dinamičan karakter automobila je dodatno istaknut svežim izrazom Opelovog potpisa sa motivom oštrice, sada u vidu brišuće linije od osnove C-stuba u donji prednji blatobran. Pristup kabini je unapređen zadnjim vratima sa zadnjom šarkom, što je evolutivno rešenje Opel FlexDoors koncepta sa nove generacije modela Meriva monocab. Kako bi se sačuvao čist izgled u spoljašnjosti, sve ručke vrata su zamenjene svetlosnim senzorima. Oni otvaraju vrata kada ih zakloni ruka vozača ili suvozača. Kako bi se smanjilo vrtloženje vazduha, prednji retrovizori su takođe odstranjeni, zamenjeni malim kamerama u osnovi A stubova. U zadnjem delu, snažna ramena linija grli izvajane lukove točkova koji dodatno naglašavaju širok, uz zemlju priljubljen stav modela GT/E. Izgled kupea je kompletiran oštro nakošenim zadnjim delom, sa krilovitim LED svetlima koja su odraz oblika farova. Kao kod modela Insignia Sports Tourer. Zadnji deo je u obmotanom obliku radi boljeg pristupa prtljažniku. Njegovo duboko staklo je blago konveksnog oblika, kako bi se poboljšao tok vazduha. Prozirnost fiksirane staklene ploče na sredini krova je prilagodljiva, dajući mogućnost da se unutrašnjost ugreje sunčevom svetlošću u uslovima zimske hladnoće, dok se tokom leta potamnjuje radi održavanja niže temperature unutra. Vod u zadnjoj ivici krova namenjen je za dodatno hlađenje akumulatora i električnih delova. Upravljanje vazdušnim tokom i smanjenje težine Efikasnost izvedbe dizajna je uklopljena u izražajan izgled GT/E koncepta. Mali prednji deo, niska visina krova (1308 mm) i ravan donji stroj, svi odreda doprinose minimalnom ometanju pri sečenju vazduha. Čitav niz mera optimizuje upravljanje vazdušnim tokom. 21-inčne alu-felne su relativno uske, kako bi se smanjio otpor vetra i opremljene su sa gumama 195/45 niskog otpora. Čisti, ravno uklopljeni umetci, takođe minimuzuju vrtloženje vazduha. Minimalno usisavanje vazduha u prednjem delu poboljšava vazdušni tok oko nosnog dela automobila i donjeg trapa, kao kod Venturi efekta, radi dodatnog smanjenja koeficijenta otpora strujanju vazduha. Flextreme GT/E ujedno istražuje i potencijal aktivnog menjanja izgleda. Pri brzinama iznad 50 km/h, vertikalna ploča se pruža duž tela iz otvora za izbacivanje vazduha koji se nalazi iza svakog od lukova točkova. Ovi 350mm dugi bočni spojleri upravljaju vazdušne tokove pri visokim brzinama, oko zadnjih uglova automobila, dodatno smanjujući turbulenciju. Veliko smanjenje mera karoserije uključilo je upotrebu lakih karbonskih kompozitnih spoljnih ploča, polikarbonatna stakla i strukturne delove alu-legurra. U poređenju sa konvencionalnim materijalima, ovi doprinose uštedi u težini od 40% što dodatno doprinosi smanjenoj potrošnji energije i povećanom dometu vožnje.

Inovativan pogon Efikasan koncept uključuje i GM-ov revolucionarni E-REV pogonski sistem koji je već razvijen na modelu Opel Ampera. Flextreme GT/E pokazuje raznovrsnost ove tehnologije prikazujući je u većem formatu vozila srednje veličine. Uprkos tome što je veći i što ima najveću brzinu od preko 200 km/h, Flextreme GT/E je tako projektovan da ima performanse slične modelu Ampera: domet u vožnji na akumulator do 60 km – sa nultom emisijom ugljendioksida – i ukupan domet od preko 500 km. Prosečna potrošnja goriva je procenjena na 1.6 l/100 km, sa emisijom ugljendioksida ispod 40 g/km. Za razliku od hibridnog vozila, točkovi modela Flextreme GT/E sa sve vreme pogone električnom energijom. Za tipična putovanja do 60 km, energiju isporučuje litijum-jonski akumulator T-oblika koji se nalazi ispod patosa i zadnjeg sedišta. Međutim, za razliku od vozila sa pogonom samo na akumulator, Flextreme GT/E otklanja bilo kakvu mogućnost napetosti usled malog dometa zbog straha da će vozilo ostati bez energije. Mali benzinski motor/generator je savršeno ukljopljen tako da obezbeđuje električnu energiju kad god se akumulator isprazni. U ovom režimu, opseg vožnje se povećava na više od 500 km, kada se akumulator može ponovo napuniti ili dosuti gorivo u automobil. Motor jedinice električnog pogona isporučuje značajnih 370 Nm instantnog obrtnog momenta, obezbeđujući snažan učinak i projektovano ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od devet sekundi. Koncept Flextreme GT/E predstavlja korak dalje u Opelovoj aktuelnoj strategiji elektrifikacije automobila, koja obuhvata širok opseg proizvoda koji koriste akumulatore, uvećan domet, hibridne i tehnologije gorivih ćelija. Opel PR