Renault Wind Gordini

Autosalon u Ženevi, 1. marta, biće mesto svetske premijere kupe-roadstera Renault Wind Gordini. Posle modela Twingo Gordini RS, Clio Gordini RS i Twingo Gordini, Renault Wind Gordini biće četvrti dobitnik ovog slavnog imena...
Podsetimo, Renault je marku Gordini oživeo krajem 2009. godine, kada je predstavio Twingo Gordini RS, koji je kasnije u ponudi dopunio model Clio Gordini RS. Najnoviji član porodice, prošle godine bio je Twingo Gordini, koji je ponudio mogućnost izbora između motora TCe i turbodizela dCi.

Kao i ostali članovi porodice Gordini, i model Wind biće karakterističan po plavoj boji (Malta) sa dve odvojene bele pruge na poklopcu motora i prtljažniku. U beloj boji su izvedeni i okviri usisnika za vazduh na prednjem braniku, kao i spoljni retrovizori. Standard je i sjajni crni krov i 17-inčne felne. Iako u zvaničnom saopštenju stoji da su felne crne boje, na fotografijama možemo videti da su felne izvedene u kombinaciji plave i bele boje.

U enterijeru standard će biti kožna sedišta u plavoj i crnoj boji, a ista kombinacija sa dve bele pruge koristi se i na volanu. Vrh ručice menjača je izrađen od metala, a patosnice i još neki detalji su uokvireni plavom bojom. Tehnika koja se krije pod plavom bojom neće biti radikalno promenjena. Iako zvanično nije objavljeno, Wind Gordini pokretaće 1.2 tCe (75 kW/100 ks) ili atmosferski 1.6 16V (98 kW/133 ks).

Dobro je znati
Plava boja, dve bele pruge, koje se protežu od maske hladnjaka preko krova do zadnjeg dela automobila i dva para prednjih svetala - to su detalji koji simbolizuju Gordini, marku koju Renault ponovo oživljava. Treba istaći da Gordini automobili nisu bili samo plavi. Proizvodili su se i u kombinaciji crno-crvena boja. Po kome nosi ime? Amédée Gordini rođen je 1899. godine, pre tačno 111 godina. Počeo je kao mehaničar, ali ubrzo je počeo da konstruiše vozila za trke. Postao je poznat polse Drugog svetskog rata, po svom zanimljivom bolidu. Automobil je imao tehničku osnovu modela Simca, a u njemu su najviše nastupali francuski vozači, među kojima su najpoznatiji: Maurice Trintignant, Robert Manzon, Jean Behra, kao i Belgijanac Paul Frère. Najpoznatiji vozač koji je nastupao u Gordinijevom automobilu, bio je slavni Juan Manuel Fangio. Ne treba zaboraviti ni Alda Gordinija, sina osnivača firme.
Gordini je proizvodio automobile sa motorom pozadi. Oznaku Gordini nosile su snažnije verzije malog sedana Dauphine, ali najslavniji model bila je popularna "osmica". Renault 8 Gordini najpre je imao motor zapremine 1108 cm3, a kasnije je dobio snažniji, 1,3-litarski agregat. 1964. godine doslovce je deklasirao konkurenciju na trci Tour de Corse, osvojivši prvo, treće, četvrto i peto mesto. Najuspešnija posada bili su Jean Vinatier i njegov suvozač Roger Masson. Renault 8 Gordini osvojio je pobede na ovom poznatom reliju i u naredne dve godine, a za volanom su sedeli Pierre Orsini i Jean-Francois Piot. R8 Gordini bio je uspešan i na kružnim trkama, ali i na filmskom platnu, zajedno sa Alainom Delonom, Linom Venturom ili Romy Schneider. Početkom sedamdesetih godina, u verziji Gordini pojavio se i model Renault 12. Druga polovina ove dekade donela sumrak imena Gordini, a posednji u seriji bio je mali Renault 5. Zašto? Renault je se fokusirao nan uspehe marke Alpine, koju je kupila sa ciljem ulaska u Formulu 1, a kao deo ove strategije, pokrenuta je i divizija Renault Sport. Prvi turbomotor za kraljevsku kategoriju autosporta bio je razvijen na bazi dvolitarskog agregata za sportski prototip, koji je konstruisao upravo Amédée Gordini. Za dve decenije, proizvedeno je preko 200 hiljada automobila Renault, koji su nosili njegovo ime.
Automagazin.rs