BMW 1 M Coupe: Snažniji, brži i lakši od M3 E46

Nakon modela X5 M, X6 M i serije 7 sa M paketom, minhenska divizija M vraća se svojim korenima. Divizija BMW M GmbH predstavila je M verziju serije 1, koju pokreće M TwinPower Turbo trolitarski agregat snage 340 konjskih snaga...
Novorazvijeni aerodinamički bodykit blago je promenio i dimenzije automobila. 1 M Coupe meri dužinu 4.380 mm (+20 mm), širinu 1.803 mm (+55 mm), i visinu 1.420 mm (-3 mm). Pored toga, promenjen je i trag točkova: na obe osovine, trag točkova iznosi 1.541 mm, umesto 1.474 mm i 1.507 mm kod baznog kupea.

Dizajnerske promene su unapredile aerodinamiku i hlađenje. Prednji branik dobio je agresivniji izgled, a otvori ispred prednjih točkova imaju i važnu aerodinamičku funkciju: vođenje vazduha oko točkova i diskova zbog eliminacije turbulencija i odvođenje toplog vazduha oko kočionog sistema. Blatobrani su prošireni, a dizajn spoljnih retrovizora je inspirisan aktuelnom generacijom modela M3. Na zadnjem delu se nalazi spojler, koji povećava pritisak na zadnjoj osovini (razvijen je u aerodinamičkom tunelu). Zarezi na zadnjem braniku imaju samo estetsku funkciju i reflektuju slične dizajnerske detalje sa prednjeg branika.

Prednje svetlosne grupe čine četiri kružna svetla angel eyes, a standardno su opremljena Bi-Xenon sistemom. U ponudi će biti tri boje karoserije: Alpine White, Sapphire Black i ekskluzivna Valencia Orange, a felne su prečnika 19 inča sa pneumaticima 245/35 R19 napred i 265/35 R19 pozadi.

Trolitarski redni 6-cilindrični motor novi oznaku M TwinPower Turbo. Njegova snaga dostigla je nivo treće generacije modela BMW M3 (3,2 l/254 kW, 2000-2007) i iznosi 250 kW pri 5.980 o/min. Zahvaljujući turbo sistemu, obrtni moment je porastao na 450 Nm u rasponu obrtaja od 1.500 do 4.500 o/min. Agregat je opremljen sistemom overboost, i maksimalni moment se na kratko može povećati za 50 Nm. Supersnažni šestocilindrični motor 1 M Coupe iz mesta do 100 km/h pokreće za 4,9 sekundi, a 200 km/h postiže za samo 17,3 sekunde. Maksimalna brzina elektrosnki je ograničena na 250 km/h. Proizvođač navodi da prosečna potrošnja motora iznosi 9,6 l/100 km, ali to neće zanimati mnog budućih vlasnika.

U skladu sa tradicijom, novi član m divizije je opremljen 6-stepenim menualnim menjačem. Pored toga, 1 M Coupe opremljen je i samoblokirajućim mehaničkim diferencijalom, čija blokada može biti čak 100 %!!! Masa automobila iznosi 1.495 kilograma. Snažan automobil mora imati i snažne kočnice: napred su diskovi prečnika 360 mm, a pozadi 350 mm. Elektronski sistem stabilnosti ima režim M Dynamic Mode, koji vozaču omogućava prolazak kroz krivinu uz blago proklizavanje zadnjih točkova.

Svetska premijera modela BMW 1 M Coupe biće održana na januarskom sajmu automobila Detroitu, a prodaja u Nemačkoj kreće u maju mesecu 2011. godine. U Nemačkoj će koštati 50.500 Eura, što je nešto skuplje od modela 135i Coupe.
Automagazin.rs