Chevrolet Volt MPV5 Concept predstavljen na Auto China 2010

Chevrolet se potpuno posvetio proizvodnji vozila svetske klase, male potrošnje za kupce širom sveta. Tokom proteklih meseci, preko zajedničke kompanije Shanghai GM, Chevrolet je u Kini uveo modele niske potrošnje goriva Cruze i New Sail. Električno vozilo produženog dometa će biti uvedeno 2011 godine...
Tokom priprema za izbacivanje Volt-a, Chevrolet koristi Auto China 2010 sajam, koji počinje danas u Pekingu za predstavljanje koncepta električnih vozila Volt MPV5. Koncept petosedog, višenamenskog krosovera demonstrira mogućnosti pogonskog sistema Voltec koristeći istu osnovu kao i model Volt, za vožnju na električni pogon oslobođenu emisije izduvnih gasova.

Efikasnost i stil dovedeni do maksimuma Stil koncepta Volt MPV5 zajmi dizajnerske i aerodinamičke crte modela Chevrolet Volt. Prednji deo spada u naj aerodinamičnije među svim krosover vozilima zahvaljujući zatvorenoj rešetki hladnjaka i aero-optimizovanom donjem delu, koji doprinose efikasnoj potrošnji goriva. Zaštita sa donje strane u punoj dužini, zajedno sa bočnim pločama, utisnutim zadnjim svetlima i posebno oblikovanim oštricama u zadjem delu, takođe čine da se MPV5 koncept sa lakoćom probija kroz vetar. Snažna usredsređenost na poboljšanje aerodinamičkih svojstava doprinosi većem dometu u vožnji samo na električni pogon. Spoljašnjost koncepta Volt MPV5 nije podređena samo efikasnosti. Njegova Sonic Blue Metalik boja pruža savremenu privlačnost, dok dupli šiberi i točkovi od 19 inča inspirisani Voltom daju konceptu Volt MPV5 sportske crte. „Volt MPV5 koncept uzima efikasan dizajn Chevrolet Volta i prilagođava ga segmentu porodičnog krosovera. Trenutno je prepoznatljiv kao pravi član Chevrolet porodice“, rekao je Bob Boniface, direktor sektora za unutrašnji dizajn krosovera u severno-američkoj filijali kompanije GM, čiji tim je radio na konceptu Volta MPV5 u saradnji sa članovima GM-ovog dizajnerskog studija u Australiji. Dimenzije koncepta Volt MPV5 pružaju dodatnu udobnost putnicima. I dok je rastojanje između točkova od 2.760 mm na Volt MPV5 konceptu samo 15mm duže od rastojanja kod Chevrolet Volta, on je 181 mm duži (4.585 mm), 73 mm širi (1.871mm) i 182 mm viši (1.612 mm) od Volta. U unutrašnjosti Volt MPV 5 koncept usvaja Voltovu centralnu konzolu i sklop instrumenata pored upečatljivih kožnih sedišta u dve nijanse. Zahvaljujući veličini kod koncepta Volt MPV5, udobnost putnika nije zapostavljena. Tipično za Chevroletove krosovere, položaj sedišta kod koncepta Volt MPV5 pruža maksimum udobnosti i fleksibilnosti, uključujući i olakšan ulaz i izlaz. Kada je u pitanju prtljažnik, koncept Volta MPV5 nastavlja tradiciju krosovera zahvaljujući njegovom drugom redu sedišta koja se preklapaju, te se tako oslobađa do 1.764,1 litara prtljažnog prostora kada su sedišta slopljena, i 863,7 litara iza drugog reda.

Snaga Voltec-a podržava ekološke principe Volt MPV5 koncept koristi isti Voltec pogonski sistem kao i Chevrolet Volt, uključujući i dodatne sposobnosti generatora motora da produži opseg vožnje i eliminiše „napetost usled dometa“. Litijumsko-jonski T-akumulator od 16 kWh napaja jedinicu električnog pogona. Fleksibilnost Voltec sistema omogućava konceptu Volt MPV5 da dostigne maksimalne mogućnosti kada su u pitanju brzina i ubrzanje, noseći vozilo i pet putnika na udaljenost do 51,5 km koristeći samo električni pogon. Ovo je dvostruko više od rastojanja koje prosečni urbani putnik u Kini svakodnevno prelazi. Kada se akumulator isprazni, 1,4-litarski motor održava napajanje akumulatora i obezbeđuje do 482 km električnog pogona. "Volt MPV5 koncept demonstrira fleksibilnost Voltec pogonskog sistema, koji može da proizvede dovoljno električne energije da pokrene vozilo, od kompaktnog sedana kao što je Volt, do krosovera kao što je Volt MPV5 koncept," ističe Doug Parks, izvršni direktor globalne linije vozila i glavni inženjer u sektoru električnih vozila u GM-u. "Ubrzan rast potražnje za ličnim transportom širom Kine stvara nove ekološke i izazove u domenu energetske sigurnosti“, rekao je Kevin Wale, predsednik generalni direktor GM grupe u Kini. „GM je posvećen iznalaženju i usvajanju rešenja koja uključuju elektrifikaciju automobila. Svetska premijera Volta MPV5 u Pekingu demonstrira GM-ovu želju da Kinu učini globalnim centrom svoje napredne tehnološke strategije." GM nastavlja da unapređuje elektrifikaciju u Kini kroz istraživanja i razvoj. Kompanija je osnovala kineski Centar za istraživanja automobilske energije (CAERC) u Pekingu. Zajednička kompanija sa SAIC-om i Cinghua Univerzitetom razvija opsežnu strategiju automobilske energije za Kinu. Naučna laboratorija GM-a u Kini, koja je otvorena prošlog novembra, izvodi napredna istraživanja vezana za automobilsku industriju, uključujući i razvoj akumulatora. U martu, GM je predstavio EN-V koncept (električno vozilo) u Šangaju. Centralni exponat na SAIC-GM štandu na Svetskom sajmu 2010. u Šangaju, EN-V predstavlja GM-ovu viziju lične urbane mobilnosti u 2030. godini. Pred toga, GM podržava strategiju "Drive to Green" (vožnja do zelenog) svog zajedničkog preduzeća u Šangaju, koja je usmerena na razvoj zelenih proizvoda, podršku zelenoj proizvodnji i primeni principa ekološke odgovornoti.

Chevrolet PR