AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia Venga stigla u Srbiju ! Cene poznate

Kia Venga stigla u Srbiju ! Cene poznate

Kia Venga, koja potiče od koncepta „No.3“ predstavljenog na prošlogodišnjom sajmu automobila u Ženevi, stigla je i na naše tržište. Promocija za medije je održana u prijatnoj atmosferi poznate beogradske konceptualne radnje, Supermarket Concept Store. Dizajnerski originalna, monovolumenski  inovativna, mehanički moderna i sa 7-godišnjom garancijom nadograđena Venga, koja je u celosti dizajnerski i tehnički razvijena u Evropi i isključivo za evropske kupce, krenula je sa prodajom već od 12.990 evra.

Atraktivna, dramatična i dinamična

Venga, sa kojom se najstariji korejski automobilski proizvođač obraća pre svega ljubiteljima urbanog gradskog načina života, već na prvi pogled predstavlja izvrsnu kombinaciju individualizma, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i gradske praktičnosti. Venga, koju Kia proizvodi u sestrinskoj Hyundaijevoj evropskoj fabrici u Češkoj, osmišljena je sa osvrtom na urbanu okolinu, gde se vozači susreću sa malim parking mestima i gužvom, u kojoj se Venga odlično snalazi zahvaljujući kompaktnom obliku i odličnim pregledom događanja oko nje. Venga, čija dužina iznosi 4.068 mm, ima dosta veliko međuosovinsko rastojanje (2.615 mm), što joj omogućava potpunu iskorišćenost putničke kabine u smislu prostora i komfora.

Venga je uznemirljiva i dramatična u smislu istesanog dizajna, koji je nastao na projektnom stolu Kijinih najboljih dizajnera iz nemačkog  dizajn studija u Frankfurtu, uključujući i njenu dominantnu, na prvi pogled „nasmejanu“ i očima ljubaznu masku motora. Evropski dizajneri su Vengi dali čvrst, mišićav i nesvakidašnji izgled, koji oduševljava velikom dozom individualnosti i zapaženosti. Njen izgled karakterišu „nasmejano“ dizajnirana motorna maska nove generacije, atraktivno oštri farovi sa integrisanim pokazivačima smera, elegantna bočna silueta sa naglašenim oivičenjem točkova, markantno udubljenje na donjem rubu karoserije, linija prozora koja se podiže ka zadnjem delu, ravni krov i atraktivan zadnji deo. Poglede od pozadi mame visoko postavljena i za ostale učesnike u saobraćaju vrlo dobro vidljiva svetla. Sa sličnom dozom originalnosti nastupaju prtljažna vrata, koja se spuštaju do elegantnog i vidljivo ispupčenog branika. Sve to nadograđuje čak deset boja karoserije.

Kia Venga stigla u Srbiju ! Cene poznate

U odnosu na najbližu konkurenciju Venga se odlikuje i dinamičnim i nadasve sportskim spoljašnjim izgledom, što u svojoj klasi manjih jednovolumena dokazuje najnižim koeficijentom frontalnog otpora vazduha 0,31. Da Venga spada među najprivlačnije kompaktne monovolumene iz B-segmenta, otkriva uz nabrojeno i ugledno priznanje „iF“, koje će Vengi svečano dodeliti na ovogodišnjem hanoverskom sajmu „CeBit“. Venga, koja je pobedila u kategoriji Dizajn transporta, koji uključuje vozila, plovila, vozove i avione, osvojila je nagradu koju međunarodno udruženje dizajnera dodeljuje od 1953. godine, zahvaljujući izvrsnom obliku, elegancije i praktičnosti, kvalitetnoj izradi, visokom stepenu inovacija i ekološki prihvatljivijim tehnologijama. U vezi sa tim je glavni dizajner korporacije Kia Motors, čuveni Nemac Peter Schreyer rekao: „Manji monovolumeni su tradicionalno na prvo mesto ispred izgleda postavljali upotrebljivost. Sa dolaskom Venge to se promenilo! Venga je dizajnirana tako da ispunjava sve zahteve u smislu upotrebljivosti i prostranosti i model je koji će brojni kupiti zbog izvanrednog oblika i užitka u vožnji. Nagrada u takmičarskom programu Die gute Industrieform odnosno Dobar industrijski dizajn predstavlja važan dokaz Vengine racionalne i emocionalne 'energije'.“

Komfor limuzine, praktičnost monovolumena

Vengina unutrašnjost donosi izvrstan osećaj, jer se radi o modelu koje u osnovi namenjen porodičnim ljudima sa istančanim ukusom. Gostoljubivost otkrivaju kvalitetni materijali i zanimljive ideje za uživanje u putovanju. Udobna sedišta prekrivaju nesvakidašnje i vrhunske presvlake, a kao opcija je moduća i koža – ukupno je na raspolaganju šest boja i različitih uzoraka. Venga gore pomenuto spaja sa velikodušnom prostranošću, koja u brojnim pogledima podseća na klasu više, a osim izvrsnog stila i najnovijih modnih trendova nudi i komfor za pet odraslih osoba. Ako govorimo o prostoru za noge onda recimo da je Venga najprostranija u klasi, a isto važi i za dužinu vozila.

Izvrstan pogled na automobilsku modu otkriva armaturna ploča, koja oduševljava logično raspoređenim prekidačima, minimalističkim dizajnom, brojnim inteligentnim rešenjima upotrebe i praktičnosti kao i crnom ili belom osnovom. Ono što svakako odstupa od uobičajenih automobilskih dizajnerskih rešenja su cilindrični trodelni merači i vrlo elegantna centralna konzola, koja je moguća u 4 kolor kombinacije (visoko sjajna crna, visoko sjajna bež, metalik srebrena i zelena).

Venga je izvrsna i po pitanju funkcionalnosti, koje počinje brojnim pregradama za odlaganje sitnica. Vozaču i suvozaču su na raspolaganju brojne otvorene i zatvorene pregrade. Baš sve je na dohvatu ruke! Zaboravite na probleme sa odlaganjem mobilnog telefona, ključeva, novčanika ili plastične boce za piće! Naravno, sve je rešeno sa puno stila. Sa jednakom dozom elegancije se iskazao i prtljažnik, koji se može pohvaliti brojnim manjim pregradama i postepenim povećanjem volumena slaganjem deljive klupe kada dolazi do izražaja po nagibu podesiva i po dužini pomična klupa. Osnovni volumen prtljažnika (do visine donjeg ruba stakla) iznosi 314 litar. U slučaju potpunog pomeranja klupe napred i sa dvostrukim dnom (163 mm po visini podesivo dvostruko dno uz 18-litarsku zatvorenu pregradu) naraste prostor na 570 l. U slučaju potpunog obaranja klupe dolazimo do fantastičnih i za konkurenciju nedostižnih 1.253 litra. Dužina prtljažnog prostora za prevoz dužih predmeta iznosi vrlo praktičnih 1.552 mm.

Venga se dokazuje i odličnom prilagođenošću vozaču. Obruč upravljača opremljen je komandama za rukovanje različitim aparatima. Za upravljanje audio sistemom, tempomatom i putnim računarom dovoljan je nežan dodir prekidača. Na centralnoj konzoli je audio sistem sa velikim centralnim tasterom koje okretanjem omogućava jednostavnije rukovanje kako vozaču tako i suvozaču. Varijante sa doplativom navigacijom (na raspolaganju nešto kasnije) opremljene su na dodir osetljivim displejom i glasovnim komandama. Najzahtevnijima je namenjena kamera za lakšu vožnju i/ili parkiranje unazad, koja na 3,5-inčnom LCD displeju (u unutrašnjem retrovizoru) prikazuje događanje iza vozila. Ako je vozilo opremljeno navigacijom događanje iza vozila se prikazuje na 10-inčnom displeju navigacije. Spisak tehničkih pomagala dopunjuje ili će uskoro dopunjavati: ključ/kartica, dugme za paljenje motora, sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima i dvodelni panoramski krov.

Kia Venga stigla u Srbiju ! Cene poznate

Vredi spomenuti i moderan audio sistem sa radio prijemnikom RDS, CD plejerom i AUX/USB ulazima za iPod/mp3 plejere. Audio sistem moguće je nadograditi memorijskom karticom kapaciteta 30 GB na koju vozač može snimiti svoju omiljenu muziku. Za što bolje ozvučenje u bolje opremljenim varijantama na raspolaganju je čak šest zvučnika. Iz sveta savremene tehnologije dolazi i sistem Bluetooth za „handsfree“ telefoniranje.

Štedljivi  i moćni motori

Ono što definiše mehanizaciju svih Vengi su brzina i štedljivost, gde ključnu ulogu igra moderna gama motora sa dva benzinska i dva dizel motora. Najsnažnije performanse pruža 1,6-litarski dizel četvorocilnidraš CRDi WGT nove generacije dizel motora iz serije U2, a koji je opremljen modernim ubrizgavanjem goriva preko common rail-a, elektronskim upravljanjem varijabilnim turbopunjačem, serijskim 6-stepenim manuelnim menjačem i filterom čvrstih čestica. Najveća snaga iznosi 94 kW (128 KS), dok je obrtni moment 260 Nm u rasponu između 1.900 i 2.750 obrtaja – 90 odsto pomenute vrednosti motor postiže već od 1.500 o/min. Tako motorizovana Venga dostiže maksimalnu brzinu 185 km/h, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h u 11,1 sekundi uz prosečnu potrošnju od samo 4,9 litara na 100 km. Prosečne emisije ugljendioksida iznose samo 129 grama na pređeni kilometar.

Još ekonomičnija je Venga sa 1,4-litarskim dizelom CRDi sa 66 kW (90 KS), koji u proseku u varijanti sa sistemom ISG (Stop/Start) troši samo 4,5 litara goriva na 100 km. Emisija CO2 u tom slučaju iznosi samo 117 g/km. Venga u svojoj ponudi ima i jednako velik dizel motor sa 57 kW (77 KS).

Snažniji benzinski motor je 1,6-litarski motor sa promenljivim upravljanjem ventila (CVVT). Najveća snaga iznosi 91 kW (125 KS), a za ubrzanje od 0 do 100 km/h sa petostepenim manuelnim menjačem potrebno mu je 10,9 sekundi. Najveća brzina jačeg benzinca je 182 km/h uz prosečnu potrošnju od 6,7 litara benzina na 100 km. Nešto „mirniji“ je 1,4-litarski četvorocilnidraš sa 66 kW (90 KS) i takođe 5-stepenim manuelnim menjačem – veći benzinac je uz doplatu moguć i sa inteligentnim automatskim menjačem.


Vengini motori, koji baš svi ispunjavaju najnoviji emisioni standard Euro5,  kasnije će biti na raspolaganju i sa sistemom ISG (Stop/Start), koji smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. Sistem ISG isključuje motor kod svakog stajanja/zaustavljanja odnosno u slučaju kada vozilo stoji i vozačeva noga ne dodiruje pedalu kvačila. Odmah nakon što vozač nogom (čak i blago) dodirne kvačilo ISG sistem automatski pali motor što u gradskoj vožnji doprinosi smanjenju potrošnje goriva (do 15 odsto) i smanjuje zagađenje vazduha štetnim CO2 gasom. ISG je deo paketa EcoDynamics, u koji spadaju pneumatici sa nižim otporom trenja, indikator optimalnog stepena prenosa i inteligentni alternator.

Moderno oslanjanje

Venga je opremljena izvrsnim podvozjem, koje je kao i kod cee'd-a razvijeno isključivo za evropsko automobilsko tržište i prilagođeno evropskim drumovima. Prednji par točkova podupiru na pomoćni okvir pričvršćene opružne noge tipa McPherson, a zadnji okvir na svakoj strani nosi po jednu uzdužnu i dve poprečne vođice. Potrebno je spomenuti i prednji i zadnji poprečni stabilizator za manje bočno naginjanje, gasne amortizere i serijski servo upravljač sa električnom potporom MDPS, koja u odnosu na klasične upravljače ojačivače doprinosi manjoj potrošnji goriva do 3 odsto. Među odlike upravljačkog sistema spadaju i njegova direktnost sa 2,77 okretaja između oba krajnja položaja i korisno maleni prečnik okretanja od 10,42 metra. Venginu vozačku ležernost dopunjuje serijski uređaj za dinamično podešavanje vozne dinamike ESC i sistem za lakše polaženje na uzbrdici HAC.

Čvrsta bezbednosna kontrukcija

Sve to Venga nadograđuje vrlo čvrstom konstrukcijom karoserije sa planski deformabilnim zonama, koje upijaju destruktivnu energiju udarca. Vrlo važna bezbednosna uloga namenjena je serijskim bezbednosnim vazdušnim jastucima, kojih je čak šest (2 prednja, 2 bočna i 2 bočne zavese). Sve to dopunjuju prednja sedišta sa aktivnim naslonima za glavu koji sprečavaju povrede vrata prilikom udara vozila od pozadi. Sva sedišta su opremljena i bezbednosnim pojasevima sa 3 tačke vezivanja.

Bogatstvo raznolike opreme

Venga se već u osnovnoj serijskoj opremi LX COOL može pohvaliti zaista bogatom opremom za atraktivniji izgled, udobniju vožnju i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost. Za bezbednost vozača i ostalih putnika brinu se: dva frontalna i dva bočna bezbednosna vazdušna jastuka, bočne bezbednosne vazdušne zavese, aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima, ISOFIX sidrišta za pričvršćivanje dečjih sedišta i kočioni sistem ABS sa dodatkom BAS. Dodatak tome je i sistem za automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara i elektronski upravljani zatezači bezbednosnih pojaseva. Venga je napredna i po pitanju opreme za zaštitu od krađe, za šta je zadužena elektronska blokada motora. Ni kod ostalih stvari Venga ne poznaje i ne priznaje kompromise. Sve varijante serijski su opremljene manuelnim klima uređajem, progresivnim električnim servo upravljačem, daljinskim centralnim zaključavanjem, zadnjom klupom podesivom po dužini i nagibu i deljivom u odnosu 60:40, staklima zaštićenim od UV zraka, audio sistemom sa četiri zvučnika, CD i MP3 plejerom. Venga oduševljava i sklopivim ključem, električnim podizačima prednjih prozora, po visini podesivim farovima, kukama za pričvršćivanje prtljažne mreže i čeličnim felnama s ukrasnim poklopcima i pneumaticima 195/65 R15H.

Nadogradnju osnovnog paketa LX COOL predstavlja paket EX sa dodatnom dozom prestiža, na čelu sa vrhunskim audio sistemom sa šest zvučnika (dva visokotonska) i priključcima USB/AUX/iPod, Bluetooth, kožom presvučeni obruč upravljača i ručica manuelnog menjača, putnim računarom, naslonom za ruku na vozačevom sedištu, prtljažnom mrežom, električno podesivim i grejanim bočnim ogledalima u boji karoserije i ručicama vrata takođe u boji karoserije.

Za one koji vole malo sportske note u vožnji, ali bez bezbednosnih rizika, tu je paket EX FUN opremljen bezbednosnim sistemima poput programa za elektronsko dinamičko podešavanje vozne stabilnosti ESP, sistemom za lakše polaženje na uzbrdici HAC, prednjim maglenkama i atraktivnim alu felnama sa pneumaticima 205/55 R16.

Vrhunac ponude čini paket EX STAR sa kojim ćete zaista dosegnuti zvezde. Njega odlikuju: automatski klima uređaj, električno sklopiva bočna ogledala sa integrisanim migavcima, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, tempomat, ograničivač brzine, sedišta u kombinaciji platno/koža, centralna konzola sa bojom visokog sjaja, hrom dodaci u kabini, i-Pod priključak, osvetljena i hlađena pregrada ispred suvozača, panoramski krovni prozor, kamera za pomoć kod parkiranja unazad sa LCD displejom u unutrašnjem retrovizoru, parking senzori (pozadi), električno podesiva, grejana i sklopiva bočna ogledala sa ugrađenim migavcima i dodatno zatamnjena zadnja stakla, kao i elektrohromatski unutrašnji retrovizorom sa funkcijom »Day&Night«.

Venga je istovremeno metafora individualnosti, koja podseća na kameleona u 1001 varijanti. Kabina se u potpunosti može prilagoditi željama i potrebama bilo kojeg pojedinca. Izbor obuhvata brojne materijale i boje sedišta, raznovrsne uzorke boja i dodatke za još veći komfor i funkcionalnost, gde npr. kod 1,4-litarskih benzinskih varijanti ne smemo zaboraviti paket EcoDynamics koji sadrži sistem ISG (Stop&Go) za automatsko gašenje i paljenje motora, pneumatike sa manjim otporom trenja i inteligentnim alternatorom.

Rekordno duga garancija i povoljna cena

Venga se uz atraktivnu spoljašnjost, najsavremeniju mehaniku i izvrstan koncept prostranosti dokazuje i odličnom garancijom. Na evropskom tržištu Venga - kao i njeni evropski »rođaci« cee'd i Sportage - pruža 7-godišnju garanciju za kompletno vozilo odnosno do pređenih 150.000 kilometara.  To prati povoljna cena. Za najjeftiniju varijantu Venge sa 1,4-litarskim benzinskim motorom i paketom opreme LX COOL potrebno je izdvojiti 12.990 evra.

Više informacija i cenovnik modela Kia Venga, možete pogledati na www.kia.rs/venga/

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Specijalne verzije Mazde2 GT i Mazde3 GT na našem tržištu

Specijalne verzije Mazde2 GT i Mazde3 GT na našem tržištu

Za svoj 90. rođendan, Mazda je spremila specijalne verzije Mazde2 i Mazde3 sa posebnim paketima opreme. Mazda2 GT sada je po posebnoj ceni dostupna sa aluminijumskim felnama, prednjim svetlima za maglu, putnim kompjuterom, krovnim spojlerom u boji karoserije, uz još detalja koji njen izgled čine još uočljivijim, a vožnju još zanimljivijom...

U ponudi Vitro Group: Citroen C1 Cargo - dostavnjak sa stilom

U ponudi Vitro Group: Citroen C1 Cargo - dostavnjak sa stilom

CITROEN-ov program dostavnih vozila, brižljivo koncipiran od strane francuskih dizajnera i inžinjera već godinama daje izvanredne rezultate medju korisnicima ovog programa u čitavoj Evropi. Dostavni program CITROEN vozila podrazumeva spoj spoljne estetike i konfora za vozača i suvozača sa nosivošću i prostranošću za smeštaj tereta...

Redizajnirani Volvo C30 i na tržištu Srbije

Redizajnirani Volvo C30 i na tržištu Srbije

S novom „personalnošću“ i tehničkim samopouzdanjem koje cene mladi i dinamični, kupci koji žele „svoj Volvo“, na naše tržište je stigao C30 u savremenijoj i još privlačnijoj formi. U Srbiji „startuje“ s početnom cenom od 18.490 evra (sa svim dažbinama) za verziju sa benzinskim motorom od 1.596 cm³ i 100 KS...

Grand Motors: Focus s prigodnom opremom po posebnoj ceni

Grand Motors: Focus s prigodnom opremom po posebnoj ceni

Od 28. juna u ponudi generalnog uvoznika Forda i dilerskoj mreži je posebno opremljena verzija Focusa Anniversary, sa petora vrata, benzinskim motorom od 1.588 cm³ (100 KS) i petobrzinskim menjačem, po promotivnoj ceni od 12.490 evra, najnižoj do sada za sve ono što je ugrađeno u ovaj automobil...

Peugeot 508: prve fotografije nemaskiranig serijskog automobila

Peugeot 508: prve fotografije nemaskiranig serijskog automobila

Kompanija Peugept je još početkom ove godine jasno istakla da će modele 407i 607 "spojiti" u jedan, koji će nositi oznaku 508. Nakon oficijelnog predstavljanja koncept modela "5 by Peugeot" i mnogobrojnih špijunskih fotografija, model 508 imamo prvi put da vidimo u serijskom izdanju bez maske...

Nagrada L.E.A.D.E.R. 2010. za Volkswagen

Nagrada L.E.A.D.E.R. 2010. za Volkswagen

Automotive News Europe i Automotive Intelligence Center u gradu Bilbao, u Španiji su nagradili Volkswagen novom industrijskom nagradom za inovativna dostignuća u oblasti dugotrajne tehnologije i razvoja proizvoda...

NIS i Harlej Dejvidson organizuju četvrtu Bajk-Rok misiju

NIS i Harlej Dejvidson organizuju četvrtu Bajk-Rok misiju

Kao generalni sponzor humanitarno-kulturne akcije pod nazivom "NIS Bajk-Rok Misija 2010", Naftna Industrija Srbije je podržala karavan motociklista, koji su u organizaciji Harlej-Dejvidson kluba Srbija, 26. juna iz Beograda pošli put Kosovske Mitrovice noseći humanitarnu pomoć građanima Srbije u severnom delu Kosova...

Ford Mondeo: Facelift posle tri godine

Ford Mondeo: Facelift posle tri godine

Ford je objavio prve fotografije modernizovanog modela Mondeo. Unapređena dizajnerska rešenja spoljašnjosti, ulepšan enterijer, štedljiviji motori TDCi i snažnije verzije Ecoboost agregata, najpre će biti predstavljeni na sajmu automobila u Moskvi, krajem avgusta meseca...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje