AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Drive the Change: Planovi za budućnost potvrđeni

Renault Drive the Change: Planovi za budućnost potvrđeni

Dokument pod nazivom Renault 2016 – Drive the Change, otkriva ciljeve koje francuska kompanija želi da realizuje do 2013. i do 2016. godine. Tokom naredne tri godine, obim proizvodnje grupacije Renault (Renault, Nissan, Dacia i Samsung), porašće na 3 miliona automobila godišnje...

Francuska kompanija, takođe, želi da unapredi ekonomske pokazatelje i tehnološke inovacije, kao i da osnaži svoj imidž. Pretohdnih godina, Renault je uspešno "prebrodio" globalnu ekonomsku krizu.

2011. godina - Prvi elektromobil i novi dCi

Još tokom ove godine, Renault će na tržište uvesti tri elektromobila. Dva od njih, osnovu će imati u postojećim modelima: Fluence Z.E.i Kangoo Z.E. Novina u ponudi biće elektromobil Twizy.

Novi turbodizel Energy dCi 130 počeće da se prodaje u maju mesecu. Motor zapremine 1,6 litra i snage 96 kW napre će se igrađivati u model Scenic, gde će naslediti motor 1.9 dCi iste snage. Potrošnja goriva kod novog motora manja je za 20 %, a u vreme uvođenja na tržište, biće najsnažniji 1,6-litarski turbodizel na tržištu. "Pandan" Energy dCi biće štedljivi benzinski  Energy TCe.

2012. godina - Novi Clio i novi elektromobili

Aktuelna generacija modela Clio, proizvodi se od 2005. godine, a sledeće godine će dobiti naslednika. Sledeće godine, biće predstavljen i novi porodični model od Dacie, kao i mali dostavni automobil ove marke. Na polju elektromobila, imaćemo i treći novitet, a to je potpuno električni ZOE.

Pomoću novih štedljivijih motora, Renault ima u planu da do 2013. godine smanji prosečnu emisiju CO2, sa sadašnjih 137 g/km, na 120 g/km. Do 2016. godine, plan je da prosečna emisija CO2 kod Renault automobila iznosi manje od 100 g/km. Elektromobili će kod ovog cilja igrati veoma važnu ulogu, jer imaju nultu emisiju CO2 tokom eksploatacije.

Dugoročni ciljevi

Renault planira proširenje ponude modela. Tri marke će u 2013. godini ponuditi 44 različite modelske varijante, a 2016. godine čak 48. Imidž marke će osnažiti nova tehnička rešenja. Pored elektromobila, na polju tehnoloških inovacija, Renault radi sa partnerom Nissanom. Marka Renault planira i dizajnerske promene. Nove generacije modela slediće dizajnerski smer predstavljen konceptima DeZir i Captur.

Optimizacija razvoja

Ekspanzija kompanije biće podržana i poboljšanjem ekonomskih pokazatelja. Troškovi razvoja modela, u narednim godinama neće prelaziti 9 % od prometa. Renault će slediti put deljenja tehnologija, pa će 80 % novih modela biti postavljeno na platformi koju deli sa nekim od partnera. U saradnji sa Nissanom, biće predstavljena nova platforma C/D, namenjena za modele niže srednje i srednje klase. Godišnje će na ovoj platformi biti proizvedeno oko 1,5 miliona automobila. Na platformi "A" biće postavljen Renault Twingo treće generacije, a koncern Damler će je koristiti za novu generaciju modela Smart. Renault, Nissan i Daimler deliće zajedničke platforme i za laka dostavna vozila.

Renault priprema i novi program standardizacije, koji će omogućiti veću razmenu komponenti između modela. Najpre će se pojaviti nove generacije platformi M0 (Dacia i jeftini Renault modeli), B (novi Clio) i C/D (srednja i viša sredna Renaulta i Nissana). Aplikacija proizvodne strategije monozukuri, koju Renault preizima od Nissana, obezbediće spajanje procesa kupovine, proizvodnje, logistike i snabdevanja kupaca. Renault samo od ove strategije očekuje smanjenje direktnih troškova za 12 %. Revidiranje proizvodnih programa pojedinačnih fabrika, u postojećim objektima bi moglo povećati kapacitete za 20 %.

Automagazin.rs

BMW Performance Kit - fabrički tjuning

BMW Performance Kit - fabrički tjuning

U Minhenu su za svoje klijente pripremili specijalni kit, za povećanje snage dvolitarskih dizel motora u serijama 1, 3, 5. Oficijelnu premijeru, novi kit im`će na predstojećem sajmu automobila u Ženevi...

Tehnika: Lamborghini - karbonski monokok za novog bika

Tehnika: Lamborghini - karbonski monokok za novog bika

Murcielago je koristio cevasti ram, a osnova za njegovog naslednika biće karbonski monokok. Kompanija Lamborghini je predstavila karbonski monokok, konstrukcijsku osnovu za model Lamborghini Aventador LP700-4, koji će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Ženevi...

SsangYong SUT 1: premijera u Ženevi

SsangYong SUT 1: premijera u Ženevi

Kompanija SsangYong na mađunarodnom sajmu automobila u Ženevi će predstaviti koncept pick-up modela SUT 1 (Sports Utility Truck). Automobil je postavljen na osnovu modela Actyon Sports, koji će SUT 1 naslediti u serijskoj proizvodnji. Prodaja ovog zanimljivog pick-up vozila startuje početkom 2012. godine...

Lifestyle: Audi Carbon Ski

Lifestyle: Audi Carbon Ski

Zima se još uvek nije završila, a u potrzi ste za modernim skijama. Imamo savet za Vas. Iako su prvobitno trebale biti eksponat u dizajnerskom centru Audi Concept Design München, zbog velikog interesovanja javnosti, Audi je odlučio da pokrene serijsku proizvodnju skija „Carbon Ski“...

Jednostavna kampanja protiv alkohola u Rusiji

Jednostavna kampanja protiv alkohola u Rusiji

Jednostavno, primitivno, brutalno i efikasno. Tako bi, prema mišljenju ruskih vladinih organa, trebalo da izgleda kampanja koja se bori protiv alkohola za volanom. Nažalost, alkohol na putevima širom sveta još uvek ubija...

Škoda Auto će u Ženevi predstaviti novi logo

Škoda Auto će u Ženevi predstaviti novi logo

Kompanija iz Mlade Boleslave, posle 17 godina promeniće logo. Zvanična promocija biće održana u martu mesecu, na međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Novi znak činiće crni krug uokviren hromiranom linijom. Naravno, unutra će biti tradicionalna krilata strela...

Gumpert Tornante: prva skica

Gumpert Tornante: prva skica

Kao što smo Vas informisali početkom januara meseca, marka Gumpert priprema novi model, koji će biti luksuzni GT sa snagom supersportskog modela. Njegovo ime je Tornante, a za njegov dizajn je zadužena je milanska kompanija Touring Superleggera...

Kia Motors: rast prodaje u januaru od 19 %

Kia Motors: rast prodaje u januaru od 19 %

Iz korporacije Kia Motors javljaju da je njihova prodaja širom sveta u januaru iznosila 179.409 vozila što predstavlja 19-odstotno povećanje u odnosu na prošli januar. Najveći rast Kia je doživela na sledećim tržištima...

Hyundai Auto Beograd  “Auto firma decenije”

Hyundai Auto Beograd “Auto firma decenije”

Hyundai Auto Beograd je od strane "Automobilskog foruma" nedavno proglašen za auto firmu decenije. Priznanja ''Oskar prestiža decenije 2001-2010'' dodeljena su u okviru manifestacije – Izbori za najbolje u auto privredi Srbije, koju tradicionalno organizuje "Automobilski forum" a Hyundai Auto Beograd proglašen je za auto firmu decenije...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje