AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Svetska premijera: Opel GTC Paris – Skulptura u pokretu

Svetska premijera: Opel GTC Paris – Skulptura u pokretu

Potpredsednik Opelovog odeljenja za dizajn Mark Adams kratko je saopštio svom timu: “Pokažite mi najemocionalniju stranu Opelovog novog dizajnerskog jezika - spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti”.  Njihova kreacija, konceptualni automobil  GTC Paris, će biti premijerno prikazan na Pariskom sajmu automobila 2010 (od 2. do 17. oktobra)...

Sledeći novu generaciju modela Astra Sports Tourer, koja će takođe imati debi na Pariskom sajmu automobila, model GTC Paris predstavlja sledeći smeo korak nove linije Opelovih modela.

Inspiracija za koncept delimično je nađena u citatu iz čuvenog Galeba Džonatana Livingstona, Ričarda Baha   “…i brzina je bila čista lepota.” Ova fraza otelotvorena je u karakteru automobila sa dinamičnim čistim linijama, prelepim vajarskim površinama i širokim mišićavim stavom. Ovaj kompaktni automobil sa troja vrata je smeo, ali čist, te veoma ikonične pojave. GTC Paris je osmišljen tako da bude automobil iz snova pristupačne cene koji isporučuje nemačku inženjersku preciznost i inovativnost, zajedno sa privlačnim dizajnom.

“Želeli smo da izrazimo najemocionalniju stranu Opelovog brenda i verujemo da ovo vozilo ostavlja odgovarajući vizuelni utisak radi naglaska na našem dinamičnom sportskom karakteru.” - rekao je Adams.

Svetska premijera: Opel GTC Paris – Skulptura u pokretu

Upadljivo novi Opel – sa emocionalnom posvećenošću performansama

Sa svojih 4,46 metara, model GTC Paris predstavlja idealnu veličinu za kompaktan, sportski automobila, koji i dalje nudi prostor za pet putnika. Najikoničniji automobili su nacrtani u bočnom prikazu. Mnogi mogu biti nacrtani u dva ili tri oštra poteza. To je slučaj i sa novim Opelovim konceptualnim automobilom: U profilu, dizajneri su maksimizovali tenziju ograničavajući broj linija na modelu GTC Paris. Slično tetivama kod sprintera, ove linije stvaraju tenziju i daju vajarski oblik. One služe poput osnove na koju reaguju  površinski materijali i naslanjaju se na točkove na veoma sportski način.

Opelova prepoznatljiva oštrica uneta je na isti način na koji je prvi put predstavljena na Insigniji, fina, zategnuta usečena linija duž praga. Druga linija pruža se od ručice na vratima do zadnjeg dela, čime se naglašava dramatičan stav vozila proširenim, zasečenim površinama i širokom ramenom linijom . Treća linija, koja prati siluetu krova je u finoj aluminijumskoj završnoj obradi, tako da naglašava grafiku prozora i vodi oko do oštro naglašenog, integrisanog spojlera.

Svetska premijera: Opel GTC Paris – Skulptura u pokretu

Prednji deo je čist, ali pun karakternih crta, te poseduje tipično Opelovo centralno udubljenje. Dodatno je istaknut naglašenim, veoma uzanim farovima u obliku orlovog oka, koji predstavljaju umetak između rafinirane, hromirane amblem šipke i dramatično niske trapezoidne rešetke, koja ističe sportski karakter. Prepoznatljiva dnevna svetla su istaknuta fino izvedenim hromnim umecima koji sami za sebe mogu da predstavljaju skulpture.

Široko držanje je naglašeno u zadnjem delu, gde su proporcije vozila najimpozantnije. Ovo je dodatno naglašeno zadnjim led svetlima sa dugačkom noćnom grafikom u vidu „krila“.

Svetska premijera: Opel GTC Paris – Skulptura u pokretu

Inovativna tehnologija poboljšava performanse

Ono najbolje u Opelovoj tehnologiji kompaktnih automobila je modelom GTC Paris dovedeno na najsportskiji nivo. Šasija ima poseban dizajn sa ekstra-širokim stavom. Izvedena je sa osovinom sa Opelovom ekskluzivnm Watt vezom u zadnjem delu, novom poboljšanom izvedbom prilagodljivog mehatroničkog FlexRide vešanja i prednjim diferencijalom za ograničeno proklizavanje. GTC Paris sa na zemlju oslanja preko dinamičnih 21-inčnih točkova.

Pogonska grupa kod modela GTC Paris uključuje četvorocilindarski, dvolitarski turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, sa maksimalnom snagom i obrtnim momentom. Izvedena je sa Start/Stop tehnologijom, koja dokazuje da vozači mogu da kombinuju visoke performanse sa maksimalno efikasnom potrošnjom goriva u uslovima gradske vožnje. Prenosni mehanizam je šestostepeni manuelni menjač.

Opel PR

Zbogom BMW M6 (E63)

Zbogom BMW M6 (E63)

Došao je i taj trenutak. Supersnažnom kupeu i roadsteru BMW M6, šaljemo jasan pozdrav „Auf Wiedersehen”. U Minhenu su zvanično potvrdili da je zaustavljena proizvodnja modela BMW M6 (E63). Od trenutka premijere 2005. godine, sa proizvodnih traka sušteno je 14.152 primerka ovog ekskluzivnog automobila, od čega 5.065 kabrileta...

Prodaja automobila u Evropi ( jul 2010)

Prodaja automobila u Evropi ( jul 2010)

Prodajni rezultati evropskog tržišta automobila iz jula meseca pokazuju međugodišnji pad prodaje od 18 %. U prodajnim tabelama za pojedinačne modele, koje je nedavno objavila kompanija JATO, najviše su iznenadili modeli Volkswagen Polo i Nissan Qashqai...

Grand Motors: Ford Fiesta za 949 evra

Grand Motors: Ford Fiesta za 949 evra

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, u saradnji sa Folksbankom (Volksbank) i osiguranjem Delta Đenerali (Delta Generali) od 7. septembra nudi trenutno najpovoljnije mogućnosti za kupovinu novih automobila: fiksnu ratu u dinarima tokom celog kreditnog aranžmana, koji može da traje i punih sedam godina...

Sajam automobila u Parizu 2010: Euro 5 za Lexus IS-F

Sajam automobila u Parizu 2010: Euro 5 za Lexus IS-F

Najbrži Lexus serije IS (i najbrži Lexus u trenutnom portfoliju), u ponudi će biti i sledeće godine. Na predstojećem sajmu automobila u Parizu biće predstavljen modernizovan IS-F, koji zadovoljava stroge ekološke propise Evropske Unije...

Tata Nano lako zapaljiv

Tata Nano lako zapaljiv

Najjeftiniji automobil na svetu, Tata Nano, opet privlači veliku pažnju javnosti. Ali, ovoga puta u pitanju je negativna reklama, jer indijski model ima problem. Nekoliko automobila, u kratkom vremenskom periodu je nestalo u plamenu...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje