Euro NCAP 2010: Citroën C4 - maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost

Nova generacija modela Citroën C4 podvrgnuta je testiranju bezbednosti Euro NCAP. Rezultati testova bezbednosti odraslih putnika i dece, koji su realizovani metodikom iz 2010. godine, su na visokom nivou, što smo od francuskog proizvođača i očekivali. Automobil je osvojio maksimalan broj Euro NCAP zvezdica za bezbednost (5), ali Citroën C4 nam još jednom pokazuje da na polju zaštite pešaka mora još puno toga da se uradi.
Rezultati testiranja, koja su realizovana u avgustu tekuće godine, odnose se na model Citroën C4 1.6 HDI, sa karoserijom hatchback, mase 1.205 kilograma. Bezbednosna oprema test primerka podrazumeva multilink bezbednosne pojaseve sa predzatezačem i sa graničnikom sile na prednjim sedištima, čeone vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke i vazdušne "zavese". Automobil je imao volan na levoj strani. ISOFIX nosači su korišćeni samo na zadnjim sedištima. Za testiranje bezbednosti mlađe dece, u smeru suprotnom od smera kretanja automobila, bila su instalirana sedišta BRITAX RÖMER BABYSAFE+, a za odraslu decu korišćena su sedišta BRITAX RÖMER DUO+ (pomoću sistema ISOFIX i Top Tether), ali sa orjentacijom u smeru vožnje.

Zaštita odraslih putnika
Prostor za putnike, prilikom čeonog udara ostao je stabilan. Podaci koji su registrovani preko test lutke pokazuju dobru zaštitu u predelu butina i kolena vozača i suvozača. Konstrukcija "kokpita" ne sadrži potencijlno opasne komponente u smislu rizika od povreda, bez obzira na fizičke karakteristike putnika i njihovog položaja sedenja. Prilikom bočnog sudara, zaštita grudnog dela ocenjena je kao dobra. Euro NCAP navodi da je prilikom agresivnog udara u stub, test pokazao da bi zaštita trbušnog dela mogla biti i bolja, ali da je sve u granicama dobre bezbednosti. Zaštita vratnog dela kičme, prilikom udarca od pozadi, ocenjena je kao zadovoljavajuća.

Zaštita dece
Zaštita glave odrasle dece ocenjena je kao nadprosečna. Obe lutke su, i prilikom testa bočnog udara, bile zaštićene u zoni svog sedišta. Airbag suvozača se može jednostavno deaktivirati, i tako sprečiti potencijalno otvaranje jastuka u trenutku kada je dete ne prednjem sedištu. Za pohvalu je i činjenica da na suvozačevom mestu može biti instalirano sedište u smeru suprotnom od smera kretanja automobila. Euro NCAP stručnjaci posebno su pohvalili činjenicu da je status vazdušnog jastuka suvozača dovoljno jasan.

Zaštita pešaka
Zaštita nogu u oblasti branika automobila, ocenjena je maksimalnim brojem bodova. Međutim, dizajn prednjeg dela poklopca motora, sa stanovišta bezbednosti pešaka, ocenjen je kao neadekvatan. Oblast u kojoj postoji najveća verovatnoća da dođe do kontakta sa pešakom manjeg uzrasta, ocenjena je kao dobra. 3 od 6 sektora haube su ocenjena da pružaju dobru zaštitu pešaku. Sledeća dva sektora, prema prednjoj ivici haube, su na granici bezbednog. Za negativnu ocenu bezbednosti pešaka, najviše je "zaslužan" prednji, prvi sektor haube, koji je rizičan sa stanovišta bezbednosti.
Pomoćni sistemi
Elektronski sistem stabilnosti (ESP) dostupan je već u osnovnoj opremi za sve verzije koje se prodaju na većini evropskih tržišta. Samo u nekim zemljama, ESP sistem spada u dodatnu opremu, ali broj automobila koji već u osnovnoj opremi imaju ESP je zadovoljavajući, kažu u Euro NCAP. Vozač na raspolaganju ima i limitator brzine, kao i "podsetnik" za nevezan bezbednosni pojas na svim pozicijama.
Više o novoj generaciji modela Citroen C4 možete pogledati klikom na LINK.
Automagazin.rs