Peugeot 508: prve zvanične fotografije i informacije

Modeli 407 i 607 za nekoliko meseci će biti u senci novog modela imena 508. Novi model u gami francuskog proizvođača videćemo već u oktobru mesecu, na međunarodnom sajmu automobila u Parizu, a prodaja će startovati u prvim mesecima 2011. godine. Promena u oznaci nije samo simbolična, jer modelom 508 Peugeot želi da se distancira od aktuelnog modela 407, ali i od 607. Pored toga, pomenuta oznaka serije nije nepoznanica...
Modeli 504 iz sedamdesetih i 505 iz osamdesetih godina imaju u istoriji francuske kompanije nezamenljivo mesto. Novi model, u portfoliju Peugeota, biće okarakterisan kao sportki i luksuzan automobil. Novi Peugeot 508 meri dužinu 4,79 m, a karavan verzija je dugačka 4,81 m. Kao što možemo videti, mere koje su pre nekoliko godina karakterisale višu srednju klasu, danas važe za srednju klasu automobila, u kojoj kraljuju modeli Passat, Mondeo, Insignia, Superb, Citroen C5, ali i Toyota Avensis.

Podsetimo, kompanija Peugeot je dolazak novog modela najavila konceptom 5 by Peugeot, od kojeg se serijski model razlikuje samo po detaljima. Serija 508 nastavlja novi diyajnerski pravac, koji je pokrenut na MPV modelu 5008. Tehnički specijalitet modela 508 biće hibridna verzija HYbrid4, koju pokreće dizelski 4-cilindrični motor, koji snagu prenosi na prednje točkove. Zanimljivo je da su elektromotori smešteni u zadnje točkove, pa automobil ima 4x4 pogon. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 200 KS, a prosečna emisija CO2 kreće se oko 99 g/100 km.

Novi Peugeot 508 biće opremljen novom generacijom sistema Start/Stop, u motorima sa oznakom e-HDi. Peugeot 508 veoma vešto ignoriše aktuelne dizajnerske trendove, jer je njegov izgled veoma futuristički. Prednjim delom dominira četvorougaona maska hladnjaka, koja je manja i postavljena na višoj poziciji nego što smo navikli od modela sa znakom lava na masci. Od ivica maske kreću atraktivna LED svetla, koja zadiru duboko u bokove automobila, što karakteriše i sadašnje Peugeot modele. Poklopac motora je izrađen od aluminijuma, i postavljen je veoma nisko. Donja ivica bočnih stakala je potpuno ravna. Zadnjim delom dominira jednostavan odbonjik i atraktivne svetlosne grupe, koje su preuzete od koncept modela SR1.

Enterijer je, takođe, potpuno nov i izgleda veoma futuristički. Volan je sportski i dinamično dizajniran, a instrument tablu čine dva veća i dva manja kruga, a u dnu se nalazi multifunkcionalni displej. Veoma luksuzno izgleda i središnja konzola, kao i centralni "tunel" između sedišta, na kome se nalazi dugme za komandu multifunkcionalnog sistema. Parking kočnica je elektronska i aktivira se preko dugmeta. Model 508 je postavljen na platformu 3 grupacije PSA, a za evropski tržište proizvodiće se u Rennes-La-Janais u Francuskoj.

Automagazin.rs