AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Predstavljen Peugeot 308 GTi

Predstavljen Peugeot 308 GTi

To nije GTi kao GTI. Oznaka koja je poslednjih godina korišćena najviše u Volkswagenu, ima i u Peugeotu svoju istoriju. Pod haubom sportski nastrojenog hatchback modela 308 krije se 1.6 THP (Turbo Haute Pression), najbolji benzinski motor koji grupacija PSA trenutno ima na raspolaganju...

Skraćenica GTi u francuskoj automobilskoj industriji, proslavila je modele 205 i 309, osamdesetih godina prošlog veka. Kasnije, u devedesetim godinama i posle 2000-e, na tržištu je bilo nekoliko brzih Peugeota: 206 GTi, 207 GTi, 307 GT, kojima nije uspelo da izađu iz senke popularnog modela 205 GTi. Novi pokušaj je novina 2010. godine, koja se zove 308 GTi.

Predstavljen Peugeot 308 GTi

200 konjskih snaga iz 1.6 THP Snažno srce grupacije PSA, namenjeno prvenstveno za mala vozila i za modele niže srednje klase, je poznati 4-cilindrični agregat 1.6 THP. Iako izgleda da agregat ima zapreminski hendikep u odnosu na konkurencijske modele, karakteristike agregata su za svaku pohvalu, i ne može se reći da je inferioran. Maksimalna snaga motora iznosi 147 kW, i na raspolaganju je u rasponu obrtaja od 5.500 do 6.800 o/min, što je s obzirom da je u pitanju turbo motor, visok nivo obrtaja radilice potreban za maksimalnu snagu. Ali, u Peugeotu navode da je isto tako važan razvoj snage, koji kod grafika 1.6 THP agregata ima odličnu krivu. Maksimalni obrtni moment iznosi 275 Nm, i dostupan je u rasponu obrtaja od 1.700 do 4.500 o/min. Tehnika 1.6 THP (Turbo Haute Pression) razvijena je u saradnji sa kompanijom BMW. Turbo motor dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1, a turbo punjač je tipa "Twin-Scroll". Gorivo u prostor za sagorevanje ide direktno, pod pritiskom od 120 Bar. Izduvni gasovi iz cilindara 1 i 4 idu u jednu komoru, a iz cilindara 2 i 3 u drugu, što povećava efikasnost agregata i poboljšava reakciju na dodavanje gasa. Maksimalan broj obrtaja turbopunjača iznosi 220.000 o/min, a maksimalni radni pritisak turbine je 1,3 Bara. Prosečna potrošnja goriva iznosi 6,9 L/100 km.

Predstavljen Peugeot 308 GTi

Oslanjanje Peugeot 308 GTi razvijen je da vlasniku ponudi vrhunsku dinamiku i stabilnost. U odnosu na standardnu verziju, francuski GTi ima promenjene prednje i zadnje amortizere i opruge, serijske aluminijumske felne prečnika 18 inča, sa pneumaticima dimenzija 225/40. Takođe, instalirana je i nova balans štangla, sa većim prečnikom, a oslanjanje je niže za 10 mm u odnosu na standardan model. Visina automobila smanjena je na 1.488 mm. Za kočenje su zaduženi samoventilirajući prednji diskovi dimenzija 340 x 30, a zadnji diskovi su dimenzija 290 x 12. Sistem ESP je deo standardne opreme modela 308 GTi.

Predstavljen Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 GTi krasi prednji branik Sport, preuzet od modela 308 CC, zadnji branik sa difuzorom u crnoj boji, dvostruki hromirani završetak izduvnog sistema, oznaka GTi na boku i zadnjem delu karoserije i diskretan krovni spojler. Peugeot 308 GTi u Francuskoj će početi da se prodaje 10. juna, po ceni od 26.900 Eura. Automagazin.rs

McLaren: Najveća porudžbina karbona u istoriji auto-industrije

McLaren: Najveća porudžbina karbona u istoriji auto-industrije

Kompanija McLaren nedavno je sklopila najveći ugovor sa proizvođačem karbonskih monokoka u istoriji automobilske industrije. Britanski proizvođač za dobavljača je izabrao austrijskog specijalistu za karbonske delove, kompaniju Carbo Tech, sa sedištem u Salzburgu, a ugovor je vredan 150 miliona Eura...
Nova Honda Civic - špijunske fotografije

Nova Honda Civic - špijunske fotografije

Honda već uveliko radi na razvoju nove generacije modela Civic. Iako na fotografijama snimljenim u italijsnkim Alpima vidimo aktuelnu generaciju popularnog japanskog hatchback modela, na test automobil su instalirane komponente dolazeće generacije...
Kia Soul Edition Irmscher 001: specijalitet za Nemce

Kia Soul Edition Irmscher 001: specijalitet za Nemce

Nemački tjuner koji se proslavio po unapređenjima na automobilima marke Opel, ne beži od saradnje sa drugim markama. Dokaz je spajanje ove poznate tjuning kompanije sa korejskim proizvođačem automobila Kia, a rezultat je specijalno pripremljen model Soul za nemačko tržište...
Mazda na Le Manu uz novo revolucionarno vozilo

Mazda na Le Manu uz novo revolucionarno vozilo

Mazda Motor Corporation se ove godine vraća na trku 24 časa Le Mana, na kojoj je odnela pobedu 1991. godine uz prvi i jedini trkački auto sa rotacionim motorom. Ovoga puta, tu je još jedno revolucionarno vozilo: Mazda RX-8 Hydrogen RE sportski kupe...
I Jaguar Land Rover će montirati u Kini

I Jaguar Land Rover će montirati u Kini

Grupacija marki Jaguar Land Rover potvrdila je interesovanje za montiranje automobila u Kini. To je za BBC potvrdio i generalni direktor kompanije, Carl-Peter Foster. Podstimo, vlasnik grupacije Jaguar Land Rover je indijska korporacija Tata Motors...
Lotus Europa: kraj proizvodnje

Lotus Europa: kraj proizvodnje

Kompanija Lotus nedavno je potvrdila da će u toku 2010. godine objaviti kraj proizvodnje modela Europa, koji definitivno više neće biti deo proizvodnog programa Lotusa. Razlog za ovu odluku je pokretanje proizvodnje novog modela imena Evora...
Euro Sumar - Suzuki Alto stiže u junu

Euro Sumar - Suzuki Alto stiže u junu

Beogradski Euro Sumar, serviser i uvoznik Suzuki automobila i motocikala, saopštava da će se u junu na našem tržištu pojaviti sasvim novi model u ponudi putničkih vozila – Alto. Ne samo po dimenzijama (dugačak 3.500, širok 1.600, visok 1.470 mm), već i po malom poluprečniku okretanja (4,5 m) i izuzetno ekonomičnoj potrošnji (prosek u kombinovanom ciklusu samo 4,4 litra benzina na 100 km), mali debitant je idealan za vožnju po gradu...
Hulme CanAm

Hulme CanAm

Lagani sportista iz Novog Zelanda ima motor od GM-a, 600 konjskih snaga i astronomsku cenu 295.000 funti. Ukoliko Vas interesuje, požurite, jer će biti proizvedeno samo dvadeset primeraka...
Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje