Toyota GT 86 i Subaru BRZ: Proizvodnja je počela
Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), proizvođač automobila marke Subaru, pokrenuo je u svojoj fabrici Gunma, u japanskom mestu Ota, serijski proizvodnju sportskih automobila sa pogonom na zadnje točkove i motorom tipa boxer - Subaru BRZ a Toyoty GT 86...
Svečanom pokretanju proizvodnje su prisustvovali šefovi obe automobilske kompanije - Akio Toyoda iz Toyote i Yasuyuki Yoshinaga iz FHI. U fabrici Gunma su se donedavno proizvodili mini-automobili za japansko tržište, a zatim su proizvodne linije pripremljene za proizvodnju modela Subaru BRZ i Toyota GT 86. Zajedno sa pomenutim modelima, od marta 2013. godine ovde će se proizvoditi model Impreza.
Podsetimo, Toyota i FHI su postigli dogovor o saradnji u oktobru 2005. godine. Razvoj modela Subaru BRZ i Toyote GT 86 započet je 2008. godine, što i ne čudi, jer Toyota poseduje veliki procenat akcija u kompaniji FHI. Podsetimo, pod haubom oba modela će distati atmosferski četvorocilindarski agregat boxer konstrukcije, čija zapremina iznosi 1998 cm3. Kao što je ranije najavljeno, agregat razvija maksimalnu snagu od 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 205 Nm pri 6.600 o/min. Agregat je rezultat zajedničkog razvoja kompanija Subaru i Toyota i ima tzv. kvadratnu konstrukciju, jer je prečnik klipa isti kao i hod klipa i iznosi 86 mm. Subaru je u razvoju učestvovao sa svojom konstrukcijom boxer motora, a Toyota je razvila tehnologiju ubrizgavanja D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja). Rezultat ovakvog rešenja je veća snaga i obrtni moment, bez negativnih uticaja na potrošnju goriva ili emisiju. Motor se može pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvila Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.
Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim menjačm sa istim brojem stepeni prenosa. Toyota ističe, da manuelni menjač obezbeđuje veoma brzu promenu stepena prenosa, a hodovi su sportski kratki. Automatski menjač budi sportski mod vožnje, u kojem vozač sam može menjati stepene prenosa, preko polugica ispod volana. Sa ciljem optimalne raspodele mase, agregat je smešten veoma nisko i što je više moguće pozadi, što je obezbedila njegova boxer koncepcija. Odnos mase između prednje i zadnje osovine, iznosu 53:47. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko samoblokirajućeg diferencijala. Elektronski program kontrole stabilnosti (VSC), podešen je tako da obezbedi dinamičku stabilnost na granici mogućnosti automobila, sa minimalnim uticajem na upravljanje. Zahvaljujući tome, vozač može istinski uživati u vožnji. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je dvostruko trapezoidno oslanjanje.
Prodaja modela Toyota GT 86 u Japanu će startovati u aprilu mesecu, a do prvih kupaca u Evropi, GT 86 će stići u leto tekuće godine. U istom periodu možemo očekivati i početak prodaje modela Subaru BRZ. Toyota GT 86 na starom kontinentu će koštati oko 30.000 evra.
Automagazin.rs