Novi Subaru Forester zvanično predstavljen

Subaru je odlučio da poštuje ciklus generacijske smene, koji traje pet godina. Četvrta generacija Forestera je dobila nove dizajnerske linije i unapređenu tehniku, koja ga jasno distancira od konkurenata na tržištu...

Novi Forester ima prijatnije i manje agresivne linije od prethodnika. Maska hladnjaka sa hromiranim detaljima je slična onoj na modelu Impreza, a svetlosne grupe zadiru duboko u karoseriju, slično kao na većem modelu Legacy. Turbo verzije imaju agresivnije dizajniran prednji branik sa vertikalnim usisnicima za vazduh, koji su zamenili otvore za odvod toplog vazduha na "haubi". Pogled na bok otkriva padajuću liniju zadnjih prozora.
Japanci u ponudi imaju dva motora - tradicionalne 4-cilindarske agregate sa razvodom DOHC. Benzinski motor zapremine 2 litra u atmosferskoj verziji razvija maksimalnu snagu od 109 kW (148 KS) pri 6.200 o/min, a verzija opremljena turbopunjačem razvija 206 kW (280 KS) pri 5.700 o/min. Uz atmosferski motor, može se dobiti šestostepeni manuelni menjač ili Lineartronic CVT, a turbo verzija motora uparena je isključivo sa bestepenim menjačem. Vrednosti obrtnog momenta su 196 Nm pri 4.200 o/min, odnosno 350 Nm u rasponu obrtaja od 2.000 do 5.600 o/min kod turbo verzije.

Na drugoj strani, u Sjedinjenim Američkim Državama osnovni motor je 4-cilindarski 2.5, koji razvija 127 kW (172 KS) pri 5.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 236 Nm pri 4.100 o/min. Motor je uparen sa manuelnim menjačem ili automatizovanim menjačem sa šest stepeni prenosa. Četvorocilindarski motor opremljen turbo punjačem zapremine 2.0 litra razvija maksimalnu snagu od 186 kW (253 KS) pri 5.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 350 Nm pri 2.000-4.800 o/min i dostupan je isključivo sa CVT menjačem, koji ima šestostepeni i osmostepeni režim rada. Forester pokretan ovim motorom je opremljen i sistemom za asistenciju pri vožnji na terenu sa velikim nagibom - Hill Descent Control. Naravno, sistem pogona na sve točkove (Symmetrical All-Wheel Drive) se podrazumeva. Proizvođač navodi da je potrošnja manja nego kod prethodnika, ali nismo dobili precizne informacije.

Novi Forester ima međuosovinsko rastojanje od 2.640 milimetara, a Subaru ističe da je poboljšana upravljivost automobila, bez uticaja na visok nivo komfora. Japanci tvrde da je upravljivost automobila na nivou klasičnih sedana. Felne mogu biti prečnika 17 ili 18 inča. Četvrta generacija je 4.595 mm dugačka, 1.795 mm široka i 1.695 mm visoka (sa krovnim nosačima 1.735 mm). Sve osnovne mere su veće u odnosu na prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je duže za 25 mm, dužina za 35 mm, širina za 15 mm i visina za 20 mm. Deo opreme ovog zanimljivog SUV modela (pardon, crossover), je i informacioni sistem sa bežičnim spajanjem sa pametnim telefonom, navigacioni sistem, kamera za vožnju unazad i audio sistem Jarman/Kardon.
Forester ove godine slavi 15 godina postojanja. Prodaja nove generacije u Japanu startuje 13. novembra, oficijelna američka premijera biće održana na autosalonu u Los Angelesu, a u Evropi se očekuje tokom sledeće godine.
VIDEO:
<object width="600" height="338"><param name="movie" value="http://www.youtube-nocookie.com/v/i5mIxuth7_4?version=3&hl=en_US&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube-nocookie.com/v/i5mIxuth7_4?version=3&hl=en_US&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="338" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>
Automagazin.rs