AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

McLaren F1: 20 godina britanske legende

McLaren F1: 20 godina britanske legende

Već je prošlo dvadeset godina otkada je osnovana prva divizija produkcijskih automobila marke McLaren. Upravo tada je pokrenut projekat izuzetnog i nezaboravnog supersportskog modela McLaren F1, koji je do danas ostao najbrži serijski automobil sveta sa atmosferskim motorom...

1988. godine pojavile su se prve informacije da McLaren razvija novi supersportski automobil. Projekat je oficijelno startovao u martu 1990. godine, i za dve godine sve je bilo gotovo. Prvi McLaren F1 oficijelno je predstavljen na Grand Prix Monaka, pre 18. godina, tačnije 28. maja 1992. godine. McLaren F1 bio je prvi produkcijski automobil, koji je imao šasiju izrađenu od karbona, a nekonvencionalna je bila i njegova koncepcija sa volanom u sredini i kabina sa mestom za tri putnika. Sa karbonom su već tada u McLarenu imalo dosta iskustva, jer su već davne 1981. godine počeli da razvijaju ovaj materijal u najprestižnijoj kategoriji motorsporta. Noseća struktura šasije modela F1 težila je samo 100 kilograma, a zanimjivo je da je masa vrata iznosila samo 7 kilograma! Takođe, treba istaći da je konfiguracija sa tri sedišta u redu bila već viđena, jer je slično rešenje imala francuska Matra-Simca Bagheera. Kao što smo rekli, u McLaren F1 modelu, vozač sedi u centralnom sedištu, između dva suvozača.

McLaren F1: 20 godina britanske legende

Prvi primerak modela McLaren F1 do kupca je stigao u decembru 1993. godine, a cena je iznosila 540.000 funti. Recimo i to da je jedan primerak prodat pre dve godine za 2,53 miliona funti. 1995. godine predstavljen je i takmičarski McLaren F1 GTR (klasa GT1), čiji razvoj je trajao samo tri meseca. Sezona je bila veoma uspešna, uključujući i nastupe na slavnoj trci 24 sata Le Mans. Zanimljivo je da su čak 4 McLarena bili među prvih pet, a pobedio je McLaren F1 GTR, za čijim volanom su bili piloti: J. J. Lehto/Yannick Dalmas/Masanori Sekiya. Upravo zahvaljujući modelu F1 GTR, McLaren je jedina marka u istoriji autosporta, koja je pobedila na tri najprestižnija automobilska takmičenja na zemaljskoj kugli: 24 sata Le Mans, Veliku nagradu Monaka i 500 milja Indianapolisa!

McLaren F1: 20 godina britanske legende

Pobednički automobil razvijen je diretno u McLaren Technology Centre u Wokingu. McLaren F1 GTR je dobio novu evoluciju, sa dužom "zadnjicom", iz koje je izveden ulični model GT, a postojala je i specijalna edicija LM, koja podseća na pobede u slavnoj trci 24 sata Le Mans. Ukupno je proizvedeno 64 serijska primerka modela F1 (1993 - 1998), 5 primeraka edicije F1 LM (1996) i 3 primerka F1 GT (1997). U periodu između 1995. i 1997. godine, proizvedeno je 28 primeraka takmičarkog modela F1 GTR.

McLaren F1: 20 godina britanske legende

Krajem marta 1998. godine, slavni takmičar Andy Wallace, vozio je prototip XP5 na test stazi Ehra-Lessien u Nemačkoj. Dvanaestocilindrični BMW agregat zapremine 6,1 litar, koji razvija 627 konjskih snaga, katapultirao je automobil sve do brzine 386,321 km/h. McLaren F1 tako je postao najbrži automobil sa atmosferskim motorom, i ovaj rekord važi i danas. Zanimljivo je da je 27. aprila, McLaren napravio slavljeničku večeru, na koju je pozvao sve bivše i sadašnje vlasnike modela McLaren F1. U centar u Wokingu parkiran je bio 21 primerak ovog slavnog automobila, što je najveći broj "F-jedinica" na jednom mestu u istoriji.

McLaren F1: 20 godina britanske legende

Goran Sarić - Automagazin.rs

Hulme CanAm

Hulme CanAm

Lagani sportista iz Novog Zelanda ima motor od GM-a, 600 konjskih snaga i astronomsku cenu 295.000 funti. Ukoliko Vas interesuje, požurite, jer će biti proizvedeno samo dvadeset primeraka...
Arnold Schwarzenegger želi Mitsubishi i-MiEV u Kaliforniji

Arnold Schwarzenegger želi Mitsubishi i-MiEV u Kaliforniji

Savezna američka država Kalifornija preuzela je dva test primerka elektromobila Mitsubishi i-MIEV. Guverner Kalifornije, Arnold Schwarzenegger, ispred ove američke države preuzeo je dva primerka japanskog automobila na električni pogon. Automobili će biti eksploatisani u test režimu...

Prvi pogrebni motocikl na svetu + VIDEO

Prvi pogrebni motocikl na svetu + VIDEO

Postoje mišljenja da odlazak sa ovog sveta treba da bude izveden u velikom stilu. Ovu filozofiju dokazalo je nekoliko kompanija, koje su kupile specijalno pripremljene skupocene pogrebne automobile. Ali, šta ako je pokojnik bio ljubitelj motocikala? Postoji rešenje i za ovu situaciju...
Chris Bangle se vraća u Fiat ?

Chris Bangle se vraća u Fiat ?

Fanovi BMW-a nisu mogli da se pomire sa dizajnerskim smerom koji je zacrtao kontroverzni dizajner Chris Bangle, i bavarska kompanija odlučila je da prekine saradnju sa njim. Posle aktivnosti u minhenskoj kompaniji, 53-godišnji Chris Bangle, koji je radikalno uticao na promenu dizajnerskog pravca, povukao se iz automobilskog biznisa. Ali, čini se da ne zadugo...
VIDEO: Katarina Witt i BMW degustiraju uslove

VIDEO: Katarina Witt i BMW degustiraju uslove

Nemačka klizačica na ledu, Katarina Witt, posetila je test centar kompanije BMW, gde je bavarski proizvođač simulirao razne vremenske uslove. Katarina je posetila razne laboratorije, gde je osetila mraz, neprijatan vetar ali i visoku temperaturu. Kako joj se tamo svidelo, možete pogledati na zanimljivom videu...
Kia Optima stiže u Evropu! Naslediće Magentis

Kia Optima stiže u Evropu! Naslediće Magentis

Karte u evropskoj srednjoj klasi su jasno podeljene, ali uskoro će ih promešati Kia. Na evropskom tržištu, Kia će zameniti neuspešni model Magentis, potpuno novim modelom Optima, automobilom koji verno reprezentuje aktuelni dizajnerski jezik južnokorejskog proizvođača...
Novi Saab 9-5 - cenovnik u Srbiji

Novi Saab 9-5 - cenovnik u Srbiji

Kompanija MVM Motors objavila je više nego konkurentne cene za novu generaciju modela Saab 9-5. Tradicionalno najbezbednije vozilo, koje spada u najveće modele u klasi, sa dužinom od 5.008 milimetara, u MVM Motorsu dostupno je po ceni već od 36.706 Eura...
Range Rover dobija novi dizel TDV8 4,4 L - prve informacije

Range Rover dobija novi dizel TDV8 4,4 L - prve informacije

Land Roveru je "procureo" u javnost dokument sa planom, prema kojem će u toku 2010. godine dosadašnji motor TDV8, zapremine 3,6 litra, biti zamenjen novim turbodizel motorom zapremine 4,4 litra. Iako to nije u skladu sa aktuelnim trendom "downsizing-a" u autoindustriji, novi agregat biće predstavljen već 17. juna...
Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje