Toyota - otvoren diler eko-pionir u La Rochelleu, u Francuskoj

Toyota je danas održala ceremoniju otvaranja ekološki najprihvatljivijeg maloprodajnog objekta sa neutralnim učinkom CO2 u La Rochelleu, u Francuskoj. La Rochelle jedan je od tri Održiva dilera (Sustainable Retailers) koje je lansirala Toyota Motor Europe (TME) u Francuskoj, Austriji i Sloveniji, kao pionire u cilju demonstracije poslovnog objekta ekološko prihvatljivog dizajna i konstrukcije...
U međuvremenu, oko 50 sličnih projekata Održivih dilera je u toku u 13 evropskih zemalja. Taj program Održivih dilera podrazumeva izgradnju novih kao i jaku mrežu od 3000 dilera kako bi se postigla raširena ušteda korišćenja energije, potrošnje vode i emisija CO2.
«Toyotina posvećenost održivom kretanju pokriva sve aspekte naših aktivnosti i operacija poslovanja,» rekao je Didier Leroy, izvršni potpredsednik TME (1) na ceremoniji otvaranja. «Mi smo prvi proizvođač koji je ekološki kriterijum primenio na standarde maloprodaje, da bi se smanjio nivo lošeg delovanja ugljenika od strane naše mreže i snizili troškovi poslovanja na dugoročnom planu. Toyota i Lexus prodajni objekti u La Rochelleu pružaju čvrste dokaze ove uštede koja je sasvim moguća.»

Ovaj objekat u La Rochelleu je zamišljen i dizajniran kao vodeći po ekološkim performansama u ovoj industriji. Zgrada je neutralna što se tiče CO2 sa sistemom solarnih ćelija koji proizvodi tri puta veću energiju od one koju troši objekat. Njena ukupna potrošnja energije je samo polovina potrošnje standardnog objekta (2). Istovremeno, prodajni objekat koristi oko 70% manje vode nego standardna zgrada, zahvaljujući rezervoaru kišnice i recikliranju kišnice pri pranju kola. «Zeleni krov» pruža prirodni unutrašnji sistem rashlađivanja, sakupljanjem i zadržavanjem kišnice, a služi i kao stanište biljnog sveta. Cevi koje se greju duboko pod zemljom omogućavaju prirodno grejanje izduvavanjem toplote u zimskom periodu.

Ove i druge ekološki prihvatljive mere očekuje se da ovom objektu obezbede maksimalnu «odličnu» ocenu u Toyotinoj proceni ekološki prihvatljivih maloprodajnih objekata (Toyota Retailer Environmental Assessment) koja se zasniva na međunarodnom standardu za održivu izgradnju i dizajn. Ova procena obuhvata vrednovanje svih novih zgrada u progaramu Održivog dilera u devet oblasti: energija, otpad, voda, sirovine, zagađenje, korišćenje zemljišta i ekologija, zdravlje i dobrobit, kao i menadžment i transport. Trenutno se planira oko 50 projekata ekološki prihvatljivih (eco-friendly) maloprodajnih objekata u 13 evropskih zemalja.Iako postojeći dileri ne podležu ovoj proceni, od njih se očekuje da svoje ekološke performanse usavrše i to učešćem u reviziji energetske efikasnosti («energy kaizen audit») da bi shvatili koliko brzo se mogu postići značajna poboljšanja. Očekuje se učešće 100% dilera na ovoj reviziji do 2013. godine, a sticanje sertifikata ISO 14001 do 2015. godine.
Nastojanja da se ovi ciljevi postignu već su uveliko na snazi. Gotovo polovina Toyotinih nacionalnih kompanija za marketing i prodaju u Evropi već je započela pilot projekat ili rade u potpunosti po tom programu.
Toyota Srbija PR