AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch Grupa: Preliminarni rezultati za 2012. godine

Bosch Grupa: Preliminarni rezultati za 2012. godine

Stagnacija globalne ekonomije usporila je rast Grupe Bosch. Prema preliminarnim brojkama promet globalnog preduzeća za razvoj tehnologije i pružanje usluga porastao je u 2012. za 1,6 posto na 52,3 milijarde evra...

Usporen rast prometa, kao i otpis amortizacionog materijala i gubici od skoro milijardu evra u zahtevnom poslovanju na polju fotovoltaik tehnologije negativno su uticali na profit.  Prema preliminarnim rezultatima dobit pre oporezivanja (EBIT) iznosi otprilike 2 posto od prometa. „Uprkos blago povećanom prometu i pozitivnom slobodnom novčanom toku, ne možemo biti zadovoljni razvojem situacije u poslovnoj godini 2012.“, rekao je dr. Folkmar Dener, predsednik Bosch upravnog odbora. Stoga u 2013. treba da se radi na povećanju profita, a da se pritom ne zanemari ulaganje u budućnost.

Poslovna aktivnost oslabila u skoro svim odelenjima

Usporavanje globalne ekonomije uticalo je na sve poslovne sektore Grupe Bosch. U poslovnom sektoru "Automobilske tehnologije“ većina odelenja imala je pozitivan razvoj. Poslovanje u oblasti sistema za direktno ubrizgavanje benzina bilo je naročito uspešno, te je zabeležen rast od 50 posto. S druge strane, odelenje dizel sistema je zbog slabog evropskog tržišta i lošeg poslovanja u segmentu komercijalnih vozila u Kini imalo znatan pad prometa.

Na poslovni sektor „Industrijske tehnologije“ negativno su uticali pad potražnje u oblasti mašinstva i dodatni pad cena fotovoltaik tehnologije od 40 posto. Nasuprot tome beleži se rast u sektoru mašina za pakovanje, namenjenih farmaceutskoj i prehrambenoj industriji, pošto njihovo poslovanje ne podleže toliko cikličnim promenama. U poslovnom sektoru "Robe široke potrošnje i građevinskih tehnologija“ teška privredna situacija u južnoj Evropi naročito je pogodila odelenje toplotne tehnike i odelenje kućnih aparata.

Razlike u razvoju po regionima

Gledano po regionima, prema preliminarnim rezultatima primetan je negativan razvoj u Evropi, gde je promet za 2 posto manji nego prošle godine. Razvoj poslovanja u Severnoj Americi bio je ohrabrujući, s rastom od 17 posto. No, u Južnoj Americi promet je za 16 posto manji u poređenju sa  istim razdobljem prošle godine. Azijsko-pacifički region beleži skroman rast od 5 posto.

Povećanje broja radnika povezano sa rastom prometa

U 2012. godini povećanje broja radnika ograničeno je i usklađeno sa rastom prometa. Od 1. januara 2013. broj zaposlenih u Grupi Bosch u svetu porastao je tek za nešto više od 1 posto na 306.000. Broj radnika u Nemačkoj ostao je praktično nepromenjen – otprilike 119.000.

Očekuje se skroman rast u 2013.

Prema trenutnim procenama, Bosch u 2013. očekuje rast BDP-a od 2,8 posto na globalnom nivou. Međutim, u obzir su uzeti i  značajni  rizici, posebno evropska dužnička kriza, koji nisu deo ove prognoze. Na osnovu tih očekivanja, Grupa Bosch predviđa da rast prometa u 2013. neće biti značajan, ali će biti veći u odnosu na prošlu godinu.

Sveobuhvatne mere za povećanje profita

U svrhu kratkoročnog povećanja profita, Bosch je preduzeo sveobuhvatne mere za smanjenje fiksnih troškova i jednostavnije prilagođavanje kolebanjima u poslovnom okruženju. Za stavke poput kapitalnih izdataka, akvizicija i ulaganja postavljena su stroga ograničenja maksimalnih iznosa. S obzirom na to da se u delu evropskog tržišta u narednim godinama u najboljem slučaju očekuje slab rast, potrebno je preispitati korporativne strukture u Evropi. Bosch pre svega želi da bude u stanju da što fleksibilnije reaguje ako potražnja makar nakratko oslabi. Stoga je u decembru 2012. s radničkim savetom potpisan sporazum o prevladavanju cikličkih kriza. Taj ugovor je osnova za fleksibilnu i postepenu amortizaciju pada prometa do 20 posto, pri čemu nije potrebno koristiti zakonske regulacije za smanjenje broja radnih sati. Što se tiče strateškog restrukturiranja u poslovanju fotovoltaik tehnologijama, trenutno se razmatraju sva moguća rešenja da bi se izabralo ono najrazumnije.

Potvrda strateškog pristupa

Imajući u vidu globalne trendove Bosch veruje da je njegov položaj u osnovi dobar jer je kompanija aktivna na područjima energetske efikasnosti, zaštite životne sredine i prirodnih resursa, kao i sigurnosti i komfora. Prošle godine na tržište je plasirano mnogo novih proizvoda, usluga i poslovnih modela, kao što su npr. portal za vozače Drivelog, daljinski dijagnostički sistemi za mašine i sigurnosna rešenja bazirana na internetu. I u 2012.godini Bosch je imao uspeha s različitim proizvodima: od navigacionog sistema na glasovnu komandu do električnog bicikla, prvog bežičnog odvijača sa integrisanim priborom i direktnog ubrizgavanja benzina. Sa izdacima za istraživanje i razvoj koji premašuju 8 posto prometa Bosch je već nekoliko godina među vodećim svetskim kompanijama  koje se bave istraživanjem i razvojem. Više od 45 posto izdataka za istraživanje i razvoj i preko 40 posto prometa odnosi se na tehnologiju i proizvode koji doprinose očuvanju životne sredine i prirodnih resursa. „Nema sumnje da je Bosch doneo ispravnu odluku da bude aktivan na polju efikasnog pretvaranja fosilnih goriva u segmentima mobilnosti, građevinarstava i industrije, pogotovo kad se u obzir uzmu globalni problemi sa ugljen dioksidom i prognoze o globalnom otopljavanju”, rekao je Dener. Bosch istovremeno sve više širi svoju prisutnost u Aziji.Prošle godine je na primer ušao na kinesko tržište električnih skutera preko zajedničkog ulaganja s lokalnim dobavljačem. Bosch posebnu pažnju poklanja proizvodima skrojenim za tržišta na kojima nastupaju. S tim ciljem kompanija će povećati svoje razvojne projekte u Kini, Indiji i Vijetnamu.

Umrežavanje za više inovativne snage i fascinantna rešenja

U sve dinamičnijem poslovnom okruženju, Bosch će u budućnosti još pažljivije pratiti tržište kako bi mogao da na vreme prepozna nove razvojne trendove i da brzo reaguje. „Inovativna i fascinantna rešenja moguća su samo ako dobro  poznajemo zahteve naših kupaca“, rekao je Dener. U tu svrhu Bosch takođe menja svoju organizacionu  strukturu. Početkom januara 2013. osnovao je svoj četvrti poslovni sektor „Energetike i građevinske tehnologije“. U taj sektor spadaju aktivnosti sektora sigurnosnih sistema, toplotne tehnike i solarne energije, kao i 2011. osnovana kćerka firma „Bosch energija i rešenja za građevinarstvo“. Bliža saradnja između sektora i njihovo umrežavanje  stvoriće dodatni potencijal  za poslovanje. To je ujedno i cilj nedavno uspostavljenog centralnog odelenja „User Experience“. Ono se sastoji od tima inženjera, informatičara, psihologa, inženjera korisničkih interfejsa, specijalista za prototipove i industrijskih projektanata koji sektorima pomažu pri osmišljavanju proizvoda koji će biti još više orijentisani prema korisniku.

Vođstvo i saradnja za veću agilnost

Da bi se povećala agilnost i odlučnost potrebno je preispitati vođstvo i saradnju. Kako bi postigao taj cilj, Bosch želi da što više uključi svoje radnike, da ih pita za mišljenje i da ih podstakne na učešće u inicijativama za promenu. Bosch svojim radnicima želi da ponudi privlačne radne uslove i mogućnosti za razvoj karijere kako bi svojim veštinama i stručnošću mogli da doprinesu poboljšanju inovativne snage i konkurentnosti kompanije. Rukovodeći kadrovi i projektanti imaju mnogo mogućnosti za prelazak na nove pozicije i lični razvoj. U budućnosti bi trebalo da na zadacima rade virtuelni projektni timovi sa velikom dozom sopstvene odgovornosti i kreativne slobode. Zato Bosch intenzivira svoje aktivnosti na polju internih društvenih medija pomoću postojećeg intraneta, u projektu pod nazivom Enterprise 2.0. Oko 5000 radnika već neko vreme koristi alate društvenih medija za učešće u 26 pilot-projekata čiji je cilj pokretanje inicijative za promenu.

Bosch

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje