Jeep Grand Cherokee: Trolitarski dizel MultiJet II

Kompanija Jeep, na sajmu automobila u Ženevi predstaviće novi trolitarski turbodizel agregat za model Grand Cherokee. Motor sa sistemom ubrizgavanja Multijet II, razvijen je u saradnji sa kompanijom Fiat, i biće osnovna motorizacija pomenutog SUV modela za evropsko tržište...
Turbodizel agretgat V6 zapremine 2.987 cm3, biće dostupan u dva nivoa snage. Snažnija verzija razvija 177 kW pri 4.000 o/min, a maksimalni obrtni moment od 550 Nm dostupan je u rasponu obrtaja od 1.800 fo 2.800 o/min. Prosečna potrošnja goriva iznosi 8,3 l/100 km. Za evropsko tržište, biće ponuđena i slabija verzija motora, koja razvija 140 kW pri 4.000 o/min, i maksimalni obrtni moment od 440 Nm, u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.800 o/min.
Agregat je opremljen sistemom ubrizgavanja Multijet II, patentiran od strane kompanije Fiat, čiji radni pritisak iznosi 1.800 Bara. Turbopunjač VGT 2056 ima varijabilnu geometriju lopatica i proizvodi ga kompanija Garret. Motor je veoma kompaktnih dimenzija: dugačak je 695 mm, širok 729 mm i visok 697,5 mm, a masa motora iznosi 230 kilograma. Ugao između cilindara iznosi 60°, prečnik klipa je 83 mm, a hod klipa 92 mm.
Prodaja dizelskog modela Jeep Grand Cherokee počeće polovinom tekuće godine, a za proizvodnju je odgovorna italijanska kompanija VM Motori. Novi agregat u ponudi modela Grand Cherokee, dopuniće dva benzinska motora - V6 3.6 Pentastar i legendarni V8 5.7 HEMI.
Automagazin.rs