AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

90 godina Mazde - tehnološke inovacije

90 godina Mazde - tehnološke inovacije

Mazda Motor Corporation ove godine slavi 90-ogodišnjicu osnivanja sumirajući uspehe kompanije u proteklih devet decenija, sa osvrtom na sve trijumfe i dostignuća. Jedno od njih je svako Mazdin duh inovativnosti i hrabrost da se uđe u novo, što je ovu kompaniju dovelo do pojedinih revolucionarnih tehnoloških dostignuća tokom proteklih decenija...

90 godina Mazde - tehnološke inovacije

Sanjar izmišlja, genije unapređuje

Ova tvrdnja se nepogrešivo odnosi na Nemca Feliksa Vankela i Keničiija Jamamotoa iz Mazde. Vankel, koji nikada nije imao vozačku dozvolu niti je studirao, maštao je o alternativnom I inovativnom motoru. Kada je razvio koncept, Keniči Jamamoto je bio toliko oduševljen da je Mazda kupila patent 1961. godine. Prvi “Vankel” motor koji je bio isporučen u Hirošimu je, ipak, toliko vibrirao, da je pravio ogrebotine po unutrašnjosti komore, problem koji su Jamamoto i njegovi inženjeri rešili boljim zaptivanjem i podmazivanjem. Prva verzija koja je primenjena 1967. godine (Cosmo Sport) korišćena je kod gotovo dva miliona Mazdinih vozila, uključujući pobednike trka poput Mazde 787B, koji je pobedio na Le Manu 1991. godine, ili današnji model RX-8 RENESIS.

90 godina Mazde - tehnološke inovacije

“Eureka” trenutak – vodonik i rotacioni motor

Kada su Mazdini inženjeri po prvi put testirali vodonik u rotacionom motoru 1990. godine, za njiih je ovo bilo veliko otkriće. Rotaciona tehnologija Mazde ima nekoliko prednosti u odnosu na druge motore kada je reč o korišćenju vodonika. Mešavina vodonika i vazduha je daleko homogenija, a ciklus usisavanja duži.

Kod rotacionog motora postoje odvojene komore za usisavanje, sagorevanje i izduvavanje. Za korišćenje vodonika je od velikog značaja to što se vodonik ubrizgava u usisnu komoru rotacionog motora pri niskim temperaturama. Ovo ne bi bilo moguće ukoliko bi se koristio tradicionalni motor. U poslednjih 20 godina, Mazda je počela da koristi rotacioni motor sa pogonom na vodonik u serijskoj proizvodnji, koji se danas može naći u Japanu i Evropi kod modela RX-8 Hydrogen RE i Mazde5 Hydrogen RE Hybrid.

90 godina Mazde - tehnološke inovacije

Jednostavno i pametno - DISI benzinski motor + i-Stop

Mazdini inženjeri su bili svesni činjenice da ukoliko mogu da zaustave benzinski motor uz pomoć kompresije u određenu poziciju, moguće je restartovati motor na taj način što bi gorivo bilo ubrizgano direktno u cilindar. Ovo je bilo rođenje Mazdine inovativne tehnologije sa direktnim ubrizgavanjem i i-stop tehnologije (stop/start sistem). Kada je svetlo na semaforu crveno, sistem zaustavlja motor i startuje ga automatski na komandu vozača. Inovativnost ovog sistema bazirana je na preciznom pozicioniranju klipova unutar motora. Motor se zbog toga ponovo pokreće u rekordnom roku od samo 0,35 sekundi, otprilike dva puta brže od konvencionalnih sistema.

90 godina Mazde - tehnološke inovacije

Revolucija u materijalima – Mazdina nano-tehnologija i DPF

Plemeniti metali nalaze se na keramičkoj površini katalizatora i na ovaj način dolazi do katalizacije izduvnih gasova. Na visokim temperaturama, dolazi do pojave da se molekuli plemenitih metala spajaju, što smanjuje njihovu mogućnosti pročiščavanja izduvnih gasova. Da bi se ovo sprečilo, bilo je neophodno koristiti ogromne količine plemenitih metala. Pre nekoliko godina, Mazdini inženjeri su počeli da koriste nano-tehnologiju koja omogućuje da se plemeniti metali pojedinačno učvrste na keramičku bazu kako bi između njih ostalo dovoljno prostora. Na taj način, potrebno je čak 70 odsto manje plemenitih metala  kod Mazdinog novog katalizatora. Kod dizel-motora, Mazda je napravila filter za sitne čestice čađi (DPF), uz pomoć koga je smanjena potrošnja goriva i produžen interval zamene filtera.

90 godina Mazde - tehnološke inovacije

Povratak na osnove  – tehnologije smanjenja težine

Mazdina “gram strategija”, koja podrazumeva smanjenje težine vozila, je jedno od najinovativnijih dostignuća, upravo zato što je tako jednostavno – lakša vozila troše manje goriva. Inženjeri su stvorili potpuno nov softver kako bi testirali lakše kompononte i njihovu reakciju na stresne uslove. Uz napredne tehnologije, koristi se čelik sa ultra-visokom elastičnošću koja karoseriju i vešanje čini lakšim. Čak i kod zvučnika koriste se novi, lakši magneti. Vraćajući se osnovnim premisama, Mazda je jedan od prvih proizvođača automobila koji su lakši, jači, imaju manju potrošnju goriva i čistiji su od svojih prethodnika.

90 godina Mazde - tehnološke inovacije

Mazda PR

Citroen DS3 stigao u Srbiju - Andrija Milošević zaštitno lice Citroen-a

Citroen DS3 stigao u Srbiju - Andrija Milošević zaštitno lice Citroen-a

Na današnjoj konferenciji za medije, upriličenoj u , za ovu priliku posebno dizajniranom, salonu automobila Vitro Group prekoputa Ade, predstavljen je premijerno u Srbiji Citroen DS3. S obzirom da je ovaj auto drugačiji, tako su u Vitro Group odlučili da naprave malo drugačiji scenario, pa je Direktor marketinga Vojislav Lekić predstavio najnoviji Citroen obučen veoma prikladno ciljnoj grupi ovog prelepog noviteta...

Mazda3 pobednik u kompakt-klasi u istraživanju instituta J.D. Power

Mazda3 pobednik u kompakt-klasi u istraživanju instituta J.D. Power

Mazda3 je osvojila prvo mesto u kompakt-klasi na poslednjem istraživanju o zadovoljstvu kupaca koji je sproveo američki institut J.D. Power. U najvećem istraživanju nemačkog automobilskog tržišta, Mazda3 je osvojila 85,6 procenata kada je reč o opštem zadovoljstvu kupaca, pretekavši Mercedes A-klasu, koja je osvojila 84,8 procenata, kao i Hyundai i30 (84)...

Audi RS3 snimljen na Nürburgringu

Audi RS3 snimljen na Nürburgringu

Audi aktivno razvija supersportski hatchback model i priprema nekoliko tehničkih novina, među kojima je i podesivi zadnji krovni spojler. Audi RS3 je zapravo naildovana "trojka", koja će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Parizu. Prema najnovijim informacijama, to će biti veoma brz automobil, mnogo brži od Focusa RS...

OMV uručio nagrade dobitnicma drugog kola nagradne igre

OMV uručio nagrade dobitnicma drugog kola nagradne igre

OMV je na benzinskoj stanici na Novom Beogradu 22. juna uručio pet vaučera za putovanje dobitnicima iz drugog kola OMV nagradne igre „UPOZNAJTE SVET SA NAMA!“. Karipske zemlje kao što je Dominikanska Republika vode na listi najpoželjnijih lokacija među dobitnicima koji mogu da odaberu jednu od 10 svetski atraktivnih lokacija...

Umiven sajt Citroen - Vitro Group

Umiven sajt Citroen - Vitro Group

Ne malo oduševljenje izazvao je potpuno rekonstruisan sajt VITRO GROUP, tvrde u ovoj kompaniji. www.vitrogroup.rs se dopao svima koji traže informacije vezane za nova i korišćena Citroen vozila. Sajt je pušten u rad u ponedeljak 07.06.2010. godine...

smart fortwo- kreativna interakcija u Supermarketu

smart fortwo- kreativna interakcija u Supermarketu

smart for two, jedinstveno vozilo originalnog dizajna izloženo je u poznatoj beogradskoj konceptualnoj radnji, Supermarket Concept Store (otvorenoj sa idejom da objedini dizajn, modu, muziku, literatutu, umetnost i gastronomiju). Postavka vozila zanimljivog i nesvakidašnjeg dizajna i brendinga će trajati do kraja godine...

Fiat 500 Rosso Corsa - mali Ferrari

Fiat 500 Rosso Corsa - mali Ferrari

Kompanija Fiat predstavila je limitiranu ediciju Rosso Corsa, koja će biti proizvedena u 250 primeraka. Automobil, Fiat 500, obogaćen je specijalnom farbom u nijansama proslavljenih timova u Grand Prix takmičenjima i Formuli 1...

Grand Motors: Ford Fusion s dizelom za 11.490 evra

Grand Motors: Ford Fusion s dizelom za 11.490 evra

Nakon što je za manje od dve nedelje prosto „planula“ ograničena količina Ford Fusiona s benzinskim motorom i akcijskom cenom (od 9.990 evra), generalni uvoznik, Grand Motors, od 21. juna kupcima nudi isti automobil, ali s dizel motorom, takođe uz osetan popust...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje