VW Golf Blue-e-motion: električni Golf je realnost

Električni Volkswagen Golf definitivno će biti serijski automobil. Nova verzija najpopularnijeg hatchback modela u Ervopi, zvaće se Golf blue-emotion, a njegova prodaja počeće 2014. godine.
Golf blue-emotion pogoni elektromotor snage 85 kW (115 KS), koji napajaju litijum-jonske baterije kapaciteta 26,5 kWh. Obrtni moment od 270 Nm praktično je dostupan u svakom trenutku, a automobil je sposoban da sa jednim kapacitetom baterija pređe 150 kilometara. Maksimalna brzina modela Golf blue-e-motion iznosi 135 km/h, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje 11,8 sekundi.

Baterije su smeštene u delu prtljažnog prostora, čime je njegova zapremina smanjena na 237 litara, a drugi deo baterija se nalazi ispod zadnjih sedišta i između prednjih sedišta, u centralnom "tunelu". Pogonska jedinica je veoma kompaktna: motor, jednostepeni menjač EQ210 i diferencijal, čine jednu celinu. Električni Golf teži samo 205 kg više od verzije BlueMotion TDI sa DSG menjačem: 1.545 kg. Dimenzije pneumatika su 205/55 R16. Sledeće godine, Volkswagen će proizvesti seriju od 500 primeraka, koji će biti deo test programa u realnom saobraćaju.

Podsetimo, Volkswagen će u naredne tri godine predstaviti celu porodicu elektromobila blue e-motion. Najpre će biti predstavljen mali VW Up, zatim Golf, ali i model Jetta. Nemačka vlada predstavila je plan prema kojem će do 2020. godine na ulicama Nemačke biti preko milion automobila na električni pogon. Zato ne čudi što je na oficijelnoj prezentaciji nove VW tehnologije u Berlinu, pored mnogobrojnih političara, prisustvovala i nemačka kancelarka Angela Merkel.

VW Golf Blue-e-motion skoro da se neće razlikovati od svog konvencionalnog modela, na čijoj bazi će i biti razvijen. Najveće promene videće se u enterijeru, gde će vozač na raspolaganju imati mnogobrojne informacije o stanju baterije i ostalim sistemima u vozilu. Vozač će na raspolaganju imati tri režima rada Normal, Comfort+ i Range+. Prvi mod namenjen je za dinamičnu vožnju, a Range+ ograničava snagu elektromotora na 50 kW i akcenat stavlja na autonomiju.

Automagazin.rs