Lamborghini: Zbogom Murcielago !

Kompanija Lamborghini završila je proizvodnju modelske serije Murcielago. Italijanski proizvođač, koji posluje pod "kapom" nemačkog Audija, trenutno se priprema za početak proizvodnje naslednika ovog uspešnog modela...
Lamborghini Murcielago, sa više od 4.000 prodatih primeraka, je najuspešniji model ove slavne marke sa 12-cilindričnim motorom. Murcielago je svog prethodnika, model Diablo, nadmašio ne samo po snazi i brzini, već i po prodajnim rezultatima: Diablo je tokom svoje desetogodišnje "karijere" dostigao 2.900 prodatih primeraka. Podsetimo, supersportski Lamborghini Murcielago dostigao je istorijsku metu u broju proizvedenih vozila. Jubilarni, 4.000. primerak modela Murcielago postao je Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce, iz limitirane edicije od 350 proizvedenih vozila. Jubilarni primerak modela Murcielago proizveden je u italijanskoj fabrici u Sant'Agate, a automobil putuje vlasniku u Kinu, u mesto Chang-Chou. Automobil krasi atraktivna oranž boja Arancio Atlas, a dominantan detalj na automobilu je karbonsko "krilo" na zadnjem delu. Lamborghini Murcielago tako je postao je najprodavaniji dvanaestocilindrični Lamborghini u istoriji. Murcielago je prvi model, koji je razvijen nakon preuzimanja Lamborghinija od strane nemačkog Audija. Za dizajn je bio zadužen dokazani stručnjak, Luc Donckerwolke, koji je u italijanskoj kompaniji radio od 1998. do 2005. godine, a sada radi u SEAT-u. Ime Murcielago dobio je po imenu bika, koji se proslavio 1.879. godine, kada je u areni preživeo 28 uboda mačem. Dvanaestocilindrični Murcielago zadržao je sve odlike svog prethodnika: nisku liniju krova, otvaranje vrata u smeru ka gore i V12 motor postaljen u sredinu, koji pogoni sve točkove. Prva generacija imala je agregat zapremine 6,2 litra i snagu od 580 KS. U početku prodaje, u ponudi je bio samo manuelni menjač, a od 2005. godine postoji mogućnost izbora sekvencijalnog e-gear menjača. 2003. godine predstavljena je ograničena edicija (50 primeraka) Murcielago 40th Anniversary, kojom je simbolično obeleženo 40 godina od osnivanja kompanije. Godinu dana kasnije, predstavljen je Murcielago Roadster, otvorena verzija. Na sajmu automobila u Ženevi, 2006. godine, predstavljena je "druga generacija" modela Murcielago sa dodatkom LP640. Skraćenica označava smeštanje motora iznad zadnje osovine (uzdužno), a snaga novog motora zapremine 6,5 litra porasla je na brutalnih 640 KS. Pored toga, model je dobio izmenjeno oslanjanje i facelift karoserije (izmenjeni su branici, usisnici za vazduh i grafika zadnjih svetlosnih grupa). 2006. godine predstavljen je Murcielago LP640 Roadster i limitirana edicija LP640 Versace. U završnici "karijere", prošle godine je predstavljena varijanta LP670-4 Super Veloce, sa motorom snage 670 KS i masom smanjenom za 100 kilograma. LP670-4 Super Veloce iz mesta do "stotke" stiže za samo 3,2 sekunde i postiže maksimalnih 342 km/h. Proizvodnja modela Murcielago SV ograničena je na 350 primeraka, a na kraju je proizvedeno i 10 primeraka modela Super Veloce China Limited Edition. U Lamborghiniju trenutno rade na novom modelu, nasledniku modela Murcielago, koji ima radno ime Jota (više o tome možete pogledati klikom na LINK). Novi model imaće potpuno novu konstrukciju i novi motor 7.0 V12 sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar, čija snaga će biti oko 700 KS. Cilj konstruktora je da u osnovnoj verziji postignu bolje performanse od serije Murcielago SV, u čemu će mu pomoći manja masa, ali i dvolamelasti menjač. Proizvodnja novog Lamborghini modela biće pokrenuta u martu mesecu 2011. godine. Automagazin.rs