Škoda Auto: Novi logo i novi korporativni dizajn

Početak nove ekspanzije, kompanija Škoda Auto započela je promocijom novog korporativnog dizajna. Škoda planira veliki rast. Do 2018. godine, češka kompanija planira da udvostruči svoju globalnu prodaju, a optimizam je izražen i vizelno...
Na sajmu automobila u Ženevi, Škoda Auto je predstavila je najvažnije detalje novog korporativnog dizajna, koji će od 1. marta 2010. godine koristiti u svim unutrašnjim i spoljašnjim sredstvima komunikacije ove komapnije. Novi imidž, pipremila je agencija "Syndicate Brand & Corporate Design AG“ iz Hamburga.

Novi logo
Najvažniju promenu vidimo na glavnom delu loga - Ukras sa glave Indijanca i strela, sada su mnogo veći i daleko vidljiviji. Takođe, promenjena je i nijansa zelene boje, iz "prirodno zelene" u svežu zelenu „ŠKODA green”. Novi logo je dinamičan, a zahvaljujći hromiranom okviru logotipa, izgleda elegantnije (do sada je bio crni okvir). Natpis "ŠKODA AUTO" više se ne nalazi u krugu, kao do sada. Sada se iznad logoa nalazi jasno vidljivo, samo reč "ŠKODA".
Nove osnovne boje, novi font slova
Važan detalj novog grafičkog identiteta kompanije je i novi font "ŠKODA PRO". Novi font je redukovan, i prema tvorcu (Mota Italic), izražava jednostavnost i preciznost. Nova boja se u sistemima boja u celom svetu, smatra standardnom bojom. Dosadašnji sistem boja u Škodi obuhvatao je preko 400 boja, a nova struktura se zasniva na pet: „ŠKODA green”, „ŠKODA white”, „ŠKODA black” i dve sekundarne boje „Pantone cool grey” i „Pantone warm grey”.

Novi izgled prodajnih mesta
Izgled svih zastupnika marke Škoda, u budućnosti će se promeniti. "Ne radi se samo o kozmetičkim promenama, već o korporativnom identitetu, odnosno o konzistentnoj vizuelizaciji naših vrednosti." - izjavio je Jurgen Stackmann, član predsedništva Škoda Auto za oblast marketinga i prodaje.
To znači da će se promeniti i dizajn prodajnih objekata. Stakleni saloni više se neće graditi, a osveženje će "preživeti" i enterijeri, gde će biti korišćeni kvalitetniji materijali, naprednije komunikacione tehnologije, i detalji koji će istaći darežljivost i veću otvorenost za nove klijente.

Na automobilima od 2012. godine
Novi Škoda logo pojaviće se na automobilima 2012. godine. U Ženevi je predstavljen koncept model, na koji je instaliran logo izrađen od kristalnog stakla.
Postoji više legendi o streli na amblemu Škode. Jedna govori da je svojevremeno neki direktor prodaje sa putovanja doveo Indijanca kao slugu. Ukras sa glave Indijanca počinje da krasi amblem Škode samo nekoliko godina posle osnivanja kompanije. Kompanija Škoda je jedna od najstarijih fabrika automobila na svetu. Osnovali su je Laurin i Klement, a ideja "gvozdene zavese" oslobodila se 1991. godine, kada je moćni Volkswagen uložio oko 7 milijadi maraka i postavio nove temelje za Češku autoindustriju.
Automagazin.rs