Ferrari 599 GTO - najbrži ulični Ferrari svih vremena

Ferrari će na sajmu automobila u Pekingu predstaviti najnoviju verziju modela 599: GTO (Gran Turismo Omologata). Iz Ferrarija najavljuju da je ovo najbrži automobil razvijen u njihovoj 60 godina dugoj istoriji proizvodnje automobila za korišćenje u legalnom saobraćaju...
Oznaka GTO (Gran Turismo Omologata) evocira uspomene na legendarni 250 GTO iz prve polovine 60-ih godina, kao i na 288 GTO iz osme decenije prošlog veka. 599 GTO neće biti homologiran trkački automobil, već automobil za korišćenje u regularnom saobraćaju. Automobil je razvijen na bazi prošlogodišnjeg koncepta predstavljenog u Ženevi XX, koji nije mogao da se vozi u legalnom saobraćaju.

599 GTO pokreće V12 agregat sa uglom između cilindara od 65° i prečnikom od 92 mm i hodom klipa od 75,2 mm. Zapremina motora iznosi 5.999 cm3, a kompresioni odnos motora iznosi 11,2:1. Maksimalna snaga agregata je brutalnih 679 konjskih snaga pri 8.250 o/min, a maksimalni obrtni moment motora iznosi 620 Nm pri 6.500 o/min. Kolenasto vratilo je poreklom iz verzije XX, a usisni sistem je potuno nov. I šestostepeni sekvencijalni menjač je preuzet od koncept modela, i sposoban je da promeni stepen prenosa za samo 60 ms i u jednom procesu da promeni dve brzine na dole! Karbonske komande menjača nalaze se iza volana.

Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.750 mm, a trag točkova je 1.701 mm napred i 1.618 mm pozadi. Oslanjanje je opremljeno novom generacijom elektrohidrauličnih amortizera SCM2 sa sistemom za individualno podešavanje. U automobilu koji raspolaže motorom brutalnih performansi, elektronika je neophodna, pa je 599 GTO opremljen elektronskom kontrolom stabilnosti CST i sistemom za kontrolu trakcije F1-Trac. Interakciju između vozila i vozača poboljšava novi sistem Virtual Race Engineer (VRE), koji vozača obaveštava o svim potrebnim informacijama vezanim za trenutne performanse automobila. 599 GTO opremljen je i karbon-keramičkim kočnicama CCM2, sa diskovima prečnika 398 mm (širina 38 mm!) i prečnika 360 mm pozadi (širina 32 mm). Sa 100 km/h, 599 GTO je sposoban da se zaustavi na distanci od samo 32,5 metara. Za kontakt sa podlogom su zaduženi Michelin pneumatici dimenzija 285/30 ZR20 i 315/35 ZR20. Sistem TPTMS nadgleda pritisak u pneumaticima, ali i temperaturu pneumatika.

Ferrari 599 GTO dugačak je 4.710 mm, širok 1.962 mm i visok 1.326 mm. Automobil bez tečnosti teži 1.495 kilograma, a 599 GTO spreman za vožnju meri masu od 1.605 kilograma. Odnos mase po osovinama iznosi 47:53. Vozač i njegova saputnica na putovanje neće morati da nose samo kreditnu karticu, jer njihov automobil ima prtljažnik zapremine 320 litara. Iz mesta do "stotke" novi Ferrari stiže za samo 3,35 s (da, Ferrari sprint meri u stotim delovima sekunde), i postiže maksimalnu brzinu od 335 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 17,5 l/100 km, a zapremina rezervoara je 105 litara.

Predpremijera za izabrane klijente biće održana 14. aprila u Modeni, a zatim kreće svetska premijera na sajmu automobila u Pekingu. Automagazin.rs