Predstavljen Peugeot 308 GTi

To nije GTi kao GTI. Oznaka koja je poslednjih godina korišćena najviše u Volkswagenu, ima i u Peugeotu svoju istoriju. Pod haubom sportski nastrojenog hatchback modela 308 krije se 1.6 THP (Turbo Haute Pression), najbolji benzinski motor koji grupacija PSA trenutno ima na raspolaganju...
Skraćenica GTi u francuskoj automobilskoj industriji, proslavila je modele 205 i 309, osamdesetih godina prošlog veka. Kasnije, u devedesetim godinama i posle 2000-e, na tržištu je bilo nekoliko brzih Peugeota: 206 GTi, 207 GTi, 307 GT, kojima nije uspelo da izađu iz senke popularnog modela 205 GTi. Novi pokušaj je novina 2010. godine, koja se zove 308 GTi.

200 konjskih snaga iz 1.6 THP Snažno srce grupacije PSA, namenjeno prvenstveno za mala vozila i za modele niže srednje klase, je poznati 4-cilindrični agregat 1.6 THP. Iako izgleda da agregat ima zapreminski hendikep u odnosu na konkurencijske modele, karakteristike agregata su za svaku pohvalu, i ne može se reći da je inferioran. Maksimalna snaga motora iznosi 147 kW, i na raspolaganju je u rasponu obrtaja od 5.500 do 6.800 o/min, što je s obzirom da je u pitanju turbo motor, visok nivo obrtaja radilice potreban za maksimalnu snagu. Ali, u Peugeotu navode da je isto tako važan razvoj snage, koji kod grafika 1.6 THP agregata ima odličnu krivu. Maksimalni obrtni moment iznosi 275 Nm, i dostupan je u rasponu obrtaja od 1.700 do 4.500 o/min. Tehnika 1.6 THP (Turbo Haute Pression) razvijena je u saradnji sa kompanijom BMW. Turbo motor dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1, a turbo punjač je tipa "Twin-Scroll". Gorivo u prostor za sagorevanje ide direktno, pod pritiskom od 120 Bar. Izduvni gasovi iz cilindara 1 i 4 idu u jednu komoru, a iz cilindara 2 i 3 u drugu, što povećava efikasnost agregata i poboljšava reakciju na dodavanje gasa. Maksimalan broj obrtaja turbopunjača iznosi 220.000 o/min, a maksimalni radni pritisak turbine je 1,3 Bara. Prosečna potrošnja goriva iznosi 6,9 L/100 km.

Oslanjanje Peugeot 308 GTi razvijen je da vlasniku ponudi vrhunsku dinamiku i stabilnost. U odnosu na standardnu verziju, francuski GTi ima promenjene prednje i zadnje amortizere i opruge, serijske aluminijumske felne prečnika 18 inča, sa pneumaticima dimenzija 225/40. Takođe, instalirana je i nova balans štangla, sa većim prečnikom, a oslanjanje je niže za 10 mm u odnosu na standardan model. Visina automobila smanjena je na 1.488 mm. Za kočenje su zaduženi samoventilirajući prednji diskovi dimenzija 340 x 30, a zadnji diskovi su dimenzija 290 x 12. Sistem ESP je deo standardne opreme modela 308 GTi.

Peugeot 308 GTi krasi prednji branik Sport, preuzet od modela 308 CC, zadnji branik sa difuzorom u crnoj boji, dvostruki hromirani završetak izduvnog sistema, oznaka GTi na boku i zadnjem delu karoserije i diskretan krovni spojler. Peugeot 308 GTi u Francuskoj će početi da se prodaje 10. juna, po ceni od 26.900 Eura. Automagazin.rs