BMW Grupa: liderska pozicija u prodaji automobila premium segmenta

BMW Grupa je završila 2010. godinu sa drugim najboljim rezultatom ikad. Prodaja BMW, MINI i Rols-Rojs automobila povećana je za 13.6% u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši ukupan broj od 1,461,166 prodatih vozila. U decembru 2010. zabeležena je prodaja 141,358 vozila, što predstavlja rast od 14.2% u odnosu na isti mesec 2009. godine...
Zahvaljujući ovim rezultatima, BMW Grupa je učvrstila lidersku poziciju u prodaji automobila,u premium segmentu.
Ovu informaciju je sa medijima podelio Ian Robertson, član Borda Direktora BMW grupe, na pres konerenciji povodom otvaranja Sajma automobila u Detroitu. Ovom prilikom, Robertson je još izjavio: “Prethodna, 2010. godina je bila veoma uspešna za BMW grupu. U vrhu smo zahvaljujući novim modelima, i činjenici da pravimo modele koje ljudi žele. Uspešni smo na svim kontinentima, u većim i manjim zemljama, sa odličnim balansom između Evrope, Azije i Severne i Južne Amerike. Gledajući u budućnost, planiramo da održimo lidersku poziciju u prodaji automobila premium segmnta, i očekujemo da prodaja premaši 1.5 miliona vozila u 2011. godini, postavljajući novi rekord za BMW Grupu.”
Rast prodaje je zabeležen na gotovo svim tržištima, a največi rast u Evropi je zabeležen u Nemačkoj, gde je u 2010. godini registrovano 266,009 novih BMW i MINI vozila, što je za 3.1% više nego prethodne godine. Zahvaljujući prodaji modela BMW X5 i X6, koji se proizvode u Spartanburgu (USA), američko tržište je drugo po broju prodatih vozila u 2010. godini. Na ovaj način, BMW Grupa je obezbedila vodeću poziciju na tržištu Amerike, čineći BMW brend najprodavanijim Evropskim premium brendom za celu 2010. godinu.
Kina, treće najveće tržište po prodaji automobila BMW grupe, beleži rast od čak 86.7% u odnosu na prošlu godinu (168,998 prodatih vozila), a slede Velika Britanija (157,312), Rusija, Južna Koreja, Brazil, Indija.
BMW
Prodaja BMW automobila je zabeležila rast od 14.6% u 2010., godini, dostigavši cifru od 1,224,280 prodatih vozila. U decembru 2010., prodato je 115,570 vozila, što je više za 10% u odnosu na isti mesec prethodne godine.
Najbolje prodajne rezultate, zabeležili su modeli BMW Serije 5 (211,968 vozila- 22.6% više nego prethodne godine) i X1 (99,990 vozila). Odmah za njima slede automobili BMW Serije 7 (24.9% više nego 2009. godine) i ostali X modeli (X5- 15% i X6- 11.4% više nego 2009. godine).
MINI
Sa ukupnim brojem od 234,175 prodatih automobila, što je za 8.1% više nego prethodne godine, MINI je postavio novi rekord. Pre svega zahvaljujući modelu MINI Countryman, koji je u prodaji od septembra, u decembru je zabeležen rast prodaje od čak 38.3% u odnosu na isti mesec prethodne godine. Osim Countryman modela, MINI Hatch je zabeležio rast prodaje od 3.9%, a MINI Cabrio od čak 15.5%. Povećanje prodaje je zabeleženo na gotovo svim tržištima, a najveći broj prodatih MINI vozila je u SAD (45,644), dok slede Velika Britanija (44,514) i Nemačka (31,472).
Prodajni rezultati BMW Grupe za decembar 2010. i za celu 2010. godinu:
BMW Group |
Decembar 2010 |
Poređenje sa decembrom 2009 |
2010 |
Poređenje sa 2009 |
BMW Grupa |
141,358 | +14,2 % |
1,461,166 | +13,6 % |
BMW | 115,570 | +10 % |
1,224,280 | +14,6 % |
MINI | 25,359 | +38,3 % |
234,175 | +8,1 % |
Rols-Rojs |
429 | +16,9 % |
2,711 | +170,6 % |
BMW Motocikli |
3,764 | -29,8 % |
98,047 | +12,3 % |
Delta Motors