SEAT Leon, Altea i Altea XL - Novi motor 1.2 TSI 105 KS

Novi motor 1.2 TSI (105KS) sa 6-stepenim manuelnim menjačem zamenjuje postojeći 1.6 MPI (102KS) sa 5-stepenim menjačem. Nova tehnologija ne samo da doprinosi smanjenju potrošnje i emisije CO2, već i povećava performanse vozila....
Novi motor na najbolji nacin prezentuje strategiju kompanije SEAT ciji je ciljsmanjenje potrošnje i zagadenja životne okoline u svim modelima. Motor ima 4 cilindra i radnu zapreminu od 1,197 cm3 sa direktnim ubrizgavanjem i turbosistemom nadpunjenja sa međuhlađenjem integrisanim u usisnoj grani. Raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od 175 Nm izmedu 1,550 i 4,100 rpm (obrtaja u minuti). Uprkos smanjenoj zapremini motora, performanse su značajno poboljšane u poređenju sa prethodnim motorom, pri čemu je potrošnja i emisija CO2 smanjena za više od 20% na samo 5.7 l/100 km i 132 g/km CO2 (kombinovano). Prethodni motor 1.6 MPI je beležio potrošnju od 7.2 l/100 km i emisiju od 169 g/km CO2. Kod modela Altea/XL, kombinovana potrošnja goriva je pala sa 7.3 na 5.9 l/100 km, a emisija CO2 je smanjena za 27% – sa 173 g/km kod Altee i 178 g/km kod Altee XL na izuzetno malih 139 g/km kod oba modela.

Izuzetne performanse
Motor sa manjom radnom zapreminom uobičajeno karakteriše manja potrošnja i emisija, ali zahvaljujuci turbopunjaču, omogućuje dovoljno snage za ugodnu vožnju kod sva 3 modela. Novi 1.2 TSI motor ima 2 ventila po cilindru, pri čemu njegova mala težina – samo 89.5 kg bez agregata – pomaže da se smanji trenje i redukuje vrema potrebno za zagrevanje motora. Koncept smanjenog dizajna primenjen kod 1.2 TSI motora, i dalje pruža dovoljno snage u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom. Raspolaže maksimalnom snagom (105KS) u širokom opsegu obrtaja motora, i uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem, omogućava glatka ubrzanja i dobru elastičnost (fleksibilnost).
Dimenzije turbopunjača su takode optimizovane u cilju smanjenja inertnosti turbine. Zajedno sa novo definisanim parametrima upravljačke jedinice motora, omogućena je redukcija potrošnje i emisije CO2 u skladu sa EU5 normativima. Maksimalnu brzinu postiže pri 5,900 r/min. Sve navedene modifikacije omogućavaju trenutan odgovor motora u bilo kom segmentu i uslovima vožnje.

Dinamičan i efikasan
1.2 TSI motor kod Leon-a postiže maksimalnu brzinu od 187 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10.9 sekundi, ubrzanje do predenih 1,000 m za 32.6 sekunde i ubrzanje od 80 do 120 km/h za 13.6 sekundi.
Kod modela Altea/XL, motor 1.2 TSI postiže maksimalnu brzinu od 184 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h dostiže za 11.3 sekunde (Altea) i 11.6 sekundi (Altea XL), ubrzanje do pređenih 1,000 metara za 33.1 odnosno 33.3 sekunde, i ubrzanje od 80 do 120 km/h za 14.7 odnosno 15.1 sekund. Zahvaljujuci 6-stepenom manuelnom menjaču i obrtnom momentu od 175 Nm izmedu 1,550 i 4,100 rpm, novi motor predstavlja sjajan balans između performansi, potrošnje i emisije CO2. Sve navedeno je postignuto bez ikakvih dizajnerskih izmena spoljašnjih aerodinamičnih linija.

Stop/Start sistem (opciono)
León, Altea i Altea XL modeli nude i automatski Stop/Start sistem, koji omogućava značajnu uštedu goriva bez ikakvih uticaja vozača. Ukoliko se vozilo zaustavi na npr. semaforu, i vozač prebaci ručicu menjaca u neutralni hod, i pomeri nogu sa kvačila, Stop/Start sistem se aktivira i automatski isključuje motor. Kada vozač pritisne papučicu kvačila (kako bi nastavio kretanje), motor se automatski uključuje (startuje). Nakon prebacivanja ručice menjača u prvi stepen, normalno se nastavlja sa vožnjom. Novi 1.2 TSI motor takode nudi i indikator optimalnog stepena prenosa, koji prikazuje potreban stepen prenosa za savladavanje trenutnih uslova puta.
Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić - Automagazin portal