Suzuki osvojio Pikes Peak !

Šef oficijelnog zvaničnog Suzuki reli tima, Nobuhiro Tajima "Monster" oborio je 13 godina star rekord na legendarnoj brdskoj trci, Pikes Peak. Novi rekord legendarne američke trke Pikes Peak "Monster" je postavio sa vremenom 10 min 1.408 s, čime je srušen rekord Roda Millena (Toyota Celica 850 KS) iz 1994. sa vremenom 10 min 4.06 s...

Japanac nadimka "Monster" (dobio ga je zahvaljujući divljem stilu vožnje) već pet godina zaredom pokušava da obori pomenuti rekord. Pre dve nedelje nije mu uspeo pokušaj obaranja rekorda, jer je staza bila skraćena, zbog loših vremenskih uslova. Skraćenu stazu Tajima je prošao u vremenu 8:03.9354, drugo mesto zauzeo je Kenneth Eriksson za upravljačem Subaru Impreze WRX (8:20.9246), a treći je bio vozač Andrew Hawkeswood (Hillclimb Spcl EVO 8) sa vremenom 8:29.5301. Prošlog vikenda trka je ponovljena u punoj dužini od 19,99 kilometara, sa 156 krivina, uz prosečan nagib od 7 %. Podloga je kombinacija makadama i asfalta, a visinkska razlika između starta i cilja je 1439 metara. Posle obaranja rekorda, Nobuhiro Tajima "Monster" (57 godina) je izjavio: "Ovo je ludo i nezaboravno. Najsrećniji sam čovek na svetu. Dogodine dolazim opet ovde i pokušaću da postavim novi rekord sa vremenom ispod 10 minuta."

Podsetimo, na legendarnoj trci u prošlosti su pobeđivali i aktuelni i bivši svetski prvaci (Audi, Ford, Citroen, Mitsubishi, Subaru…), a rekord na ovoj trci na primer 1988. godine postavio je Ari Vatanen sa automobilom marke Peugeot 405 T16. Novi rekord Tajima je postavio u automobilu razvijenom na temelju terenca Suzuki XL7, sa oznakom Suzuki XL7 Hill Climb Special. Automobil (ako se ovo uopšte može nazvati automobil) pokreće 3,6-litarski V6 agregat koji uz pomoć dva turbo punjača razvija maksimalnu snagu od čak 1007 konjskih snaga pri 8.500 o/min. Karoserija je izrađena od karbona i masa praznog automobila iznosi 1.100 kilograma. U odnosu na prošlogodišnji model koji je razvijen na bazi Vitare, aerodinamika, odnosno downforce je poboljšan za 35 %. Goran Sarić - Automagazin