BMW X1 xDrive28i: Novi 2.0 Turbo umesto atmosferskog 3.0

BMW u ponudi motora za BMW X1 menja atmosferski trolitarski 6-cilindrični agregat. Oznaka modela xDrive28i će ostati i dalje aktuelna, ali pod haubom benzinskog X1 neće biti motor 3.0 bez turbo punjača, već manji dvolitarski agregat, koji je dobio sistem dvostrukog turba TwinPower...
"Stari" motor razvijao je 190 kW pri 6.600 o/min i 310 Nm u rasponu obrtaja 2.600-3.000 o/min. Karakteristike aluminijumskog noviteta su drugačije. Snaga je za 10 kW niža, ali je dostupna već pri 5.000 o/min, a obrtni moment od 350 Nm raspoloživ je već pri 1.250 o/min.

Konstruktori su koristili turbpunjač tipa Twin-scroll i za BMW tipičan sistem upravljanja ventila Valvetronic, ali i sistem varijabilnog "timinga" bregaste osovine Double-VANOS. Sistem ubrizgavanja HPI koristi nove solenoidne brizgaljke, čiji radni pritisak iznosi 200 Bara. Dok je njegov prethodnik bio u ponudi samo sa šestostepenim automatizovanim menjačem, novi X1 xDrive28i pruža mogućnost izbora između standardnog manuelnog menjača sa šest stepeni prenosa, ili osmostepenog automatizovaynog menjača, sa sekvencijalnom komandom Steptronic.

Pored pogona na sve točkove xDrive sa električnom višelamelastom spojnicom, ABS, elektronskog programa stabilizacije DSC, X1 xDrive28i nudi i Dynamic Brake Control i asistent za vožnji na uzbrdici. Performance Control, koji nalazimo u opciji "extras", brine se za distribuciju većeg obrtnog momenta na zadnju osovinu. Sa šestostepenim manuelnim menjačem, novi X1 xDrive28i iz mesta do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a sa osmostepneim automatskim, istu "disciplinu" prelazi za četiri deseta dela sekunde sporije. Maksimalna brzina iznosio 240 km/h. Prosečna potrošnja motora iznosi 7,9 l/100 km, što je za 1,5 litara manje od "stare" verzije.

BMW X1 xDrive28i pojaviće se na evropskom tržištu u proleće, a zajedno sa njim kupci će moći da izaberu i sportski M paket, koji je u ponudi za celu seriju X1. Oslanjanje je tvrđe podešeno, astandard su felne prečnika 17 inča.
Automagazin.rs