Novi BMW 6 Cabrio - zvanične informacije i fotografije

Nemački proizvođač, pomalo neočekivano, tokom otvaranja manifestacije Los Angeles International Auto Show, predstavio je novu seriju šest, u verziji kabriolet. Novi BMW serije 6 je porastao, ojačao i tehnički unapređen, a zanimljivo je da BMW ostao veran rešenju platnenog krova...
Novi BMW serije 6 se svojim dimenzijama približila kategoriji najvećih luksuznih kabrioleta, ali je visina automobila manja nego kod prethodnika. Od "Bangleovske" serije 6 nije mnogo toga ostalo. Prednje svetlosne grupe neodoljivo podsećaju na one koje smo videli kod nove generacije serije 7. Čini se da su prilikom dizajniranja nove "šestice" poslušani glasovi tradicionalnih klijenata BMW-a, jer je dizajn agresivan, ali u isto vreme kompaktan.

Novi BMW serije 6 je porastao u dužinu na 4.894 mm (+74 mm), međuosovinsko rastojanje iznosi 2.855 m (+75 mm), širina 1.894 mm (+39 mm), a visina je smanjena za 9 mm i iznosi 1.365 mm. I pored smanjenja visine automobila, BMW navodi da je prostor iznad glava putnika povećan, kako napred, tako i pozadi. Takođe, povećanjem širine je obezbeđeno više prostora u visini laktova. Nagib zadnjeg sedišta u najnovijem BMW 6 praktično je identičan kao u sedanu serije 5.

Krov
Elegantna silueta otvorenog automobila nije narušena bezbednosnim šipkama ili drugim bezbednosnim detaljima. Pozadi se krije prtljažnik zapremine 300 litara, a kada je krov zatvoren, zapremina prtljažnika iznosi 350 L. Prostor za sklopljeni krov sada je za polovinu manji nego kod prethodne generacije modela BMW 6 Cabrio.
Višeslojni platneni krov preuzet je od koncept modela. Elektromotori se staraju za otvaranje (traje 20 s) i zatvaranje (24 s), a krovom se može manipulisati pri brzinama do 40 km/h. Specijalitet velikih BMW kabrioleta i dalje je skoro vertikalan zadnji prozor, koji ima nekoliko funkcija - kada je otvoren krov, služi za bolje odvođenje vazduha, a kada je zatvoren, povećava vidljivost vozača pozadi. Krov se može dobiti u crnoj ili bež boji, a karoserija može biti obojena u jedno od sedam metalik ili dve nemetalik boje.

Motori
U trenutku uvođenja na tržište, sledeće godine, kupci će moći da izaberu jedan od dva agregata. Osnovni motor je šestocilindrični, i pokretaće model BMW 640i Cabrio, a vrhunac ponude će biti osmocilindrični BMW 650i Cabrio. Za oba modela na raspolaganju će biti osmostepeni automatski menjač, ali sa manuelnom funkcijom i kod osmocilindričnog agregata. Šestocilindrični motor je redni trolitarski (235 kW, 450 Nm), opremljen potpuno varijabilnim razvodom ventila, direktnim ubrizgavanjem goriva i sistemom TwinPower-Turbo. 650i pokreće turbo osmocilindrični (300 kW, 600 Nm), poznat iz "petice" i "sedmice". Šestocilindrični motor ima prosečnu potrošnju od 7,9 l/100 km, a osmocilindrčni 10,7 l/100 km.

Oslanjanje
Oslanjanje automobila je izrađeno od legure aluminijuma. Napred je trapezoidna osovina, a pozadi je multilink rešenje. Kupac može dobiti i adaptivne amortizere, ili aktivnu stabilizaciju naginjanja karoserije sa hidrauličnim aktuatorom. Upravljanje je električni pojačano, a prvi put u klasi se može kombinovati aktivno upravljanje sa sistemom upravljanja zadnjih točkova. Proizvodnja modela BMW 6 Cabrio realizovaće se u najvećoj BMW fabrici u bavarskom Dingolfingu.
Nova "šestica" na evropskom tržištu će se pojaviti u prvoj polovini 2011. godine, pred otvaranje sezone otvorenih automobila.

Automagazin.rs