Fiat Freemont: Prvi novitet iz braka s Chryslerom

Sajam automobila u Ženevi biće mesto svetske premijere modela Fiat Freemont, koji je zapravo Dodge Journey sa znakom italijanskog proizvođača. Fiat Freemont je prvi automobil marke Fiat, koji je plod partnerstva sa Chryslerom. Proizvodnja ovog modela realizovaće se u fabrici Toluca u Meksiku...
Eksterijer modela Fiat Freemont baziran je na izgledu modela Dodge Journey. Razliku uočavamo na prednjem braniku, koji je izraženiji, zahvaljujući većim usisnicima za vazduh. Zadnji deo automobila može se pohvaliti novim branikom i LED svetlostnim grupama, a specifične su i felne od lakih materijala.

Automobil ima iste dimenzije kao i njegov brat "blizanac": 489 x 188 x 172 cm, a međuosovinsako rastojanje iznosi 289 cm. U Fiatu su u enterijeru korišćeni makši materijali. U središnju konzolu je smešten info sistem, sa touchscreen displejom. Enterijer nudi mesto za sedam putnika, u tri reda sedišta. Pristup u drugi i treći red sedišta olakšavaju vrata koja se mogu otvoriti pod uglom od čak 90°. Sedišta u drugom redu su pozicionirana na većoj visini od onih u prvom redu, a treći red sedišta je povišen u odnosu na drugi. Ovakvo rešenje omogućava bolji pogled za sve putnike u automobilu.
Poslednji red sedišta moguće je sklopiti jednim potezom, čime se dobija prtljažni prostor ukupne zapremine 1.461 litar. Fiat će model Freemont ponuditi s dva stepena opreme. Oba "paketa" nude trozonsku klimatizaciju, pristup automobilu pomoću kartice, tempomat, sistem monitoringa pritiska u pneumaticima (TPMS), svetla za maglu, multifunkcionalni volan... U automobilu se, na zahtev kuca, mogu naći i Bluetooth, zadnji parking senzori, sklopivi spoljni retrovizori, zatamljeno zadnje staklo i krovni nosači. Bezbednosna oprema uključuje 7 vazdušnih jastuka, ABS sa asistentom kočenja, ESP, ERM i Hill-holder.

U trenutku uvođenja na tržište, Freemont će u ponudi biti sa sistemom pogona na sve točkove, u kombinaciji sa turbodizel motorom 2.0 Multijet, dostupan u dve verzje. Osnovna verzija pomenutog motora razvija 140 KS, a snažniji 170 KS. Obe verzije uparene su sa manuelnim menjačem. Kasnije će ovaj model biti dostupan i sa 4x4 pogonom i automatskim menjačem, dostupnim u dve verzije: 2.0 Multijet 170 KS i 3.6 V6 od 276 KS. Sa izuzetkom motora 3.6 V6 iz porodice Pentastar, iz Chryslera, svi ostali motori su razvijeni u FPT – Fiat Powertrain Technologies.
Proizvodnja ovog modela realizovaće se u fabrici Toluca u Meksiku, gde se sada odvija proizvodnja modela Dodge Journey za modelsku godinu 2011 i Fiat 500 za američko tržište.
Automagazin.rs