AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Razvoj Mazde u Evropi od 1999. do 2009. godine

Razvoj Mazde u Evropi od 1999. do 2009. godine

Na pomolu novog veka Mazdina prisutnost u Europi uveliko se razlikovala u odnosu na njene početke, kada je jedino zastupništvo marke u Nemačkoj bilo smešteno u praznoj porodičnoj kući...

Njena nova organizacija Mazda Motor Europe (MME) je bila stara više od godinu dana i smeštena uz kompaniju Mazda Nemačka u Leverkuzen-Hitdorfu u velikoj zgradi s puno praznih kancelarija. Nova logistička organizacija Mazda Logistics Europe (MLE) nalazila se u Vilebroeku (Willebroek) u Belgiji u blizini Mazdinog distributivnog centra u Antverpenu. Zajedno s Mazdinim centrom za istraživanje i razvoj u Oberurselu u Nemačkoj, osnovanom 1990. godine, postavljen je kamen temeljac za deceniju rasta i prosperiteta u Evropi.

Razvoj Mazde u Evropi od 1999. do 2009. godine

Za to vreme, u Japanu su već neko vreme trajale pripreme za predstavljanje nove generacije automobila u sklopu Mazdinog ‘Hiljadugodišnjeg plana’, u okviru kojeg je i rođena Mazdina Zoom-Zoom poruka koju danas tako dobro poznajemo. U Evropi su čelni ljudi MME implementirali strategiju kojom su pronalazili najbolje nezavisne partnere na ključnim evropskim tržištima kako bi dalje širili i razvijali Mazdinu mrežu. Razlozi ove investicije su bili jasni – usklađivanje i doslednost ključnih funkcija poput strategije, planiranja, marketinga, prodaje i odnosa s javnošću povećaće efikasnost i harmonizovati novu poruku brenda širom Evrope. Naravno, nezavisni distributeri ostaće važan deo Mazdinog posla na onim evropskim tržištima gde njihovo poznavanje lokalnih običaja i njihova mreža predstavljaju najbolje rešenje.

Razvoj Mazde u Evropi od 1999. do 2009. godine

Mazda je 2000. osnovala nacionalne kompanije u Italiji i Španiji, a 2001. u Francuskoj, Velikoj Britaniji i Švajcarskoj. Tako je došla do nacionalnih prodajnih kompanija i njihovih vlastitih mreža u 'Velikih 5' Zapadne Evrope, Portugaliji i Švajcarskoj. Iste godine, MME je doveo direktora svog Odeljenja za ljudske resurse u Oberurselu, Bruna Milera (Bruno Müller) – trenutno potpredsednika za ljudske resurse Mazde Motor Europe – u Leverkusen-Hitdorf, da vodi isto odeljenje za kompaniju Mazda Nemačka.

“2001,”priseća se on, “Mazda Motor Europe je još bila prilično nedefinisana. Bilo nas je tako malo da su nam kancelarije bile jako velike u poređenju s današnjom situacijom. Bilo je to vrlo uzbudljivo vreme za mene. Građenje Mazde u Evropi bio je jedan od najuzbudljivijih izazova koje možete zamisliti.”

Razvoj Mazde u Evropi od 1999. do 2009. godine

Mazda je takođe otvarala nova radna mesta u Španiji, gde je kompanija 2002. u Barseloni otvorila drugi distributivni centar. Odavde je isporučivala automobile svojim novim nacionalnim kompanijama u Italiji, Španiji, Švajcarskoj i Portugaliji. U isto vreme, u evropskom sedištu formirana su odeljenja marketinga i odnosa s javnošću, kao i komunikacijska mreža kroz sedam Mazdinih nacionalnih kompanija. Upravo ta interna mreža će komunicirati Zoom-Zoom poruku kupcima preko oglasa, štampanih materijala u prodajnim salonima i medija.

“Evropskih predstavljanja automobila nije bilo do kraja 2001godine.,” kaže Bruno Miler. “Većina prezentacija bila je lokalnog karaktera. Bile su vrlo tradicionalne i nisu bile uzbudljive i pamtljive kao danas. Naši štandovi na međunarodnim auto-salonima su imali nacionalni fokus i nije bilo dosledne poruke.”

Do 2002. evropsko osoblje povećalo se sa 8 na 100 ljudi i Mazda je počela da menja svoj imidž u javnosti. Tog proleća, Mazda je na evropskoj prezentaciji u Rimu predstavila prvi automobil iz nove Zoom-Zoom generacije, Mazdu6, i prvi put se medijima obratila jedinstvenim glasom. Te godine prodaja je dostigla 168.000 prodatih automobila, 11% i 19.000 automobila više u poređenju s prethodnom godinom. Predstavljanje Mazde2, Mazde3 i novog sportskog kupea RX-8 RENESIS 2003. godine podiglo je prodaju za 25% na 223.000 automobila. Nova nacionalna kompanija, prva na skandinavskim prostorima,  otvorena je u Danskoj, a otvoren je i treći distributivni centar u roterdamskoj luci koji će isporučivati automobile na procvetalo britansko tržište.

Razvoj Mazde u Evropi od 1999. do 2009. godine

Prodajni rekordi su postavljani sledećih pet godina, a 2008. su dostigli vrhunac sa 320.000 prodatih automobila u Evropi. U tih pet godina osnovano je 14 novih nacionalnih kompanija, čime se njihov broj popeo na 22, i otvoren je novi distributivni centar u Bremerhafenu za distribuciju automobila na skandinavsko i rusko tržište.  

“Na puno stvari možemo da budemo ponosni, ne samo na naše prodajne uspehe,” kaže Bruno Miler. “Dobili smo ISO sertifikat, i u Belgiji i ovde u Leverkuzen-Hitdorfu. Implementirali smo inicijativu Jedna Mazda. No najviše se ponosim što smo stvorili organizaciju s profesionalcima na svakom nivou, koji rade za kompaniju s jasnom strukturom, procesima i procedurama.”

Razvoj Mazde u Evropi od 1999. do 2009. godine

Uspeh na tržištu inspirisao je Mazdu, uprkos ekonomskim izazovima, na investicije u lokalne humanitarne ustanove gde god je to moguće. Tako je šest Mazdinih nacionalnih kompanija (Austrija, Mazda BELUX, Češka, Hrvatska, Mađarska i Nemačka) 2008. godine pokrenulo saradnju sa SOS-Dečjim selima u svojim zemljama, a ta saradnja traje i danas.

Danas je Mazda Motor Europe znatno drugačija kompanija nego na početku decenije. U manje od deset godina, Zoom-Zoom je učinila prepoznatljivim sloganom u Evropi, a prodaju je dvostruko povećala. Još važnije je da je stvorila skoro stotine novih radnih mesta u Nemačkoj u 22 tamošnje nacionalne prodajne kompanije i u tri nova evropska distributivna centra – sveukupno više od 1600 radnih mesta širom Evrope. Od skromnih početaka sa samo osam zaposlenih, pa sve do 280 zaposlenih iz više od 20 zemalja, Mazda Motor Europe razvila se u panevropsku organizaciju sa snažnim temeljima, pozicioniranu tako da nastavi ovu uspešnu priču u narednim godinama.

Mazda PR

Zbogom BMW M6 (E63)

Zbogom BMW M6 (E63)

Došao je i taj trenutak. Supersnažnom kupeu i roadsteru BMW M6, šaljemo jasan pozdrav „Auf Wiedersehen”. U Minhenu su zvanično potvrdili da je zaustavljena proizvodnja modela BMW M6 (E63). Od trenutka premijere 2005. godine, sa proizvodnih traka sušteno je 14.152 primerka ovog ekskluzivnog automobila, od čega 5.065 kabrileta...

Svetska premijera: Opel GTC Paris – Skulptura u pokretu

Svetska premijera: Opel GTC Paris – Skulptura u pokretu

Potpredsednik Opelovog odeljenja za dizajn Mark Adams kratko je saopštio svom timu: “Pokažite mi najemocionalniju stranu Opelovog novog dizajnerskog jezika - spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti”.  Njihova kreacija, konceptualni automobil  GTC Paris, će biti premijerno prikazan na Pariskom sajmu automobila 2010 (od 2. do 17. oktobra)...

Prodaja automobila u Evropi ( jul 2010)

Prodaja automobila u Evropi ( jul 2010)

Prodajni rezultati evropskog tržišta automobila iz jula meseca pokazuju međugodišnji pad prodaje od 18 %. U prodajnim tabelama za pojedinačne modele, koje je nedavno objavila kompanija JATO, najviše su iznenadili modeli Volkswagen Polo i Nissan Qashqai...

Grand Motors: Ford Fiesta za 949 evra

Grand Motors: Ford Fiesta za 949 evra

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, u saradnji sa Folksbankom (Volksbank) i osiguranjem Delta Đenerali (Delta Generali) od 7. septembra nudi trenutno najpovoljnije mogućnosti za kupovinu novih automobila: fiksnu ratu u dinarima tokom celog kreditnog aranžmana, koji može da traje i punih sedam godina...

Sajam automobila u Parizu 2010: Euro 5 za Lexus IS-F

Sajam automobila u Parizu 2010: Euro 5 za Lexus IS-F

Najbrži Lexus serije IS (i najbrži Lexus u trenutnom portfoliju), u ponudi će biti i sledeće godine. Na predstojećem sajmu automobila u Parizu biće predstavljen modernizovan IS-F, koji zadovoljava stroge ekološke propise Evropske Unije...

Tata Nano lako zapaljiv

Tata Nano lako zapaljiv

Najjeftiniji automobil na svetu, Tata Nano, opet privlači veliku pažnju javnosti. Ali, ovoga puta u pitanju je negativna reklama, jer indijski model ima problem. Nekoliko automobila, u kratkom vremenskom periodu je nestalo u plamenu...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje