Volkswagen razvija vetrobransko staklo koje ne mrzne

Zimski meseci mogu biti veoma neprijatni za vozače. Loši vremenski uslovi zahtevaju dodatnu brigu o automobilu, a jedan od problema je zamrzavanje vetrobranskog stakla. Volkswagen će predstaviti vetrobransko staklo koje ne ledi...
Kada je sloj vode na vetrobranu zamrznut, postoje dva načina da pomognete sebi: da odmrznete pomoću klima uređaja, čekajući nekoliko minuta u kolima, ili da skinete sloj leda strugačem za staklo.
Nemački koncern Volkswagen, u saradnji sa Fraunhofer Institutom u Braunschweigu, razvija staklo koje neće mrznuti ni pri temperaturi od -18 C stepeni. "Magija" vetrobranskog stakla, koje ne mrzne ni pri tako niskim temperaturama, krije se u tankom sloju oxida, kalaja i indijuma, koji je na njega nanesen. Sloj, koji u VW nazivaju Low E (od engleskog low thermal emissivity - nisko toplotno zračenje), štiti od zamrzavanja stakla, jer se voda ne može na površini kondenzovati niti mrznuti.
Novo vetrobransko staklo neće uvek štititi od zamrzavanja, posebno ako su vremenski uslovi nepovoljni (oblačno, vetrovito, kišovito), ali čak i pored toga, ovo predstavlja značajnu inovaciju u automobilskoj industriji. Sledeća negativna strana su visoki troškovi proizvodnje indijuma i njegova retkost, ali i metalni sloj materijala na vetrobranu i njegov uticaj na komunikacione sisteme u automobilu.
Inženjeri Volkswagena neprekidno rade na razvoju ovog sistema, koji će uz doplatu, svoje mesto pronaći u automobilima marke Audi i Volkswagen.
Automagazin.rs