Citroën DS4: prve informacije i oficijelne fotografije

U Parizu ćemo videti ne jedan, već dva nova modela marke Citroën, koji će atakovati na konkurenciju u nižoj srednjoj klasi. Protiv Golfa uskoro će udruženo krenuti nova generacija modela C4, ali i luksuzniji DS4. Godinu dana nakon predstavljanja serijskog izdanja modela DS3, Citroën će prikazati i drugi model svog luksuznog brenda. Kao što smo i očekivali, premijera će biti održana na domaćem međunarodnom sajmu automobila u Parizu, gde će biti prikazan i novi, ali jeftiniji model Citroën C4...
Citroën DS4 predstavlja chic alternativu popularnom modelu C4. Petovratni model dobio je novu karoseriju dugu 4,27 metara, široku 1,81 metar, a visoku 1,53 metara.

Dizan prednjeg dela modela podseća na onaj koji smo videli na novoj generaciji modela C4. Maska je izvedena u stilu modela DS3. Diode za dnevno osvetljenje instalirane su sami ugao branika, pored svetala za maglu, i izvedene su u "L" obliku. C stub je trougaonog oblika i predstavlja sasvim nov dizajnerski detalj, koji se vešto nastavlja na krov, dajući automobilu kupeovski izgled. Umesto trećeg bočnog stakla, instalirane su kvake za drugi par bočnih vrata. U odnosu na C4, model DS4 je dobio i masivnije branike, a na automobil mogu biti instalirane felne prečnika 19 inča.

Citroën ističe da je enterijer veoma ekskluzivan. Kupac može izabrati jednu od pet kombinacija kožom obloženih sedišta, dostupnih u dvobojnoj varijanti. Uz doplatu se može dobiti i instrumentalna tabla obložena kožom. Prema informacijama proizvođača, na zadnjim sedištima ima mesta za tri odrasla putnika. Prtljažnik meri zapreminu 370 litara.

U ponudi ima pet motora: tri benzinska i dva dizel agregata. Verzije dizel agregata su HDi 110 i HDi 160. Slabije izdanje turbodizela biće dostupno i u verziji e-HDi sa sistemom "Stop-Start" (sistem čini "reverzibilni" alternator, koji vrši i ulogu startera) i sistemom regeneracije energije kočenja. Benzinski portfolio čine motori 1,6 VTi (88 kW), 1,6 THP (110 kW) i 1,6 THP (147 kW, 275 Nm). Svi motori su upareni sa šestostepenim menjačima, a alternativa manuelnom menjaču su automatizovane verzije menača.

Oslanjanje čini dokazana koncepcija napred McPherson, a pozadi je modifikovana polukruta osovina. Upravljanje je dobilo hidraulični pojačivač, čiju pumpu pokreće elektromotor. Posebnu pažnju kod modela DS4, Citroën je posvetio akustičkom komforu u vožnji - minimalzaciji prenosa vibracija od motora i osnjanja ka enterijeru. Čeono staklo je dobilo lameliranu konstrukciju, sa specijalnom prigušujućom folijom. Oko motora i kabine su instalirani posebni dodatni izolacioni elementi, a posebnu izolaciju dobila su i bočna vrata.
Citroën DS4 imaće svetsku premijeru već sledećeg meseca, na sajmu automobila u Parizu, a u prodaju startuje u prvoj polovini 2011. godine.

Automagazin.rs