AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Chevrolet Volt - garancija na akumulator 8 godina i 100.000 milja

Chevrolet Volt - garancija na akumulator 8 godina i 100.000 milja

Elektromobil Ševrolet Volt sa produženim dometom će korisnicima u SAD dati standardnu osmogodišnju garanciju bez presedana, za pređenih 100.000 milja (160.000 km) na njihov unapređeni litijumsko-jonski akumulator. Ovo je najduža i najveća garancija na akumulator u automobilskoj industriji za električna vozila...

Garancija se besplatno prenosi na druge vlasnike.

"Akumulatori u Ševrolet Voltu su prevazišli naše ciljane peformanse i spremni su za tržište“, rekao he Miki Blaj, Izvršni direktor GM-a u sektoru globalnih električnih sistema. „Naše mušterije u SAD biraju tehnologiju koja će pomoći smanjenju naše zavisnosti od nafte. Mi im zauzvrat nudimo najviše standarde vrednosti, sigurnosti, kvaliteta, ’performansi i pouzdanosti na 8 godina/100.000 milja."

Garancija na Voltov izdržljivi akumulator pokriva svih 161 deo akumulatora, 95% njih je dizajnirano i napravljeno od strane GM-a, kao i toplotni sistem upravljanja, sistem za punjenje i komponente električnog pogona.

Volt  je jedino električno vozilo koje može da radi u svim klimatskim i uslovima vožnje bez ograničenja ili brige da ćete ostati sa praznim akumulatorom. Ima domet do 500 kilometara i stalno se napaja električnom energijom. Prvih 60 km, Volt se napaja isključivo električnom energijom koja se nalazi u njegovoj litijum-jonskoj bateriji od 16 kWh, ne koristi gorivo i nema emisije štetnih gasova.  Kada je Voltova litijum-jonska baterija pri kraju, motor/generator nezavisno počinje da radi kako bi produžio dejstvo za nešto manje od 500 km sa punim rezervoarom. Voltova slobodna vožnja (Volt Freedom Drive)

Voltov unapređen litijumsko-jonski akumulator je izveden da pruži vrednost, sigurnost, kvalitet, performanse, izdržljivost i pouzdanost koju Ševroletovi kupci očekuju. Osnovne karakteristike akumulatora uključuju:

•    Termalno upravljanje za dugotrajnost i pouzdanost: Volt je jedini elektromobil za serijsku proizvodnju koji ima akumulator koji može da se zagreje ili ohladi. Akumulator je dizajniran sa ciljem da obezbedi pouzdan rad kada je priključen i to na temperaturama do -25 stepeni Celzijusa, kao i na onim do +50 stepeni. U hladnom okruženju, akumulator će se prethodno zagrejati tokom punjenja kako bi se obezbedila puna snaga. Na visokim temperaturama, koje predstavljaju najveći izazov za akumulator, Voltov akumulator može biti rashlađen i u toku punjenja. Voltov termalni sistem upravljanja može da funkcioniše, uz pomoć akumulatora i/ili motora/generatora, i u toku vožnje.

•    Dijagnostika za bezbednost i performanse: Voltov sistem za upravljanje akumulatorom konstantno prati rad akumulatora u realnom vremenu kako bi se postigla optimalna operativnost. Više od 500 dijagnostičkih funkcija se obavlja 10 puta u sekundi kako bi se pratio rad akumulatora. 85% dijagnostičkih funkcija je usmereno ka obezbeđivanju sigurnog rada akumulatora, dok ostalih 15% prate performanse akumulatora i njegovo trajanje.

•    Dizajn ćelije i hemijski spoj za performanse i efikasnost: GM-ova odluka da izabere prizma ćelije i LG Chem-ov hemijski spoj mangana, magnezijum aluminata i litijumskih jona je dizajniran sa ciljem da obezbedi dug život i veliku snagu sa održavanjem odgovarajuće temperature. Ovo omogućava bolje ubrzanje vozila i povećane regenerativne kočione sposobnosti za poboljšanu efikasnost vozila.

•    Upravljanje energijom za dugotrajnost: Ukoliko je akumulator u potpunosti napunjen ili ispražnjen, to značajno smanjuje njegovu dugotrajnost. Voltov sistem upravljanja energijom nikad ne dozvoljava da se akumulator napuni ili isprazni do kraja. Voltov akumulator ima tzv. ‘tampon zone’ koje omogućavaju dugotrajnost.


Testiranje za dugotrajnost, pouzdanost, sigurnost i performanse


GM-ovi inženjeri testiraju Voltov akumulator od 2007. godine tako što su, do sada, vozilom prešli ukupno milion milja, a samo testiranje je trajalo četiri miliona sati. Oni su takođe testirali svaki od devet modula i 288 ćelija u akumulatoru. Timovi zaduženi za razvoj, verifikaciju rezultata i testiranje su proverili na hiljade specifikacija i svaku od 161 komponenti Voltovog akumulatora čijih 95% delova je dizajnirao i proizveo GM.

Akumulator je testiran u uslovima kratkog spoja, rđe, prašine, udarca, potapanja u vodu, lomljenja i bušenja, kao i uslovima ekstremnih promena temperature u kombinaciji sa agresivnim ciklusima vožnje, popularno nazvanim “Shake, Bake and Roll” – “Protresi, Ispeci i Valjaj”.

Spremni za proizvodnju


GM fabrika u Brownston-u, koja je počela sa proizvodnjom prototipa akumulatora u januaru, će uskoro početi sa redovnom proizvodnjom. Ova fabrika je prva fabrika u sklopu GM-a koja će proizvoditi isključivo akumulatore.  

"Želimo da akumulatori što pre stignu do kupca te da obezbedimo da se plasman Volta I dalje kreće pravim putem”, rekla je Nensi Laubenthal, direktor fabrike akumulatora u Brownston-u. “Prošlog avgusta smo najavili investiciju u fabriku u Brownston-u, a već u januaru smo proizveli prvi akumulator. Trenutno završavamo probnu proizvodnu akumulatora te ćemo uskoro moći da proizvodimo akumulatre za Chevrolet Volt koji će biti ispouručeni distributerima do kraja godine.”

Prošle godine, američko Ministarstvo Energetike je odabralo 45 preduzeća, univerziteta i organizacija iz 28 zemalja, uključujući i GM-ovo postrojenje u Brownston-u, kojima će biti dodeljeni ugovori o proizvodnji električnih automobilskih pogona i akumulatora, kao i električnih instalacija, u vrednosti od više od 2 milijarde dolara. Skoro polovina ovog iznosa namenjena je za pogone koji proizvode ćelije, akumulatore i slične materijale u Mičigenu.

Chevrolet PR

Portugalaski student uvrstio svog Spark-a u trku u Brands Hatch-u

Portugalaski student uvrstio svog Spark-a u trku u Brands Hatch-u

José Rocha, tridesetogodišnji student primenjenih umetnosti iz Portugala zadao je tempo prošlog vikenda na WTCC trci u mestu Brands Hatch u Velikoj Britaniji. Vodeći auto na trci bio je Chevrolet Spark za čiju spoljašnjost je José dizajnirao idejno rešenje u okviru takmičenja Mladi? Kreativni? Chevrolet! 2010...

Vitro Group: Čista petica - nedelja koja se ne propušta!

Vitro Group: Čista petica - nedelja koja se ne propušta!

Da u VITRO GROUP, zvaničnom uvozniku i distributeru vozila marke Citroen misle na svoje kupce i ljubitelje Citroen-a pokazuje i najnovija akcija koju je pokrenula ova kompanija, kako bi svima koji još razmišljaju pomogli da lakše donesu konačnu odluku koji auto sebi da priušte. Naime, od 19. do 23. jula, pod sloganom “PET DOBRIH RAZLOGA DA ODETE U CITROEN OVE NEDELJE” u ponudi su se našla sva vozila sa lagera na POPUSTU OD 5%...

BMW predstavio M Sports Package za novi X3

BMW predstavio M Sports Package za novi X3

Samo nekoliko dana nakon predstavljanja modela BMW X3 za modelsku godinu 2011, bavarski proizvođač "počastio" je i klijentelu koja želi viši stepen individualnosti i prepoznatljivosti. Zahvaljujući fabričkom "M Sports Package", novi BMW X3 može izgledati i sportski...

Tesla i Toyota potpisali ugovor o razvoju električnog  RAV4

Tesla i Toyota potpisali ugovor o razvoju električnog RAV4

Već za dve godine na tržištu SAD-a pojaviće se model Toyota RAV4, opremjen elektromotorom. Američki proivzođač električnih automobila, Tesla Motors, i najveći svetski proizvođač automobila, Toyota Motors, potpisali su ugovor o razvoju električne verzije modela RAV4...

Video: Volvo V60

Video: Volvo V60

Nedavno je kompanija Volvo predstavila novi karavan sa oznakom V60, koji će svojim vlasnicima ponuditi atraktivan izgled i vrhunsku tehniku, "pozajmljenu" od modela Volvo S60. Ovim modelom Volvo je "kockastim" karavanima oštrih ivica rekao definitivno zbogom...

Provera antikorozivne zaštite u Beoautu

Provera antikorozivne zaštite u Beoautu

Beoauto, ovlašćeni prodavac i serviser Opel i Chevrolet vozila s pedesetogodišnjim iskustvom, pripremio je posebnu ponudu za vlasnike vozila ovih marki, pre svega onih malo starijih i onih koji su izašli iz garancije...

Barak Obama za volanom Chevrolet Volta + VIDEO

Barak Obama za volanom Chevrolet Volta + VIDEO

Američki predsednik Barak Obama uživo je pogledao Chevrolet Volt, električno vozilo s produženim dometom, tokom posete fabrici baterija Compact Power u gradu Holand u Mičigenu. Komapanija Compact Power, ispostava LG Chem-a, proizvodiće baterije za Volt, čija će prodaja kasnije ove godine započeti u Kaliforniji, Vašington DC-u i Mičigenu.

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje