Mercedes-Benz CL 65 AMG: Facelift i više snage za 2011. godinu

Modernizovani izgled modela Mercedes-Benz CL 63 AMG već je poznat. Kompanija iz Stuttgarta nedavno je objavila i informacije o modernizovanom modelu CL 65 AMG, kojeg pogoni modernizovani AMG dvanaestocilindrični motor...
Motor AMG 6.0 V12 Biturbo je jedna od najsnažnijih pogonskih jedinica u putničkom automobilu. Pomenuti motor pokreće Mercedes-Benz CL 65 AMG, a svoje mesto pronašao je i ispod haube sedana S 65 AMG. U kupeu CL 65 AMG, zajedno sa facelift-om, povećana je i snaga motora sa 450 na 463 kW, dostupna već pri 4.800 o/min. Za porast snage, treba zahvaliti instalaciji novih i većih turbopunjača, kao i većih instalacija za dovod i odvod vazduha. Maksimalan pritisak turbine iznosi 1,5 Bara. Pored pomenutih izmena, reprogramirana je i centralna elektronska jedinica motora.

Maksimalan obrtni moment motora iznosi 1.000 Nm, u rasponu obrtaja 2.300 - 4.300 o/min. Bez ograničenja, agregat bi mogao razviti obrtni moment od čak 1.200 o/min. I pored povećanja snage kod agregat u CL 65 AMG, potrošnja je smanjena. Prosečna potrošnja iznosi 14,3 l/100 km, što predstavlja smanjenje od 0,2 litra, odnosno za 3,5 %. Agregat zadovoljava emisionu normu Euro 5, odnosno severnoameričku LEV II. Potrošnja motora smanjena je zahvaljujući alternatoru sa sistemom za regeneraciju kočione energije: akumulator se puno energijom prilikom kočenja, pa se minimalizuje gubitak energije prilikom ubrzanja. Bolju efikasnost motora obezbeđuju i bolje "karike" (klipni prstenovi) kao i nova pumpa za ulje. Za čiste izduvne gasove, zadužen je novi katalizator.

Facelift Mercedes-Benz CL 65 AMG može se pohvaliti i novim izgledom bi-xenon farova, LED dnevnim svetlima u donjem delu branika, kao i potpuno novom grafikom zadnjih svetlosnih grupa. Od CL 63 AMG, CL 65 AMG se razlikuje po natpisu V12 Biturbo na bokovima, hromiranom difuzoru integrisanom u zadnji branik, ovalnim završecima izduvnog sistema i specifičnom dizajnu felni.
Automagazin.rs