BMW Grupa slavi 50 godina uspešnog poslovanja od novog početka

BMW Grupa je na posebnoj svečanosti u Terezijenhohe u Minhenu, 30 novembra 2010., proslavila svoju nezavisnost i neprekidni uspeh nakon što je njen plan za restruktuiranje usvojen 30 novembra 1960...
“Poslovni instinkt Herberta Kvanta i njegova sposobnost da donese smele odluke u tom trenutku doveli su do novog kursa naše firme i omogućile BMW-u da kontroliše sopstvenu budućnost,” izjavio je tom prilikom predsednik Nadzornog odbora BMW AG, Prof. Dr. Ing. Joahim Milberg, pre ceremonije u Minhenu.
Nakoj odbijanja ponude za preuzimanjem Dajmler-Benc 1959. i usvajanja plana za spasavanje firme novembra 1960., BMW je ostvario uspeh koji skoro da nema presedana. Nakon 2004., BMW Grupa je postala vodeći svetski proizvođač luksuznih automobila. Broj zaposlenih je porastao od 6.900 u 1959. do preko 96.000 danas. Istovremeno, broj prodatih vozila je porastao sa 42.000 u to vreme do predviđenih 1,4 miliona automobila (BMW, MINI i Rols-Rojs) ove godine. Na svoj jedinstveni način, Grupa BMW predstavlja dugoročne poslovne odluke i smelu akciju orijentisanu ka budućnosti.

„Izuzetnu korist imamo od vlasničke strukture u kojoj je glavni akcionar porodica preduzetnika. Ovo je bio stabilizujući faktor sve do danas.“ dodao je Milberg. Pravac za budućnost je postavljen 2007. „Strategijom broj JEDAN“. „Ova strategija je predstavljena mnogo pre finansijske i ekonomske krize i sistematski je primenjivana i poslednje tri godine. Postavila je temelje za uspon koji trenutno proživljavamo.“ - izjavio je Predsednik nadzornog odbora BMW AG.
Proizvodnja novih modela koji danas uživaju značajne uspehe, kao što su BMW X1 i MINI Countryman, takođe je bila odlučena 2007. godine. Slogan „Čisto zadovoljstvo u vožnji“ potiče iz 1964. godine i istinski se može primeniti na sve modele marke BMW. „Danas je BMW marka koja kombinuje dimanične performanse i efikasnost kao nijedna druga. Zadovoljstvo u vožnji će biti primenjivano i ubuduće, bez obzira na tip pogonske grupe koji će se nalaziti ispod poklopca motora,” prokomentariosao je Rajthofer. „To takođe ima i veze sa ljudima koji rade u BMW-u. Pored visokog nivoa obučenosti i predanosti, oni se i snažno identifikuju sa firmom,” istakao je Milberg. Svečanost u Terezijenhohe održava se na istom mestu na kome su akcionari 9 decembra 1959. odbili ponudu Dajmler - Benca za preuzimanje BMW-a.

BMW Grupa
Grupa BMW je jedan od najuspešnijih proizvođača automobila i motocikala na svetu sa svojim robnim markama BMW, MINI i Rols - Rojs. Kao firma svetskih razmera, Grupa BMW vodi 24 proizvodna pogona u 13 zemalja i ima prodajnu mrežu razvijenu u preko 140 zemalja sveta.
Grupa BMW je dostigla prodaju od približno 1,29 miliona automobila i preko 87.000 motocikala u fiskalnoj 2009. godini. Ukupan prihod je iznosio 50,68 milijardi evra. Na dan 31. decembra 2009, firma je zapošljavala približno 96.000 saradnika u celom svetu.
Uspeh Grupe BMW je oduvek zasnovan na dugoročnom razmišljanju i odgovornom delovanju. Kompanija je stoga uspostavila ekološku i društvenu održivost kroz lanac vrednosti, sveobuhvatnu odgovornost proizvodnje, kao i jasnu opredeljenost za očuvanje prirodnih resursa kao integralnog dela strategije. Kao rezultat ovih napora, Grupa BMW je u poslednjih šest godina rangirana kao lider u industriji, prema Dou Džonsovim indeksima održivosti.

Delta Motors