Citroën DS3 Racing: nove informacije i fotografije

Kompanija Citroën počastila nas je novim informacijama o najsnažnijem izdanju modela DS3, s oznakom Racing, iza čijeg razvoja stoje inženjeri Citroën Racing-a. Prodaja ovog zanimljivog automobila, čiji agregat ravija 207 konjskih snaga, počinje u septembru tekuće godine...
Citroën DS3 Racing odražava dosadašnje iskustvo francuskog proizvođača u motorsportu, i najavljuje ulazak modela DS3 u Svetski reli šampionat (WRC). "Nabildovani" hatchback sa karoserijom dugom 3.962 mm, širokom 1.717 mm, visokom 1.443 mm, može se prepoznati po jednoj od dve dostupne boje eksterijera. DS3 Racing biće dostupan u crnoj ili beloj boji karoserije, u kombinaciji sa oranž ili sivim krovom. Iste boje kao i krov su i spoljni retrovizori, felne, spojler na vratima prtljažnika i detalji u enterijeru.

Pored karakterističnih boja karoserije, DS3 Racing može se prepoznati po novim komponentama od ugljeničnih vlakana, među kojima su prednji branik, prošireni blatobrani, difuzor za vazduh i lajsne na vratima. Od "običnog" Citroëna DS3, verzija Racing se razlikuje i po enterijeru. Ugljenična vlakna i u unutrašnjosti su pronašla svoje mesto, posebno na središnjoj konzoli, delovima volana i na vratima. Velika promena su i nova sportska sedišta.

Sportski automobil ne čini boja karoserije ili sportska sedišta, već pre svega motor i oslanjanje. To u Citroënu veoma dobro znaju (5 konstruktorskih titula u Svetskom reli šampionatu). Za pogon je zadužen 4-cilindrični 1.6 THP agregat, koji razvija 207 konjskih snaga pri 6.000 o/min. Maksimalni obrtni moment agregata iznosi 275 Nm, i dostupan je u rasponu obrtaja od 2.000 do 4.500 o/min. Podsetimo, najsnažniji standardni Citroën DS3 ima motor 1.6 THP, koji razvija 150 KS pri 6.000 o/min i obrtni moment od 240 Nm u rasponu broja obrtaja od 1.400 do 4.000 o/min. Za kontakt sa asfaltom su zaduženi 18-inčni točkovi specifičnog dizajna, sa pneumaticima dimenzija 215/40 R18. Izmene je pretrpeo i kočioni sistem, koji je napred opremljen novim diskovima sa 4-klipnim kočionim "čeljustima".

Za postizanje boljih voznih osobina, izmenjeno je i oslanjanje, koje je dobilo nove spotske amortizere. U poređenju sa standardnim, DS3 u verziji Racing ima za 30 mm širi trag točkova napred i pozadi, kao i za 15 mm niže oslanjanje. Citroën je sada, prvi put od predstavljanja modela DS3 Racing u Ženevi, objavio i podatke o performansama. Iz mesta do 100 km/h, DS3 Racing "sprinta" za samo 6,5 sekundi, a 1.000 metara iz stanja mirovanja prelazi za 26,5 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 235 km/h. Deo standardne opreme je i ESP sistem, koji je moguće isključiti, a ne nedostaje ni automatska digitalna klimatizacija i audio sistem sa 8 zvučnika, Bluetooth® i USB konekcija.

Porudžbine za DS3 Racing kreću od 1. septembra tekuće godine, a cena počinje od 29.900 Eura. Zanimljivo je da će Citroën svoj vrhunski model DS3 Racing ponuditi samo kao limitiran model, sa planom proizvodnje od 1000 primeraka (svaki sa pločicom sa serijskim brojem). 200 primeraka će imati volan na desnoj strani. Prvi vlasnici će svoj Citroën DS3 Racing odvesti kući već krajem tekuće godine.
Automagazin.rs