Renault Drive the Change: Planovi za budućnost potvrđeni

Dokument pod nazivom Renault 2016 – Drive the Change, otkriva ciljeve koje francuska kompanija želi da realizuje do 2013. i do 2016. godine. Tokom naredne tri godine, obim proizvodnje grupacije Renault (Renault, Nissan, Dacia i Samsung), porašće na 3 miliona automobila godišnje...
Francuska kompanija, takođe, želi da unapredi ekonomske pokazatelje i tehnološke inovacije, kao i da osnaži svoj imidž. Pretohdnih godina, Renault je uspešno "prebrodio" globalnu ekonomsku krizu.
2011. godina - Prvi elektromobil i novi dCi
Još tokom ove godine, Renault će na tržište uvesti tri elektromobila. Dva od njih, osnovu će imati u postojećim modelima: Fluence Z.E.i Kangoo Z.E. Novina u ponudi biće elektromobil Twizy.
Novi turbodizel Energy dCi 130 počeće da se prodaje u maju mesecu. Motor zapremine 1,6 litra i snage 96 kW napre će se igrađivati u model Scenic, gde će naslediti motor 1.9 dCi iste snage. Potrošnja goriva kod novog motora manja je za 20 %, a u vreme uvođenja na tržište, biće najsnažniji 1,6-litarski turbodizel na tržištu. "Pandan" Energy dCi biće štedljivi benzinski Energy TCe.
2012. godina - Novi Clio i novi elektromobili
Aktuelna generacija modela Clio, proizvodi se od 2005. godine, a sledeće godine će dobiti naslednika. Sledeće godine, biće predstavljen i novi porodični model od Dacie, kao i mali dostavni automobil ove marke. Na polju elektromobila, imaćemo i treći novitet, a to je potpuno električni ZOE.
Pomoću novih štedljivijih motora, Renault ima u planu da do 2013. godine smanji prosečnu emisiju CO2, sa sadašnjih 137 g/km, na 120 g/km. Do 2016. godine, plan je da prosečna emisija CO2 kod Renault automobila iznosi manje od 100 g/km. Elektromobili će kod ovog cilja igrati veoma važnu ulogu, jer imaju nultu emisiju CO2 tokom eksploatacije.
Dugoročni ciljevi
Renault planira proširenje ponude modela. Tri marke će u 2013. godini ponuditi 44 različite modelske varijante, a 2016. godine čak 48. Imidž marke će osnažiti nova tehnička rešenja. Pored elektromobila, na polju tehnoloških inovacija, Renault radi sa partnerom Nissanom. Marka Renault planira i dizajnerske promene. Nove generacije modela slediće dizajnerski smer predstavljen konceptima DeZir i Captur.
Optimizacija razvoja
Ekspanzija kompanije biće podržana i poboljšanjem ekonomskih pokazatelja. Troškovi razvoja modela, u narednim godinama neće prelaziti 9 % od prometa. Renault će slediti put deljenja tehnologija, pa će 80 % novih modela biti postavljeno na platformi koju deli sa nekim od partnera. U saradnji sa Nissanom, biće predstavljena nova platforma C/D, namenjena za modele niže srednje i srednje klase. Godišnje će na ovoj platformi biti proizvedeno oko 1,5 miliona automobila. Na platformi "A" biće postavljen Renault Twingo treće generacije, a koncern Damler će je koristiti za novu generaciju modela Smart. Renault, Nissan i Daimler deliće zajedničke platforme i za laka dostavna vozila.
Renault priprema i novi program standardizacije, koji će omogućiti veću razmenu komponenti između modela. Najpre će se pojaviti nove generacije platformi M0 (Dacia i jeftini Renault modeli), B (novi Clio) i C/D (srednja i viša sredna Renaulta i Nissana). Aplikacija proizvodne strategije monozukuri, koju Renault preizima od Nissana, obezbediće spajanje procesa kupovine, proizvodnje, logistike i snabdevanja kupaca. Renault samo od ove strategije očekuje smanjenje direktnih troškova za 12 %. Revidiranje proizvodnih programa pojedinačnih fabrika, u postojećim objektima bi moglo povećati kapacitete za 20 %.
Automagazin.rs