AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera nove hibridne Kia Optime

Premijera nove hibridne Kia Optime

Korporacija Kia Motors je na salonu automobila u Los Angelesu premijerno predstavila novu limuzinu Kia Optima u hibridnoj varijanti. Model, koji je u osnovi namenjen severnoameričkom tržištu, predstavlja temeljitu preobrazbu modela, pogotovo na području dizajna i motornih performansi...

Hibridna Optima, koja »preko velike bare« stiže na proleće, biće Kijin prvi hibrid na tom za Kiju najvažnijem tržištu. Može se pohvaliti vrlo dobrim motornim performansama - ubrzanje od 0 - 100 km/h postiže u 9,2 sekunde, a najveća brzina je 195 km/h, dok je najveći pomak postignut na području potrošnje goriva, jer je hibrid čak 41% štedljiviji u odnosu na uobičajenu Optimu Optimo sa 2,4-litarskim DOHC benzinskim motorem. Hibridna Optima je opremljena jednostavnim ‘paralelnim hibridnim sistemom,’ jer benzinski motor deluje u kombinaciji sa malim električnim motorom i ima pogon na prednji par točkova, a za prenos je zadužen 6-stepeni automatski menjač. Posebno hidraulično kvačilo, koje se nalazi između radilice motora i menjača, omogućava gašenje benzinskog motora tako da Optima može delovati i isključivo sa električnim motorom, npr. do maksimalnih 100 km/h i naravno bez štetnih emisija CO2.

Premijera nove hibridne Kia Optime

Automatsko i za vozača neprimetno delovanje

Hibrid u osnovi deluje u tzv. električnom modulu. Ubrzavanjem vozila, zahvaljujući posebnom generatoru (HSG - Hybrid Starter motor/Generator) aktivira se benzinski motor. Električni motor može delovati i kao rezervni motor (pri ubrzavanju i polaženju uzbrdo) i kao generator, koji puni baterije kada je to potrebno. Kod kraćeg zaustavljanja ili dužeg delovanja motora u slobodnom hodu benzinski motor se automatski gasi, što takođe doprinosi smanjenju emisija CO2.

Pri kočenju električni motor kinetičku energiju pretvara u električnu i akumulira je. 8,5-kilovatni HSG generator deluje i kao generator za punjenje baterija dok vozilo miruje i sistem uviđa da je baterija skoro prazna. Delovanje hibrida je u svim voznim uslovima automatsko i za vozača i saputnike sasvim neprimetno.

30-kilovatni elektro motor može se pohvaliti najvećom snagom 41 KS i obrtnim momentom 205 Nm u rasponu između 0 i 1.400 obr./min u električnom modulu, a u kombinaciji sa benzinskim motorom proizvodi 209 KS i ima obrtni moment 265 Nm. Hibridna Optima može se pohvaliti činjenicom da je jedini automobil na svetu koji za hlađenje elektro motora koristi ulje.
Hibrid za svoje delovanje koristi litijum-polimerske baterije, koje su Korejci razvili u saradnji sa svetski priznatim, takođe korejskim proizvođačem LG Chem. Osim toga što su litijum-polimerske baterije bolje od litijum-jonskih (koristimo ih u prenosnim računarima i mobilnim telefonima), izdržljivije su i lakše za skladištenje te su idealne za upotrebu u vozilima. Nova generacija baterija pruža optimalan odnos između performansi, energetske gustoće i temperaturne stabilnosti.

Premijera nove hibridne Kia Optime

Otklonjen je i problem koje je mučio hibride prve generacije – životna doba baterija je minimalno 10 godina ili 150.000 milja (oko 240.000 km). Nova generacija baterija može se pohvaliti i manjom masom, jer sa težinom 43,6 kg i malim volumenom ne zauzimaju previše dragocenog prtljažnog prostora.

Dorađen 2,4-litarski benzinski motor Theta


2,4-litarski benzinski motor je za potrebe hibrida dorađen, između ostalog je za čak 20% povećan odnos kompresije, što utiče na smanjenje emisija CO2 i manju potrošnju goriva (10% u odnosu na obični Theta motor). 6-stepeni automatski menjač iz obične varijante prilagođen je hibridu. Konverter obrtnog momenta zamenio je elektro motor sa veoma efikasnom pumpom za ulje. Takav prenos omogućava delovanje koje povećava regeneraciju kinetičke energije, koja nastaje kod kočenja i pruža odazivnije delovanje u odnosu na CVT menjač.

Tvorci Optime mnogo pažnje namenili su aerodinamici vozila, pre svega prednjem delu, zato je hibridna varijanta od obične niža za 5 mm, a osim toga poboljšali su trenje točkova, a dodali su i pneumatike sa manjim otporom trenja. Rezultat je koeficijent otpora vazduha, koji iznosi poštovanja vrednih Cd 0.26. Energetski štedljiva rešenja, koja su našla svoje mjesto u novoj Optimi su pored tzv. regenerativnog sistema punjenja kod kočenja još i električni servo volan (umesto hidrauličnog) i električni vazdušni kompresor, koji omogućava vrlo efikasno delovanje klima uređaja.

Premijera nove hibridne Kia Optime

Luksuzna limuzina sa bogatom serijskom i dodatnom opremom

Za razliku od jedinstvenog hibridnog pogona nova Optima se kod ostale opreme namenjene komforu i praktičnosti ne razlikuje od svoje uobičajene varijante, jer nudi identičnu serijsku i dodatnu opremu. Sa izvana “zelenu” Kiju karakterišu dve kromirane izduvne cevi, zatamnjena stakla, migavci u bočnim ogledalima i 16-inčni aluminijumske felne sa pneumaticima 205/65R16. Kao opcija na raspolaganju su i 17-inčni alumijumske felne dimenzija 215/55/R17.
U unutrašnjosti vozač na centralnoj konzoli najpre zapazi “ECO vodič” koji vozača podučava o ekološkoj vožnji. Pregledni i savremeno dizajnirani merači vozaču nude vrhunski sportski osećaj, bez odricanja komforu ili prostranosti. Naravno inžinjeri nisu zaboravili ni na ostale “high-tech slatkiše,” koji spadaju u ovu automoblsku klasu.

Kod nas verovatno u junu

U Evropi i kod nas Kijinu limuzinu u uobičajenoj varijanti sa 1.7 VGT dizelskim motorom snage 136 KS, 6-stepenim manulenim menjačem i emisijama CO2 od samo 113 g/km očekujemo u junu iduće godine, dok informacija o dolasku hibrida za sada još nema. 2-litarsku i benzinom pokretanu limuzinu sa 170 KS očekujemo krajem naredne godine.

Kia Optima Hybrid / tehnički podaci:

Dužina/širina/visina 4845 mm / 1830 mm / 1450 mm
Međuosovinsko rastojanje 2795 mm
Motor / 2,4-litarski hibrid
Benzinski motor
Kapacitet/tip 2,4-litarski, DOHC, 16-ventilski
Snaga i obrtni moment 168 KS / 166 KS / 209 Nm
Električni motor
Snaga i obrtni moment 41 KS / 30 kW / 205 Nm
Kombinovani sistem
Snaga i obrtni moment 209 KS / 265 Nm
Menjač i prenos automatski 6-stepeni (bez konvertera obrtnog momenta)
Težina 1,583 kg
Posuda za gorivo 65 litara
Volumen prtljažnika 280 litara
Potrošnja goriva l/100 km (nezvanični podaci)
U naselju 6,53
Izvan naselja 5,88
Kombinovano 6,19

Kia Motors

Sedam dana Opela

Sedam dana Opela

Od 4. do.11. decembra Opel pokreće pretprazničnu akciju za sve svoje verne kupce uz neverovatnu ponudu automobila, sa bogatom opremom koja uključuje klimu, radio CD, ABS, servo upravljač, vozačevo sedište podesivo po visini, elektro retrovizore i uz odlične uštede: Opel Corsa – do 2912€ , Opel Astra – do 2100€ i Opel Astra Classic III – do 2025€...

Verano Motors: Peugeot 207 za 207 evra

Verano Motors: Peugeot 207 za 207 evra

Uđite u Novu godinu sa novim automobilom! Kompanija Verano Motors u saradnji sa Piraeus lizingom, svojim kupcima omogućila je da dođu do  novog Peugeot-a 207 za samo 207 evra. Rok otplate u ovoj sjajnoj ponudi je 72 meseca, dok rata iznosi samo 218 evra...

Auto - 369. broj u Kuriru

Auto - 369. broj u Kuriru

U novom, 369. broju,  Auto, najstarija i najtiražnija automobilska publikacija u Srbiji, koja će se 27. novembra 2010. pojaviti kao dodatak dnevnom listu Kurir, donosi nam najnovije vesti iz automobilske industrije i domaćeg tržišta, savete za izbor zimske opreme...

VW Mini-Gol: Mali auto za male ljude

VW Mini-Gol: Mali auto za male ljude

Ljudima malog uzrasta nekada život nije jednostavan. Za olakšanje kretanje, značajno bi im mogao pomoći brazilski Volkswagen Mini-Gol. Na prvi pogled deluje da Volkswagen želi da popuni prazninu na tržištu, svojim modelom Gol, ali realnost je ipak drugačija...

Porsche 928 - Između 911 i Panamere

Porsche 928 - Između 911 i Panamere

U toku ove godine, na internetu se pojavila prva oficijelna skica modela Porsche 928. Glasine o Grand Tourier modelu sa napred smeštenim motorom, šire se internetom još od trenutka kada je nemačka kompanija najavila stvaranje modela Panamera...

Grand M: Land Rover i u Novom Sadu - Start sa Freelanderom 2

Grand M: Land Rover i u Novom Sadu - Start sa Freelanderom 2

Programom ambicioznijeg prisustva na tržištu Srbije, ovlašćeni uvoznik Land Rovera, beogradski Grand Motors, predvideo je, između ostalog, i širenje prodajno-servisne mreže. Prvi korak je već učinjen: od nedavno je u salonu kompanije „sestre“ Grand M u Novom Sadu izloženo prvo vozilo poznate marke – Freelander 2...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje