AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

Porsche je na sajmu automobila u Detroitu predstavio veliki povratak koncepta 918 Spyder. Nakon prošlogodišnjeg "civilnog" izdanja iz Ženeve, nemački proizvođač u Detroitu nas je iznenadio takmičarskom verzijom RSR. Sa krovom...

Porsche 918 RSR je evolucija dva prošlogodišnja projekta kompanije Porsche. Supersportski kupe spaja komponente od prošlogodišnjeg koncepta 918 Spyder i takmičarskog Porsche 911 GT3 R Hybrid, koji iza sebe ima učešće na trci 24 sata Nürburgringa i u Le Mans Series (ALMS) u USA i ILMC u Kini.

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

Konstrukcija modela Porsche 918 RSR ima, kao i u slučaju prošlogodišnjeg koncepta, trkački karakter. Oslanjanje je izrađeno od kombinacije fiberglasa i ugljeničnih vlakana (CFRP – carbon-fibre reinforced plastic), dopunjen alimninijumom i magnezijumom. Ispred zadnje osovine smešten je V8 agregat sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, koji je novi stepen razvoja uspešnog 3,4-litarskog motora iz takmičarskog RS Spyder za klasu LMP2. U Porscheu 918 RSR, pogonska jedinica razvija 563 konjske snage pri 10.300 o/min. Snaga se prenosi na zadnje točkove, preko šestostepnog menjača, sa komandama iza volana. Drugi deo hibridnog pogona čini pogonska jedinica razvijena u modelu Porsche 911 GT3 R Hybridl, i čine je dva elektromotora smeštena napred. Svaki od njih razvija 102 KS, a ukupna snaga elektromotora iznosi 204 KS. Prema tvrdnjama Porschea, ukupna snaga automobila iznosi 767 konjskih snaga.

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

Isto kao i 911 GT3 R Hybrid i 918 RSR je opremljen specijalnim zamajcem. Kada vozač dodirnepedalu kočnice, oba elektromotora postaju generatori, i u njima proizvedena električna energija, pokreće zamajac. Ovako iskorišćena energija je dragocena za nagla ubrzanja i preticanja. U zavisnosti od uslova vožnje, energija se varijabilno šalje na levi ili desni elektromotor. Na raspolaganju je dodatna energija ubrzanja u vremenu od 6 do 8 sekundi za svaki ciklus.

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

Dizajn modela Porsche 918 RSR razvijen je na bazi prošlogodišnjeg koncepta 918 Spyder, ali obogaćen novim detaljima. Zatvorena karoserija dozvolila je ugradnju sistema otvaranja vrata u smeru ka gore. Prednji deo automobila dobio je novi spojler i izgleda agresivnije. Zadnjim delom dominira sportski spojler i ventilator iznad motora, koji podseća na sistem vazdušnog hlađenja modela Porsche 917. Kombinacija boja karoserije preuzeta je od modela Porsche 911 GT3 R Hybrid, a specijalno za 918 RSR razvijena je nova svetlo plava boja karoserije. Ova boja, u kombinaciji sa oranž detaljima, podseća na popularne boje tima Gulf, koji je koristio Porsche 908 i 917.

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

Enterijer modela Porsche 918 RSR je na pola puta između aktuelnih supersportskih modela i čistokrvnih takmičarskih bolida. Sedište vozača je kožno, a pred vozačem se nalaze dva displeja. Sve najvažnije komande nalaze se na volanu i visokoj središnjoj konzoli. Porsche 918 RSR budi asocijacije na uspeh u sportskoj istoriji ove marke. Preko broja 22 na automobilu, ukazuje nam na drugu pobedu Porschea u trci 24 sata Le Mas. 1971. godine, startni broj 22 imao je Porsche 917, i u njemu dvojac Gijs van Lennep i Dr. Helmut Marko, koji su pored pobede zabeležili i još uvek aktuelni rekord. Tokom 24 sata, zabeležili su prosečnu brzinu od 222,304 km/h, vozeći ukupno 397 krugova, što iznosi 5335,313 km! Pored toga, iste godine je Jackie Olivier u porscheu 917, u bojama tima Gulf, zabeležio najbrži krug trke, sa neverovatnom prosečnom brzinom od 244 km/h. Nezaboravan trenutak Le Mansa iz 1971. godine je i maksimalna brzuina od 386 km/h, koju je postigla posada sa startnim brojem 21 (Elford/Larrousse), u automobilu Porsche 917.

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

VIDEO:



Automagazin.rs

Mercedes-Benz: Unutrašnjost automobila postaje umetničko delo

Mercedes-Benz: Unutrašnjost automobila postaje umetničko delo

Na Međunarodnom sajmu automobila u Detroitu 2011., Mercedes-Benz je privukao pažnju posetilaca ne samo fascinantnim automobilima i tehničkim inovacijama, već ih je očarao i umetničkim delima. Sektor dizajna enterijera u kompaniji Mercedes-Benz u Nemačkoj je stvorio skulpturu koja vizuelno izražava ono što nadahnjuje dizajnere...

Mitsubishi Motors na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2011

Mitsubishi Motors na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2011

MMC će održati svetsku premijeru svog “Globalnog malog” (izložbeni model), konceptnog automobila baziranog na konceptu “kompaktnost”, “pristupačnost” i “visoka energetska efikasnost” na 81. Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi u “Geneva Palexpo” izložbenom i konferencijskom kompleksu (otvoreno za širu publiku 3. marta)...

Zašto je fabrički propisana potrošnja goriva nedostižna?

Zašto je fabrički propisana potrošnja goriva nedostižna?

Svi veoma dobro znamo koliko je teško postići potrošnju koju navodi proizvođač automobila. Možete pokušavati koliko želite, ali u realnim uslovima, brojke koje stoje u zvaničnoj specifikaciji, ponekad su nedostižne. Kao logično, nameće nam se pitanje - zašto se ovi podaci prikazuju, ako su nerealni?

Poznate cene modernizovane Mercedes-Benz C klase

Poznate cene modernizovane Mercedes-Benz C klase

Nemački automobilski proizvođač Mercedes-Benz juče je objavio cene nove generacije klase C za evropsko tržište. Na starom kontinentu, automobil će u prodaju startovati od marta 2011. godine. Zainteresovani kupci će model sedan C 180 BlueEFFICIENCY moći da kupe za 32 695 €...

Sajam u Detroitu: predstavljen novi Chevrolet Aveo/Sonic

Sajam u Detroitu: predstavljen novi Chevrolet Aveo/Sonic

Nakon svetske premijere peterovratnog Avea u Parizu u septembru 2010. godine, Chevrolet na Severnoameričkom međunarodnom sajmu automobila u Detroitu predstavlja potpuno novi Sonic iz modelske godine 2012. za američko tržište (van SAD-a poznat kao Aveo)...

AMG Experience 2025
Slika nedelje