Zbogom, Mazda RX-8!
Mazda u leto tekuće godine završava proizvodnju modela RX-8, a za rastanak sa ovim nesvakidašnjim sportskim automobilom, Mazda u Srbiji je organizovala vožnju na stazi NAVAK. Ekipa novinara, među kojima je bio i test vozač Automagazin portala i višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, juče su imali priliku da isprate u istoriju ovaj "egzotičan", ali zabavan i kvalitetan automobil...
Fotografije snimljene na stazi NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.
Vladan Petrović nam je istakao da je "poslednji krug" u ovom neobičnom automobilu, veoma emotivan trenutak za sve one koji preferiraju sportske automobile. "Mazda RX-8 je kvalitetan, ali po mnogo čemu specifičan sportski automobil. To se pre svega odnosi Wankel motor sa rotacionim klipom, ali i na karoseriju, koja može da primi četiri putnika. Zahvaljujući jedinstvenoj konstrukciji relativno laganog motora, RX-8 ima nisko težište, a samim tim i odlične vozne osobine. Upravljanje je precizno, a pogon na zadnje točkove obezbeđuje mnogo užitka u vožnji. Zaista mi je bilo veliko zadovoljstvo, što sam imao priliku da se na ovakav način oprostim sa ovim kvalitetnim automobilom. Nadam se da će RX-8 dobiti dostojnog naslednika, ali sa istom koncepcijom, jer je malo automobila sa konvencionalnim sistemima pogona, koji mogu da pruže ovakav užitak u vožnji. Zbogom RX-8!" - izjavio je Vladan Petrović.
Pogled u istoriju
Koreni ovog atraktivnog kupea sa četvoro vrata, seže do 1995. godine. Tada je na sajmu automobila u Tokiju predstavljen koncept RX-01 sa motorom MSP-RE (Multi-Side-Port Rotary Engine), koji je bio početna tačka u razvoju motora RENESIS za RX-8. 1999. godine je predstavljena unapređena verzija u konceptu RX-EVOLV. Ovaj model je imao sve najvažnije karakteristike serijske verzije modela RX-8, uključujući i drugi par vrata, koji se otvara u smeru suprotnom od smera vožnje. U gotovom serijskom obliku, Mazda RX-8 je predstavljena 2001. godine, a dve godine kasnije počela je serijska proizvodnja.
Dizajn
Mazdu RX-8 krasi pojava klasičnog sportskog modela sa moćnim i dinamičnim dizajnom eksterijera koji ostavlja utisak kao da se automobil kreće čak i kad stoji. Uz sve detalje koji čine jedan sportski auto, poput širokih bokova, upadljivih izduvnih cevi, velikog otvora za hladnjak ili 19-oinčnih točkova, i enterijer ovog modela je sportski, ali istovremeno sofisticiran, sa sportskim kokpitom, obrtomerom čija se crvena zona penje kako motor dostiže radnu temperaturu, uz sportski oblikovana i dizajnirana sedišta.
Komfor i funkcionalnost
Centralni stil otvaranja vrata je jedinstven kod modela RX-8, danas koliko i 2003. godine kada se pojavio na tržištu. Ovaj sistem omogućava da ulazak na zadnja sedišta za putnike bude krajnje jednostavan. Takođe, RX-8 omogućava da se razne tehničke inovacije koje su već postale deo navika savremenog čoveka takođe nađu nadohvat ruke, poput hands-free Bluetooth korišćenja telefona ili utičnice za MP3 plejer, ili BOSE® audio sistema sa auto-pilot funkcijom koja automatski podešava zvuk u skladu sa bukom u kabini, razvijena specijalno za RX-8.
RENESIS rotacioni motor
RENESIS rotacioni motor je dobio osam nagrada od kada je uveden 2003. godine, uključujući I nagradu ‘Najbolji svetski motor godine’ 2003. i 2004. godine. RENESIS rotacioni motor je doneo velika unapređenja na polju štedljivosti i očuvanja životne sredine, istovremeno dajući automobilu pravi sportski duh i jedinstvene sportske performanse, i to bez korišćenja turbo-punjača. Naziv RENESIS dolazi od Rotary Engine genesis. Rotacioni motor raspolaže snagom od 231 KS pri 8,200 obrtaja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 234 km/h. Uz šestostepeni menjač, prvobitno razvijen za treću generaciju modela MX-5, RX-8 pruža optimum mogućnosti da se savlada visoki obrtni moment rotacionog motora.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal