Sajam automobila u Ženevi - Audi: RS5, A1, A8

Na sajmu automobila u Ženevi, Audi je zasijao punim sjajem. Pored vrhunskog modela Audi RS5, na štandu nemačke kompanije predstavljen je model A1, a za one koji vole luksuz, tu je i nova generacija velikog modela A8...

Audi RS5 Audi RS5 je prava atrakcija ženevskog sajma. Pogoni ga "visokoturažni" 4.2 V8, snage 450 KS pri 8.250(!!!) o/min, koji razvija maksimalni obrtni moment od 430 Nm, u rasponu obrtaja od 4.000 do 6.000 o/min. Audi navodi da RS5 ima prosečnu potrošnju od 10,8 l/100 km. Atraktivan kupe je težak 1.725 kilograma, iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 4,6 sekunde, i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (uz doplatu 280 km/h). Sedmostepeni menjač je jedina mogućnost izbora, pogon na sve točkove ima centralni diferencijal, kao i sportski zadnji diferencijal (uz doplatu), koji pravilno raspoređuje obrtni moment između zadnja dva točka. Standardan odnos obrtnog momenta između osovina je 40:60, a kada je to potrebno može stići čak 70% obrtnog momenta na prednje točkove, ili 85 % na zadnje.

Audi A1 Druga novina je Audi A1, kojeg pogone agregati iz koncerna, a koristi platformu novog Pola i Fabie. Audi A1 pokreću motori 1.4 TFSI, snage 122 KS, 1.2 TFSI (86 KS) i dizel agregat 1.6 TDI sa dve "porcije" snage: 90 i 105 konjskih snaga. Menjač je šestostepeni manuelni, ili sedmostepeni sa duplim kvačilom DSG. Audi A1 biće direktni konkurent modelu Mini Cooper.

Novi Audi A8 Nova luksuzna limuzina marke Audi je veća i luksuznija. Najnoviji rezultat rada konstruktora iz Ingolstadta predstavljen je noćas u Majamiju. Pored decentne evolucije dizajna, novu Audijevu "osmicu" pokretaće motori povećane snage, čija je potrošnja smanjena od 13 do 22 %. Zanimljivo je da verzija 3.0 TDI, sa pogonom na prednje točkove, u kombinovanom ciklusu troši samo 6L/100 km i emituje 150 g/km CO2. Prvi put, Audi je predstavio i noćna LED svetla. Karoserija najnovije generacije postavljena je na aluminijumski ram "ASF", standard za sve modele biće vazdušno ogibljenje, a zanimljivo je da kako dnevna, tako i noćna svetla koriste LED tehnologiju. Novi Audi A8 počeće da se prodaje sa dva osmicilindrična motora. Benzinski motor je 4.2 FSI (371 KS, 445 Nm), a čast dizela braniće osmocilindrični turbodizel 4.2 TDI (350 KS, 800 Nm!!!). Ponudu će kasnije proširiti i dizelski šestocilindrični 3.0 TDI, koji razvija 204 ili 250 konjskih snaga.

Na sajmu automobila u Ženevi, Audi je predstavio i hibridnu limuzinu A8. Iznenađenje je pod haubom, jer ovaj petometarski automobil pokreće 4-cilindrični agregat 2.0 TFSI, snage 211 KS i obrtnog momenta 350 Nm. Konvencionalni motor je spojen sa elektromotorom snage 45 KS i maksimalnog obrtnog momenta 211 Nm. Ukupna snaga sistema iznosi 245 KS, a maksimalni obrtni moment je 480 Nm. A8 Hybrid iz mesta do "stotke" stiže za samo 7,6 sekundi, i postiže maksimalnih 235 km/h. Prosečna potrošnja goriva iznosi 6,2 l/100 km. Audi A8 je tzv. "full hybrid", jer može da se kreće samo na električni pogon, i to 2 kilometra pri brzini do 65 km/h. Prodaja hibridnog modela A8 počinje sledeće godine. Automagazin.rs