AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Detroit Auto Show - Mercedes-Benz u znaku „električnih“ vesti

Detroit Auto Show - Mercedes-Benz u znaku „električnih“ vesti

Pred 125. rođendan prvog automobila, 29. januara, Mercedes-Benz postavlja nove standarde u domenu elektroautomobila. Mercedes-Benz je danas na Međunarodnom severnoameričkom sajmu automobila najavio da je doneo odluku da započne serijsku proizvodnju SLS AMG E-CELL modela...

Super sportski automobil sa pogonom na baterije generiše 392 kW (525 ks) i 880 Nm (649 lb-ft) obrtnog momenta. Drugi deo „električnih“ vesti – 29. januara će biti dat znak za početak „Mercedes-Benz World Drive“ trke, prvog puta oko sveta sa elektricnim pogonom na gorive ćelije. Pod sloganom „125! Godina inovacija“, Mercedes-Benz će u Detroitu prikazati čitavu liniju štedljivih i čistih pogonskih sistema za automobile sadašnjosti i budućnosti.

Detroit Auto Show - Mercedes-Benz u znaku „električnih“ vesti

“Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL model je tehnički najnapredniji super sportski automobil u 125-godišnjoj istoriji automobila, i pokazuje kako fascinantni elektroautomobili mogu da budu. Naši kupci će moci da ga naruče kod svog Mercedes-Benz dilera od 2013. godine“, rekao je dr Dieter Zeche, predsednik Upravnog odbora kompanije Daimler AG i šef Mercedes-Benz Cars, na konferenciji za medije. Zetche je ovo rekao na redizajniranom štandu Mercedesa, koji nudi trodimenzionalno iskustvo višestruke strategije pogonske linije proizvođača automobila iz Štutgarta, koje se prostire an prostoru od skoro 1.800 kvadrata. „Arhitektura našeg štanda živopisno prikazuje kako sa istom mišlju idemo napred“, Zetche je nastavio. „Vozimo se u budućnost na autoputu sa više traka – u budućnost koju smo približili relevantnim pogonskim tehnologijama. Spektar ovih tehnologija ide od motora visoke tehnologije sa unutrašnjim sagorevanjem, kao što su naši novi benzinski motori sa direktnim ubrizgavanjem i naši novi BlueTEC dizel motori, preko raznih vrsta hibrida do snažnih električnih pogona na baterije i gorive ćelije koji su dostupni za svakodnevnu upotrebu.”

Detroit Auto Show - Mercedes-Benz u znaku „električnih“ vesti

Mercedes-Benz F-CELL World Drive – oko sveta sa vodonikom

Krajem 2009. godine, Mercedes-Benz je svoje prvo električno vozilo sa pogonom na gorive ćelije napravljeno u serijskoj proizvodnji, stavio na drum sa F-CELL modelom B klase.

Ovaj brend sa zvezdom sada u sklopu spektakularnog putovanja na toćkovima želi da pruži impresivan dokaz ogromnog potencijala koji tehnologija gorivih ćelija nudi – na dan zvaničnog rođendana automobila, 29. januara, tri vozila sa gorivim ćelijama iz aktuelne serijske proizvodnje će se otisnuti na put od Štutgarta u sklopu „Mercedes-Benz World Drive“ trke  u trajanju od 125 dana, preko četiri kontinenta i kroz 14 zemalja. Svaki od ova tri vozila će preći oko 30.000 km (18.750 milja).

„Električni automobili sa gorivim ćelijama imaju ono što je potrebno da se još jednom započne revolucija naše mobilnosti“, rekao je dr Tomas Veber, član Upravnog odbora u kompaniji Daimler AG, odgovoran za istraživanje i razvoj automobila u Mercedes-Benzu. „F-CELL model B klase sa hidrogenskim pogonom kombinuje nekoliko ključnih prednosti. Ima ekonomičan, čist pogon koji je potpuno pogodan za svakodnevnu upotrebu. Pored toga, ima nultu emisiju gasova sa dugačkim dejstvom od oko 400 km (240 milja), kratko vreme punjenja od samo tri minuta i nema nedostataka kada je u pitanju zadovoljstvo pri vožnji.“ Ovo smo postigli zahvaljujuci električnom motoru od 100 kW (136 ks) koji generiše unapređenih 290 Nm (214 lb-ft) obrtnog momenta. F-CELL model B klase beleži potrošnju od samo 3,3 litre goriva (ekvivalent dizelu) na 100 km, u skladu sa NEDC (Novi evropski cilkus vožnje) standardom. Njegova potrošnja goriva u skladu sa EPA Agencijom iznosi 54 milje po galonu.

