BMW X3 2011: zvanične informacije i fotografije

Igra sa postepenim otkrivanjem je završena. BMW je objavio zvanične fotografije i detalje druge generacije modela X3. Novi BMW X3 (kodna oznaka F25) je za 13 milimetara viši, za 28 mm širi i za čak 81 mm duži od svog prethodnika, koji je zabeležio velike uspehe...

Dizajn
Izgled nove generacije modela BMW X3 nastavlja dizajnerski pravac prethodnika. Osnovne proporcije masivnom "zadnjicom" su zadržane, a dizajn prednjeg dela automobila i dalje je sačuvao prepoznatljive linije aktuelnog modela. Nova je maska hladnjaka, kao i dizajn prednjih svetlosnih grupa, koje sada izlgedaju jednostavnije i kompaktnije. Linija krova ima sportskiji dizajn, i spušta se prema zadnjem delu automobila. Zadnji deo automobila podseća na prethodnika. Došlo je do generacijskog unapređenja dizajna, gde su konveksne detalje zamenili konkavni. Zadnja dvodelna svetla su u obliku slova T, i većih su dimenzija, a ne nedostaju ni LED svetla, koja su prepoznatljiva kod svih novih BMW modela.

Povećanje dimenzija obezbedilo je dodatan prostor u automobilu. Prostor za noge putnika je veći, zapremina prtljažnog prostora iznosi 550 litara, a sklapanjem sedišta deljivih u razmeri 40:20:40, njegova zapremina raste na zavidnih 1.600 litara. Dužina automobila iznosi 4.648 mm, što je za 81 mm duže od prethodnika, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 15 mm, na 2.810 mm. Širina automobila iznosi 1.881 mm, što je povećanje od 28 mm, a visina je smanjena za 13 mm, na 1.661 mm. Odstojanje od tla iznosi 212 mm.
Motori
U trenutku uvođenja na tržište, BMW će ponuditi dve motorizacije. Osnovni agregat biće dvolitarski turbodizel xDrive20D. Aluminijumski motor sa sistemom ubrizgavanja Common-Rail razvija maksimalnih 135 kW pri 4.000 o/min. Maksimalni obrtni moment agregata iznosi 380 Nm u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.750 o/min. Novi BMW X3, sa pomenutim agregatom koji je spojen sa menuelnim menjačem, postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h, a iz mesta do "stotke" stiže za 8,5 sekundi. Prosečna potrošnja goriva iznosi 5,6 l/100 km. Isti motor, uparen sa osmostepenim automatskim menjačem može se pohvaliti nižom emisijom CO2, od samo 147 - 149 g/km.
Drugi agregat je trolitarski šestocilindrični TwinPower Turbo, sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva HPI, u modelu xDrive35i. Novina u ovom motoru je sistem promenljivog otvaranja ventila Valvetronic, koji do sada u turbo motoru nije bio zastupljen. Agregat razvija 225 kW pri 5.800 o/min, i 400 Nm pri 1.300 o/min. BMW X3 xDrive35i iz mesta do "stotke" stiže za samo 5,7 sekundi, a prosečno troši 8,8 l/100 km.

Tehnika
U BMW X3 implementirano je nekoliko tehničkih inovacija, sa kojima ćemo se brzo upoznati i u drugim modelima. Jedna od novina je kombinacija automatske 8-stepene transmisije sa sistemom "Auto Start-Stop". Do sada je pomenuti sistem bio standard uz manuelni menjač i motor xDrive20d. Za razliku od manjeg modela X1, u X3 je i dalje standard pogon na sve točkove xDrive. Vrhunska kontrola automobila i bolja trakcija glavne su odlike nove "X-trojke", a najveće zasluge za to ima samoblokirajući aktivni diferencijal.

Oslanjanje automobila je unapređeno, a uz doplatu se može u "standardu" dobiti sistem adaptivnih amortizera "Dynamic Damper Control", sa režimima Normal, Sport a Sport+. Izabrani mod aktivno deluje na upravljanje, reakciju motora i menjača, kao i na rad elektronskog sistema stabilnosti. Zanimljivo je da će novi X3 imati veće kočione diskove pozadi nego napred: prečnik prednjih diskova iznosi 328 mm, a zadnjih 330 mm. U oba slučaja se radi o ventilirajućim kočionim diskovima.

Proizvodnja
Prva generacija modela BMW X3 se proizvodila u austrijskom Grazu, u kompaniji Magna Steyr, a drugu generaciju proizvodiće direktno BMW. Proizvodnja je premeštena u fabriku u Spartanburgu, u Južnoj Karolini (USA), gde se proizvode i modeli BMW X5 i BMW X6.

Automagazin.rs