AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Drive the Change: Planovi za budućnost potvrđeni

Renault Drive the Change: Planovi za budućnost potvrđeni

Dokument pod nazivom Renault 2016 – Drive the Change, otkriva ciljeve koje francuska kompanija želi da realizuje do 2013. i do 2016. godine. Tokom naredne tri godine, obim proizvodnje grupacije Renault (Renault, Nissan, Dacia i Samsung), porašće na 3 miliona automobila godišnje...

Francuska kompanija, takođe, želi da unapredi ekonomske pokazatelje i tehnološke inovacije, kao i da osnaži svoj imidž. Pretohdnih godina, Renault je uspešno "prebrodio" globalnu ekonomsku krizu.

2011. godina - Prvi elektromobil i novi dCi

Još tokom ove godine, Renault će na tržište uvesti tri elektromobila. Dva od njih, osnovu će imati u postojećim modelima: Fluence Z.E.i Kangoo Z.E. Novina u ponudi biće elektromobil Twizy.

Novi turbodizel Energy dCi 130 počeće da se prodaje u maju mesecu. Motor zapremine 1,6 litra i snage 96 kW napre će se igrađivati u model Scenic, gde će naslediti motor 1.9 dCi iste snage. Potrošnja goriva kod novog motora manja je za 20 %, a u vreme uvođenja na tržište, biće najsnažniji 1,6-litarski turbodizel na tržištu. "Pandan" Energy dCi biće štedljivi benzinski  Energy TCe.

2012. godina - Novi Clio i novi elektromobili

Aktuelna generacija modela Clio, proizvodi se od 2005. godine, a sledeće godine će dobiti naslednika. Sledeće godine, biće predstavljen i novi porodični model od Dacie, kao i mali dostavni automobil ove marke. Na polju elektromobila, imaćemo i treći novitet, a to je potpuno električni ZOE.

Pomoću novih štedljivijih motora, Renault ima u planu da do 2013. godine smanji prosečnu emisiju CO2, sa sadašnjih 137 g/km, na 120 g/km. Do 2016. godine, plan je da prosečna emisija CO2 kod Renault automobila iznosi manje od 100 g/km. Elektromobili će kod ovog cilja igrati veoma važnu ulogu, jer imaju nultu emisiju CO2 tokom eksploatacije.

Dugoročni ciljevi

Renault planira proširenje ponude modela. Tri marke će u 2013. godini ponuditi 44 različite modelske varijante, a 2016. godine čak 48. Imidž marke će osnažiti nova tehnička rešenja. Pored elektromobila, na polju tehnoloških inovacija, Renault radi sa partnerom Nissanom. Marka Renault planira i dizajnerske promene. Nove generacije modela slediće dizajnerski smer predstavljen konceptima DeZir i Captur.

Optimizacija razvoja

Ekspanzija kompanije biće podržana i poboljšanjem ekonomskih pokazatelja. Troškovi razvoja modela, u narednim godinama neće prelaziti 9 % od prometa. Renault će slediti put deljenja tehnologija, pa će 80 % novih modela biti postavljeno na platformi koju deli sa nekim od partnera. U saradnji sa Nissanom, biće predstavljena nova platforma C/D, namenjena za modele niže srednje i srednje klase. Godišnje će na ovoj platformi biti proizvedeno oko 1,5 miliona automobila. Na platformi "A" biće postavljen Renault Twingo treće generacije, a koncern Damler će je koristiti za novu generaciju modela Smart. Renault, Nissan i Daimler deliće zajedničke platforme i za laka dostavna vozila.

Renault priprema i novi program standardizacije, koji će omogućiti veću razmenu komponenti između modela. Najpre će se pojaviti nove generacije platformi M0 (Dacia i jeftini Renault modeli), B (novi Clio) i C/D (srednja i viša sredna Renaulta i Nissana). Aplikacija proizvodne strategije monozukuri, koju Renault preizima od Nissana, obezbediće spajanje procesa kupovine, proizvodnje, logistike i snabdevanja kupaca. Renault samo od ove strategije očekuje smanjenje direktnih troškova za 12 %. Revidiranje proizvodnih programa pojedinačnih fabrika, u postojećim objektima bi moglo povećati kapacitete za 20 %.

Automagazin.rs

Mazda MX-5 na ledu

Mazda MX-5 na ledu

Mazda otvara trkačku sezonu na švedskom ledu: posle uspešnog događaja prošle godine, Mazda je pozvala trkače entuzijaste na trku na ledu u modelima MX-5. Program traje od 21. do 24. februara, a vozi se 20 modifikovanih vozila MX-5, posebno podešenih za trku na ledu, na stazi čiji je jedan krug oko 5 km...

BMW i: Nova divizija za elektromobile

BMW i: Nova divizija za elektromobile

U BMW-u nas već duže vreme pripremaju za novu marku. Danas su karte otkrivene do kraja. Novi brend BMW i biće posvećen razvoju i proizvodnji elektromobila, koji će nositi modifikovan logotip....

Ženeva 2011: Volkswagen predstavlja novog Tiguan-a

Ženeva 2011: Volkswagen predstavlja novog Tiguan-a

1. marta, Volkswagen će predstaviti novog Tiguan-a na svetskoj premijeri na 81. Međunarodnom salonu automobila u Ženevi. Opšta potražnja za ovim Volkswagen modelom je uvek bila vrlo visoka,  sa 572,000 jedinica isporučenih širom sveta...

Chevrolet poklanja 100 automobila SOS dečijem selu

Chevrolet poklanja 100 automobila SOS dečijem selu

Na ordžanom sajmu automobila u Parizu , Chevrolet Europe i Međunarodno udruženje SOS dečijih sela najavili su početak evropskog partnerstva sa ciljem obezbeđivanje povećane mobilnosti dece pod zaštitom i njihovih staratelja...

Audi A3 concept: sedan za Ženevu 2011

Audi A3 concept: sedan za Ženevu 2011

Audi je za ovogodišnji međunarodni sajam automobila u Ženevi pripremio koncept sportski dizajniranog sedana, razvijenog na bazi modela Audi A3. Nemačka kompanija ovim konceptom nas uverava, da će porodica modela A3 biti proiširena novim karoserijskim verzijama...

Smart Forspeed: Elektro-Smart nove generacije

Smart Forspeed: Elektro-Smart nove generacije

Koncept bez krova i vetrobranskog stakla je prva najava budućih modela marke Smart. Na sajmu automobila u Ženevi, kompanija Smart će predstaviti koncept električnog kabrioleta. Serijska proizvodnja studije Forspeed nije u planu, ali njegov dizajn najavljuje izgled budućih Smart automobila...

Koncept Abarth Scorp-Ion

Koncept Abarth Scorp-Ion

Studenti torinskog fakulteta za dizajn IED (l’Istituto Europeo di Design), za predstojeći sajam automobila u Ženevi, pripremili su studiju sportskog elektromobila. Studenti su u razvoju posebnu pažnju posvetili dvema karakteristikama automobila marke Abarth: kupe mora kombinovati kompaktne dimenzije i sportski izgled...

Citroen nastavlja sa sjajnim ponudama - C1 za svega 749 evra

Citroen nastavlja sa sjajnim ponudama - C1 za svega 749 evra

Nedavno je kompanija Vitro Group počela prodajnu akciju za svoje hit modele Citroen C1 i C3 sa sjajnim paketima opreme i još boljom cenom. Sada su napravili korak dalje i u saradnji sa Findomestic bankom ponovo ponudili neodoljive uslove kreditiranja u prodajnoj kampanji “NAPRAVITE RAZLIKU”. C1 X 1.0i u ovoj sjajnoj ponudi moze da se vozi za svega 749 evra...

Video: Nissan GT-R 2011

Video: Nissan GT-R 2011

U jesen prošle godine, predstavljen je Nissan GT-R sa blago unapređenim dizajnom i tehnikom. Pored modernizovanog dizajna, stručnjaci u japanskoj kompanijisu povećali snagu ovom atraktivnom "uličnom ratniku"...

Audi Q3 2026
Slika nedelje