Detroit Auto Show - Mercedes-Benz u znaku „električnih“ vesti

Posvecenost uspostavljanju mreže vodonicnih stanica

Mercedes-Benz je razvio tehnologiju gorivih ćelija za automobilski pogon do tog stepena da je spremna za serijsku proizvodnju. Međutim, dok je tehnologija F-CELL modela B klase potpuno razvijena, infrastruktura stanica za punjenje donosi ograničenja. Dr Veber: „Mi ne želimo samo da demonstriramo sposobnost i svakodnevnu upotrebljivost pogona na gorive ćelije sa našom F-CELL World Drive trkom, već želimo da lobiramo za uspostavljanje mreže vodoničnih stanica. Ovo ce F-CELL model B klase promovisati kao globalnog ambasadora nove automobilnosti sa lokalnom nultom emisijom budućnosti“.

Kako bismo osigurali dostavu goriva vozilima koja učestvuju u trci, cisterna sa vodoničnim gorivom će se koristiti na početku i na kraju rute. Dr Veber: „Naša „World Drive“ trka ce takođe poslužiti da motivišemo vlade i dobavljače energenata da izgrade odgovarajuću infrastrukturu za punjenje. Naš cilj je jasan – u budućnosti, vozači bi trebali da budu u mogućnosti da napune svoje automobile vodonikom bilo gde u svetu, isto kao što je to danas slučaj sa benzinom i dizelom.”

Detroit Auto Show - Mercedes-Benz u znaku „električnih“ vesti

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

Detroit Auto Show: Otkriven Porsche 918 RSR

Porsche je na sajmu automobila u Detroitu predstavio veliki povratak koncepta 918 Spyder. Nakon prošlogodišnjeg "civilnog" izdanja iz Ženeve, nemački proizvođač u Detroitu nas je iznenadio takmičarskom verzijom RSR. Sa krovom...

Mercedes-Benz: Unutrašnjost automobila postaje umetničko delo

Mercedes-Benz: Unutrašnjost automobila postaje umetničko delo

Na Međunarodnom sajmu automobila u Detroitu 2011., Mercedes-Benz je privukao pažnju posetilaca ne samo fascinantnim automobilima i tehničkim inovacijama, već ih je očarao i umetničkim delima. Sektor dizajna enterijera u kompaniji Mercedes-Benz u Nemačkoj je stvorio skulpturu koja vizuelno izražava ono što nadahnjuje dizajnere...

Mitsubishi Motors na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2011

Mitsubishi Motors na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2011

MMC će održati svetsku premijeru svog “Globalnog malog” (izložbeni model), konceptnog automobila baziranog na konceptu “kompaktnost”, “pristupačnost” i “visoka energetska efikasnost” na 81. Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi u “Geneva Palexpo” izložbenom i konferencijskom kompleksu (otvoreno za širu publiku 3. marta)...

Zašto je fabrički propisana potrošnja goriva nedostižna?

Zašto je fabrički propisana potrošnja goriva nedostižna?

Svi veoma dobro znamo koliko je teško postići potrošnju koju navodi proizvođač automobila. Možete pokušavati koliko želite, ali u realnim uslovima, brojke koje stoje u zvaničnoj specifikaciji, ponekad su nedostižne. Kao logično, nameće nam se pitanje - zašto se ovi podaci prikazuju, ako su nerealni?

Poznate cene modernizovane Mercedes-Benz C klase

Poznate cene modernizovane Mercedes-Benz C klase

Nemački automobilski proizvođač Mercedes-Benz juče je objavio cene nove generacije klase C za evropsko tržište. Na starom kontinentu, automobil će u prodaju startovati od marta 2011. godine. Zainteresovani kupci će model sedan C 180 BlueEFFICIENCY moći da kupe za 32 695 €...

Sajam u Detroitu: predstavljen novi Chevrolet Aveo/Sonic

Sajam u Detroitu: predstavljen novi Chevrolet Aveo/Sonic

Nakon svetske premijere peterovratnog Avea u Parizu u septembru 2010. godine, Chevrolet na Severnoameričkom međunarodnom sajmu automobila u Detroitu predstavlja potpuno novi Sonic iz modelske godine 2012. za američko tržište (van SAD-a poznat kao Aveo)...

AMG Experience 2025
Slika nedelje