AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo V60 2011: Volvo rekao zbogom kutijama!

Volvo V60 2011: Volvo rekao zbogom kutijama!

Nedavno je kompanija Volvo predstavila novi karavan sa oznakom V60, koji će svojim vlasnicima ponuditi atraktivan izgled i vrhunsku tehniku, "pozajmljenu" od modela Volvo S60. Ovim modelom Volvo je "kockastim" karavanima oštrih ivica rekao definitivno zbogom. Pred nama je dinamičan karavan blagih a sportskih linija kompaktne karoserije, koji će privući mlađe kupce, a u isto vreme zadržati svoje verne klijente...

Čini se da su dizajneri želeli da spoje kupeovski dizajn u karavan karoseriju, i u tome su u potpunosti uspeli. Volvo V60 deli platformu sa nedavno predstavljenim modelom S60. To znači da su prisutne dva osnovna podešavanja oslanjanja: sportski za Evropu i komforni za ostale kontinente. Uz obe verzije oslanjanja može se dobiti sistem aktivne kontrole automobila „Four-C” (Continuously Controlled Chassis Concept), a u ponudi će biti pogon na sve točkove, koji je standardan za model T6.

Volvo V60 2011: Volvo rekao zbogom kutijama!

Vrh ponude motora biće verzija T6, sa unapređenim benzinskim 6-cilindričnim agregatom zapremine 3.0 litra, koji razvija respektabilnih 304 KS i obrtni moment od 440 Nm. Opremljen ovim motorom, Volvo V60 iz mesta do "stotke" stiže za 6,6 sekundi i postiže elektronski ograničenih 250 km/h. Prosečna potrošnja goriva iznosi 10,2 l/100 km, što je za 10% manje od dosadašnjeg modela. Za prenos snage se brine šestostepeni menjač Geartronic druge generacije.

Volvo V60 2011: Volvo rekao zbogom kutijama!

Sledeća novina biće benzinski 4-cilindrični 2.0T GTDi, opremljen turbopunjačem i sistemom promenljivog vremena otvaranje i zatvaranja ventila. Agregat razvija 203 KS i obrtni moment od 300 Nm pri 1.750 o/min. U kombinaciji sa menuelnim menjačem, automobil će iz mesta do 100 km/h ubrzati za samo 7,9s i postići maksimalnu brzinu od 230 km/h. Osnovna motorizacija ostaće benzinski motor 1.6 GTDi, u dve verzije: 150 KS/240 Nm (T3) i 180 KS/270 Nm (T4).

Volvo V60 2011: Volvo rekao zbogom kutijama!

Ista pažnja posvećena je i razvoju dizel agregata. Vrhunsac dizelske motorizacije predstavlja D5 motor sa dvostrukim turbopunjačem, snage 205 KS i obrtnog momenta 420 Nm. Maksimalna brzina modela V60 D5 iznosi 230 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje smao 7,9 sekundi, uz prosečnu potrošnju goriva od 5,4 l/100 km. Slabija verzija D3 razvija 163 KS i 400 Nm, a ubrzanje 0-100 km/h traje 9,4 sekunde. Osnovni agregat za ljubitelje dizela biće petocilindrični 2.0D motor, razvijen na bazi dosadašenjg 2.4D agregata.

Volvo V60 2011: Volvo rekao zbogom kutijama!

Kao što smo istakli, glavna tehnička inovacija biće sistem za detekciju pešaka, koji je sposoban da samostalno uspori automobil u kritičnim situacijama i tako spreči nesreće pri niskim brzinama, ali i smanji posledice udarca u pešaka pri visokim brzinama, koje su najčešće fatalne. Pri brzinama do 25 km/h, ova Volvo limuzina će se sama zaustaviti, ukoliko to vozač ne uradi, a udar u pešaka bude neizbežan.

Volvo V60 2011: Volvo rekao zbogom kutijama!

Prtljažni prostor meri zapreminu od 430 litara, a širina utovarnog dela iznosi 1 096 mm. Sedišta su sklopiva u razmeri 40:20:40, pri čemu su nasloni za glavu elektronski kontrolisani. Volvo V60 proizvodiće se u švedskoj fabrici Torslanda, a prodaja počinje krajem leta. Plan je da se godišnje proda 50.000 primeraka modela V60, a 90% od njih će biti plasirano na evropskom tržištu.

Volvo V60 2011: Volvo rekao zbogom kutijama!

Automagazin.rs

BMW završava proizvodnju aktuelnog modela M5

BMW završava proizvodnju aktuelnog modela M5

Došlo je vreme da se rastanemo sa aktuelnim modelom BMW M5. Peta po redu generacija modela BMW M5 (E60) ostaće zapamćena kao poslednji M5 sa atmosferskim motorom, ali i kao najprodavaniji M5 u istoriji marke...

Saab 9-4X - špijunske fotografije

Saab 9-4X - špijunske fotografije

Pre nekoliko meseci pojavile su se spekulacije da je projekat Saab 9-4X prekinut. Poslednje špijunske fotografije pokazuju nam suprotno. Saab 9-4X trenutno je u fazi testiranja, a na tržište bi mogao stići još letos.

Vitro Group: Neodoljivi  mališan Citroen C1 - sad je prilika

Vitro Group: Neodoljivi mališan Citroen C1 - sad je prilika

Početkom nedelje VITRO GROUP je obradovao svoje kupce, ponudivši neverovatno dobre uslove za gradskog mališana Citroen C1. I prodajni rezultat nije izostao, pa je na lageru ostala manja količina ovog lepog i praktičnog auta. Za one koji se još razmišljaju, uz preporuku da požure, dajemo neke od osnovnih podataka...

Pobednici takmičenja Mladi?Kreativni?Chevrolet! 2010

Pobednici takmičenja Mladi?Kreativni?Chevrolet! 2010

Internacionalni žiri je 19.juna u mestu Zolder u Belgiji izabrao pobednike četvrtog po redu takmičenja Mladi?Kreativni?Chevrolet! Pobednički individualni i grupni projekti dolaze iz Austrije (oblast muzike), Francuske (oblast mode i oblast video), Portugala (oblast vizuelnih umetnosti) i Velike Britanije (oblast fotografije)...

Nova Opel Meriva – idealna za odmor

Nova Opel Meriva – idealna za odmor

Novinari nekoliko redakcija proveli su tri dana u Termama Olimia, gde su upoznali prednosti Nove Opel Merive. Nova je Meriva i pre pojave na tržištu izazvala zanimanje javnosti zbog svoje neverovatne fleksibilnosti, ergonomičnosti i neočekivanog i neobičnog dizajna...

Nova generacija Goodyearovih pneumatika za kombinovanu upotrebu

Nova generacija Goodyearovih pneumatika za kombinovanu upotrebu

Goodyear je u Kolmar-Bergu, Luksemburg, predstavio svoje nove pneumatike Omnitrac Mixed Service Steer II i Omnitrac Mixed Service Drive II (MSS II i MSD II) koji donose izuzetne performanse i vrhunski prenos snage na neasfaltiranu podlogu, veću kilometražu i poboljšano kočenje na mokrim površinama...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje