Bentley Continental 2011 - Dizajnerski retuš i modernizacija tehike

Facelift u nižu modelsku seriju donosi neke detalje preuzete od većeg modela Muslanne. U Pariz nam stiže osveženi i unapređeni Bentley Continental, koji će pored W12 agregata u ponudi imati i manji i štedljiviji somocilindrični agregat...
Bentley Continental, koji predstavlja ključan model u istoriji ove marke, na tržištu egzistira već sedam godina. Ovaj model je u tradicionalnu kompaniju doneo najbolju Volkswagen tehnologiju, pogon na sve točkove i pronašao nove kupce koji su pomogli razvoj sopstvene konstrukcije, kao što je kupe Brooklands ili nova limuzina Muslanne.

Upravo je model Muslanne bio inspiracija za facelift Contintentala. Proizvođač je najpre predstavio kupe Continental GT, koji je dobio nov prednji deo sa većom maskom, LED svetlosne grupe i jasnije odvojena spoljna od unutrašnjih svetala (analogija sa modelom Muslanne je više nego jasna). Od modela Muslanne "pozajmljena" je grafika zadnjih svetlosnih grupa kao i izgled poklopca prtljažnika. Pored estetskih promena, posebna pažnja posvećena je aerodinamici, a rezultat je aerodinamički otpor od samo 0,33.

U enterijeru pronalazimo novu instrument tablu, sa unapređenim navigacionim sistemom opremjenim funkcijom Google Maps i hard diskom kapaciteta 30 GB. Audiosistem Dirac Dimension dolazi iz premium serije Naim for Bentley. Nova sedišta u Cobra dizajnu imaju bolja bočna uporišta, ali i više prostora za noge u svom zadnjem delu. Da se Bentley ne zadovoljava kozmetičkim promenama, dokaz su i promene na oslanjanju. Trag točkova povećaj je za 41 mm napred i za 48 m pozadi. Standard su 20-inčne felne, a uz doplatu se mogu dobiti felne prečnika 21 inč.

Najveća promena pod haubom je novi motor 4.0 V8. U pitanju je agregat iz sopstvenog razvojnog centra, koji za razliku od W12 motora neće deliti komponente sa automobilima marke VW ili Audi. Detalji nisu objavljeni, ali je poznato da će agregat emitovati za 40 % manje CO2 od dosadašnjeg agregata, ali će zadržati isti nivo obrtnog momenta i snage (verovatno je novi agregat opremljen nekim sistemom predsabijanja vazduha - turbo ili kompresor). Motor 6.0 W12 sa dva turbopunjača i dalje će ostati u ponudi u modelu Continental GT. Snaga ovog motora povećana je sa 412 na 423 kW, a obrtni moment sa 650 na 700 Nm. Zahvaljujući smanjenju mase od 65 kilograma, odnos snaga/masa je povoljniji za 6 %. Iz mesta do "stotke" model Continental GT stiže za samo 4,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 318 km/h. Za prenos snage na podlogu brine se šestostepeni automatski menjač ZF 6HP28 sa funkcijom Quickshift (prekid paljenja pri promeni u viši stepen prenosa i povećanje obrtaja pri promeni u niži stepen prenosa). Pogon na sve točkove moment prenosi u razmeri 40:60 u korist zadnje osovine, što će povećati zadovoljstvo u vožnji u odnosu na dosadašnji sistem raspodele 50:50.

Automagazin.rs