Euro Sumar - Suzuki Alto stiže u junu

Beogradski Euro Sumar, serviser i uvoznik Suzuki automobila i motocikala, saopštava da će se u junu na našem tržištu pojaviti sasvim novi model u ponudi putničkih vozila – Alto. Ne samo po dimenzijama (dugačak 3.500, širok 1.600, visok 1.470 mm), već i po malom poluprečniku okretanja (4,5 m) i izuzetno ekonomičnoj potrošnji (prosek u kombinovanom ciklusu samo 4,4 litra benzina na 100 km), mali debitant je idealan za vožnju po gradu...
Japanci su u vrlo kompaktne dimenzije (Alto ima međuosovinsko rastojanje od 2.360 mm) uspeli da „uguraju“ sve ono čime raspolažu i mnogo veći automobili – to se, pre svega, odnosi na bezbednosne komponente. Novi Suzuki će, u zavisnosti od tržišta, u serijskom paketu opreme imati elektronski program za kontrolu stabilnosti (ESP), vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke i vazdušne zavese, ISOFIX priključke za sigurnosna dečija sedišta... Cela karoserija je „programirana“ da prihvati i amortizuje veliki deo energije koja se oslobađa pri eventualnim sudarima i time zaštiti vozača i tri saputnika.

Alto se oprema ventilisanim disk kočnicama napred i doboš pozadi, nezavisno (MacPherson) oslonjenom prednjom i krutom zadnjom osovinom (sa spiralnim oprugama i amortizerima). Pokreće ga trocilindrični benzinski motor od 996 cm³, sa 68 KS (50 kW) i 90 Nm maksimalnog obrtnog momenta, koji je već proveren u modelu Splash. Izuzetno je ekonomičan: po fabričkim navodima, u gradskoj vožnji prosečno troši 5,5, na otvorenom samo 3,8, a u proseku tek 4,4 litra bezolovnog benzina na 100 km. U atmosefru emituje malu količinu štetnih matereija i samo 103 g/km ugljen-dioksida. Novi mali Suzuki od 0 o 100 km/h ubrzava za 14 sekundi, a postiže maksimalnih 155 km/h. Serijski se oprema petostepenim ručnim menjačem, ali će na nekim tržištima, uz doplatu, biti dostupan i sa automatskom četvorostepenom transmisijom.

Suzuki uverava da će Alto vozaču i putnicima i na relativno malom prostoru pružiti mnogo komfora, uživanja i zabave u vožnji, kao i da će za njihov prtljag biti dovoljno komocije: zapremina „gepeka“ varira od uslova korišćenja – kada su u funkciji sva sedišta iznosi 129 litara, obaranjem naslona zadnje klupe raste na 367, a potpunim preklapanjem zadnijh sedišta na 774 litra. Naslon zadnjih sedišta je deljiv na pola, što nudi još više mogućnosti za transport predmeta većih dimenzija. Cena novog Suzukijevog automobila će biti poznata uskoro - kada zvanično bude promovisan na našem tržištu.

Euro Sumar PR